Samsung 226BW A, B, C panel?

Permalänk
Medlem

Samsung 226BW A, B, C panel?

Har fått lite panik nu :p, har nämligen tänkt beställa Samsung SyncMaster 226BW, men nu när ja läst omdömerna så vet ja inte vad ja sa tro. Massor av folk säger att dom luras med olika paneler på samma skärm modell

"Köp inte den här skärmen.
Samsung lurar kunder med olika versioner under samma modell namn. A, S ,C där S är Samsung, A är AU optronics och C är CHINMEI.
S är toppen, A är bra , C är skit
Men det spelar ingen roll, man ska få vad man betalar för.
Har dom brist på delar i fabriken får dom vänta, inte sälja skit till kunder.
Lämnat tillbaka min skärm idag för att jag fick inte öppna den ( webhallen och deras skit service )
Man vet inte vad man får i boxen, så hitta något annat, precis som jag gör nu."

Och ja som inte är någon skärm expert...

Har hittat skärmen på shg.biz och där kostar den 2.700 ~, men som sagt vet ja inte om ja vågar köpa skärmen
Finns de någon annan skärm som inte är allt för dyr (runt 3.000) som är 22" och har bra panel?

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Hp 2207(h).

Läs i den stora tråden om skärmen.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Inaktiv

Allt detta med de olika panelerna är så överdrivet. Köp Samsungen och du blir nöjd även om du får den mindre bra panelen. Själv har jag "den mindre bra" och är otroligt nöjd med den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xavixavixavi
Allt detta med de olika panelerna är så överdrivet. Köp Samsungen och du blir nöjd även om du får den mindre bra panelen. Själv har jag "den mindre bra" och är otroligt nöjd med den.

Knappast överdrivet, har läst mycket som tyder ut på att det är mer än markant skillnad mellan de olika panelerna, skiljer sig från person till person och vad man kräver av en datorskärm.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Vila i frid

Re: Samsung 226BW A, B, C panel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MurKAz

"Köp inte den här skärmen.
Samsung lurar kunder med olika versioner under samma modell namn. A, S ,C där S är Samsung, A är AU optronics och C är CHINMEI.
S är toppen, A är bra , C är skit
Men det spelar ingen roll, man ska få vad man betalar för.
Har dom brist på delar i fabriken får dom vänta, inte sälja skit till kunder.
Lämnat tillbaka min skärm idag för att jag fick inte öppna den ( webhallen och deras skit service )
Man vet inte vad man får i boxen, så hitta något annat, precis som jag gör nu."

Det står ju på kartongen vad skärmen har för serienr och revision. Så varför skall du öppna kartongen?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem

Bijan, det där ett ett citat från någon annan på något utav de trådar som handlar om just denna skärm.

Inget som tråd-skaparn har skrivit själv.

Permalänk
Inaktiv

Jag är rätt kräsen av mig när det gäller skärm men jag är faktiskt nöjd med den "mindre bra skärmen". Och det är inte jätte bra betraktningsvinklar men det är det ju inte på någon TN panel. Annars finns det inget att klaga på.

Permalänk
Medlem

Äger en Syncmaster 226BW och fick också höra nått om dessa paneler. Vart hittar jag info om detta?

Permalänk
Medlem

Jag bytte min 226BW med S panel mot HP's w2207 (ej h). Färgerna, kontrast och svärtan är bättre och mindre "bleed". 226BW'n är ingen dålig skärm alls, men w2207 är bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xavixavixavi
Jag är rätt kräsen av mig när det gäller skärm men jag är faktiskt nöjd med den "mindre bra skärmen". Och det är inte jätte bra betraktningsvinklar men det är det ju inte på någon TN panel. Annars finns det inget att klaga på.

Tydligen inte om du först och främst sitter med en TN panel och sedan med den sämre revisionen av 226 när alla 226 ghostar rätt mycket. Är du kräsen? Skulle inte tro det.
-------

För övrigt så är det rätt stor skillnad mellan panelerna om man läser mellan raderna på olika forum och personer som har olika paneler av likadan modell. Tittar man på prestandatester av 226 så skiljer det ganska mycket. Allt från att ligga 20ms bakom en CRT till 60. Jag skulle kalla det extremt stor skillnad.

Som någon ovan skrev så är w2207 från HP en bättre skärm överlag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Tydligen inte om du först och främst sitter med en TN panel och sedan med den sämre revisionen av 226 när alla 226 ghostar rätt mycket. Är du kräsen? Skulle inte tro det.
-------

För övrigt så är det rätt stor skillnad mellan panelerna om man läser mellan raderna på olika forum och personer som har olika paneler av likadan modell. Tittar man på prestandatester av 226 så skiljer det ganska mycket. Allt från att ligga 20ms bakom en CRT till 60. Jag skulle kalla det extremt stor skillnad.

Men lägg ner grabben. Jag är nöjd med skärmen och du har problem med det, get a life.

Permalänk
Medlem

xavixavixavi: Om ja betalar för en skräm så tänker ja inte få de sämsta för samma pris punkt slut på det.

crant0r: igår kväll så har jag läst runt på diverse forum och jag har även nappat för den skrämen, men de va några som gjort detta testet http://www.lagom.nl/lcd-test/#angle och på den lila bilden såg de ut så här http://www.lagom.nl/lcd-test/plain-purple-distort-63col.png ... är de verkligen så?

Håller nämligen på med lite photoshop så jag vill gärna ha hyffsat bra sak^^

Visa signatur

pff

Permalänk
Inaktiv

Självklart tar man "den bättre skärmen" men om man nu råkar få "den mindre bra" så är det lugnt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xavixavixavi
Men lägg ner grabben. Jag är nöjd med skärmen och du har problem med det, get a life.

Han försöker få folk att köpa hans 8ms LG skärm, allt för att intala sig själv om att det var ett bra köp.

Permalänk
Inaktiv

Har ingen LG 8 ms skärm. Vart har du fått det ifrån?
Har en Samsung 206BW och en Samsung 226BW, båda två har 2 ms.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xavixavixavi
Men lägg ner grabben. Jag är nöjd med skärmen och du har problem med det, get a life.

Jag skrev inget om att du inte var nöjd. Men du skrev emot dig själv om att du var kräsen och ändå har du en skärm samt en panel som skiljer sig mycket över de andra panelerna inom samma betäckning. Enligt nästan alla prestandatester så är 226 skärmarna inga bättre spelskärmar. Med andra ord så om man är nöjd med en sådan skärm är man inte speciellt kräsen. Det var inget mer jag ville tillägga. Om du är nöjd är det huvudsaken right?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av longcat
Han försöker få folk att köpa hans 8ms LG skärm, allt för att intala sig själv om att det var ett bra köp.

8Ms eller 2Ms spelar ingen roll. Det är andra faktorer som spelar in. Tittar man på alla 2ms paneler från Samsung idag så lider de av otroligt hög inputlag som resulterar till en total ms som är betydligt höga än de som inte lider av hög inputlag och har kanske 5, 6 eller 8ms g-t-g. Så vad ville du med din mening egentligen? Jag ville ingenting förutom att peka på att han inte var speciellt kräsen trots allt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xavixavixavi
Har ingen LG 8 ms skärm. Vart har du fått det ifrån?
Har en Samsung 206BW och en Samsung 226BW, båda två har 2 ms.

Han menade min LCD.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Inaktiv

Han citerade mig. Aja orka sweclockers. NH är bättre/seriösare/färre sandlådekrig. Går ju inte att skriva i en tråd här utan att A.N'doja kommer in och ska påpeka. Orka.