Permalänk
Medlem

Gaming dator

Hejsan alla goda och glada.... Är en stenhård gamer som älskar att spela spel, problemet är ju att nu med lite nyare spel som Cod 4, WIC osv. så måste man hålla datorn i top trimm.
Min nuvarande dator är en network Imperial..

Nätagg: 550w

Chipset: Intel 955

Processor: Intel Pentium D 830 3.0 GHz DualCore

Minne: 1024Mb

Grafik: nVidia GeForce PCX6800GT

Ljud: Intel High definition Audio

Hdd: 320 gb

Operativsystem: windows Xp

Nu för en människa som jag som inte vet vad allt detta betyder utan bara bryr sig om att spelen fungerar ber nu er om hjälp och även tips.
Mitt problem är ett ljud som återkommer gång på gång när jag spelar spelet Battlefield 2. Efter ungefär tio minuters spelande på internet börjar ett hackande ljud. Ungefär som en hackspätt som hackar i träd fast snabbare intervaller och mycket högt. Händer bara när jag spelar Battlefield 2 online, inte i singleplayer eller något annat spel. Kan det vara mitt ljudkort som strular isåfall vad kan ni tipsa om för bra ljudkort.

Tacksam för svar.. ha d bra

Permalänk

antingen installerar du om/uppdaterar ljudkortsdrivrutinerna,

eller så installerar du om battlefield 2,

eller så köper du ett nytt ljudkort.

Permalänk
Medlem

Har provat det redan med att installera och uppdatera ljudkortet... fungerade inte.. provade med att installera om battlefield 2 fungerade inte.. så nu efter måga om och men så har ja kommit fram till att jag bygger min egen dator.

Detta är hur långt jag har kommit i mitt tänkande:

Chassi: Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

Är detta ett bra chassi eller inte?

sen har ja kommit till den svåra uppgiften att ta reda på ett moderkort som är bra för just gaming och krävande spel.. ska titta runder lite på forumet men är också tacksam för några tips om bra moderkort som NI kanske har eller har haft

Permalänk

Ja Antec 900 är ett mycket bra chassi.

Köp P35 lr X38 moderkort då de är mer framtidssäkra.

Permalänk
Medlem

okay

sen vad ska man tänka på när man gör en "plockedator"?