Märkliga fartbulor.. (Ubuntu 7.10)

Permalänk
Medlem

Märkliga fartbulor.. (Ubuntu 7.10)

sen uppgraderingen har nätverket börjat uppvisa lite märkliga begränsningar.

det stänger av efter runt 12-15MB av tankning på filer som är över den storleken tex.

inga problem vid surfande, men som nu tex tankar jag ner Xubuntu (via Opera, trodde det var FF som bråkade först men det är samma visa där) man kan tanka några % sen stoppar det, error säger Opera och det går fint att återupta tankninen. (med jämna mellanrum givetvis..) hade inga såna konstigheter med 7.4 (spelar ingen roll oavsett om jag kör med eller utan svans heller förresten)

så nån mer drabbad eller nån aning om vad tusan det är?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med betan av 7.10, när jag laddade filer så gick hastigheten som en jojo, från max till 0, sen efter ett par sek så gick hastigheten upp igen ett par sek, sen ner på 0. Så höll det på.

Dock funkar det bra i stable av 7.10.

Permalänk
Medlem

aj tusan, men jag har dessvärre inte betan så det kan fixas så.. :0

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Har du uppgraderat från 7.04 till 7.10? Enligt mina erfarenheter så är det bättre att göra en fräsh installation.

Permalänk
Medlem

enligt mina med, lite som vårstädning också.

ja den är ren, men nu verkar det som 7.10 är oskyldigt, testade på en annan burk med annat system nu och det är samma visa där. typiskt att en pryl börjar strejka just när man ändrar nått annat så att fel saker verkar krångla.

verkar vara routern som är den verklige skyldige alltså..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint