Återställa Ipod Classic utan ITunes

Permalänk

Återställa Ipod Classic utan ITunes

Fick min Ipod Classic 80 GB idag och det första jag möts av är att musiken jag lägger in på den inte syns på ipoden. Använder Rhythmbox i Linux. När jag försöker ansluta den på min laptop som har itunes står det att min ipod ej är "tillämplig" och att jag bör återställa den till fabriksinställningar men ack det funkar inte. Får "okänt fel 1415".

Nu undrar jag om det går att återställa min ipod utan ITunes eller om någon kanske vet nåt annat sätt jag kan lösa detta på? Otroligt frustrerande, annars är det väl bara att lämna in den...

Permalänk
Medlem

Du har ju garanti

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

kan du inte bara slänga in itunes via wine och återställa den?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

En kraftig magnet borde ha önskad effekt

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

detta bör ju fixa biffen, om du kan köra windows på nån av dina datorer http://www.apple.com/support/downloads/ipodresetutility102for...

har det inte snackats om att de nya ipodarna för tillfället inte stöds av nå annan mjukvara än apples? nått nytt protokoll eller nått. är dock inte helt säker

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
kan du inte bara slänga in itunes via wine och återställa den?

Nu är det tyvärr så att iTunes hatar mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
detta bör ju fixa biffen, om du kan köra windows på nån av dina datorer http://www.apple.com/support/downlo...forwindows.html

har det inte snackats om att de nya ipodarna för tillfället inte stöds av nå annan mjukvara än apples? nått nytt protokoll eller nått. är dock inte helt säker

Japp på min laptop har jag windows men som jag skrev ovan har jag en Ipod Classic, annars hade det varit mumma. Hittade en guide på apples hemsida om just det problemet men ingen av deras lösningar har fungerat... Så:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Du har ju garanti

Javisst, men försökte ändå göra min plikt som konsument och göra vad jag kunde. Men idag ringde jag dem och de kommer hit och hämtar den i veckan. (hoppas jag)

Trist att den pajade efter en halvtimme dock. Ska inte Ipods vara några hållbara jävlar? Har pajat så många billiga mp3spelare under min livstid att jag på rekommendationer av vänner köpte en ipodjävel men den pajade näst snabbast av alla jag haft. (En matsui 2 GB jag köpte pajade på 10 minuter så den var liiiite värre)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BillyBigBurger
Trist att den pajade efter en halvtimme dock. Ska inte Ipods vara några hållbara jävlar? Har pajat så många billiga mp3spelare under min livstid att jag på rekommendationer av vänner köpte en ipodjävel men den pajade näst snabbast av alla jag haft. (En matsui 2 GB jag köpte pajade på 10 minuter så den var liiiite värre)

Du kanske är jinxad på mp3-spelare? Hållbara och hållbara, otur kan man alltid ha. Det jag kan tycka är att du nästa gång testar iPoden med iTunes först innan du kör igång med rockbox för att se att den är helt ok. Kolla också upp så att annan mjukvara är testad på iPoden du har innan du spinner loss så du slipper onödigt strul.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Det jag kan tycka är att du nästa gång testar iPoden med iTunes först innan du kör igång med rockbox för att se att den är helt ok. Kolla också upp så att annan mjukvara är testad på iPoden du har innan du spinner loss så du slipper onödigt strul.

Jag använde den först på min laptop som hade iTunes och den fungerade faktiskt där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk Hållbara och hållbara, otur kan man alltid ha.

Tell me about it
http://www.backpacking.se/ReadDiary.asp?DiaryId=65549&SubMenu...

Permalänk
Medlem

my bad, där fick ja för att ja inte kollade allt för noga. vet att det ska finnas eller i alla fall förut funnits separata verktyg för att återställa.

hmm, man ska kunna formatera den på nått sätt utanför itunes.

har du för övrigt senaste itunes? och har du testat med nån annan dator som har itunes? ibland kan det vara nå banalt fel som gör att det kan funka med annan dator.

hmm, undrar om detta kan vara rätt http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

ipod classic finns ju med där,m har dock inte testat det, så kan inte garantera nått

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Men är det rockbox som inte funkar? Ipoden ska ju ha en hemlig bootsektor som nollar ipoden helt och sen återställer den till itunes mjukvaran. Går att genomföras med en knapp kombination. Annars så är det väll inte ipoden's fel om den inte fungerar med andra partsmjukvaror, sen så ska rockbox inte stödja de nya classic & nano spelarna så hade du läst faq:n/manualen till rockbox så hade du inte installerat det.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2