det måste väl räcka med 430-450W?

Permalänk

det måste väl räcka med 430-450W?

Jag kommer köpa ny burk innan jul och har på senare tid även börjat intressera mig för chassin o nätagg, tänker väl köra den sedvanliga Antec/Corsair kombinationen men jag vet inte riktigt hur mkt kräm som kommer att behövas.

Jag har aldrig haft särskilt mkt komponenter i mina burkar och denna gång kommer det med största sannolikhet att se ut så här

1. Intel Q6600 förutsatt att inte Phenom blir en överraskning (är en AMD-kille allra längst inne så man vet aldrig)

2. Sedvanlig dvd-brännare, samsung typ

3. 500 GB WD

4 P35 mobo i 1000-kronorsklassen

5. 4x 1 gb ram-minnen eller möjligen 2x 2, troligen corsairs 6400 mhz

6. Avvaktar 8800 GT förstås.

Kommer möjligen att klocka upp litegrann

Har ingen aning om hur man räknar ut hur stort agg som krävs men 450W måste väl räcka ?

Den långsiktiga planen är att ha kvar lådan och mobot och sen byta ut processorn och grafikkortet om ca 1,5 år så det bör även vara lite marginal på agget för det fall det kommer krävas mer W på nästa grafikkort o cpu.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

A för det lär ett bra 430-480W nätagg räcka fint.
Seasonic och corsair för att nämna några ex, även om seasonic även gör corsairs nätagg.

Permalänk
Medlem

Hur många watt kommer 8800GT dra?

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@mp@n
Hur många watt kommer 8800GT dra?

Troligen inte så mycket (rätta mig om jag har fel).

OnT: Det kommer duga fint med ett Corsair VX 450W.

MVH laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus