Permalänk
Medlem

C# och webclient

Har ett problem med att få webclient att läsa svenska tecken. Hur jag än gör så får jag det inte att funka. Denna kod är det jag använder men resultatet som koden returnerar är alltid 7bitars ascii... ALLTID. Spelar ingen roll vad jag anger för properties för webclient. Förslag och workarounds?
Denna kod ligger i en form med en textbox och en button

using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Text; using System.Windows.Forms; using System.Net; using System.IO; private void button1_Click(object sender, EventArgs e) { textBox1.Text = ""; string Uritext = "http://www.google.se"; WebClient webClient = new WebClient(); webClient.Headers.Add("Charset", "text/html; charset=UTF-8"); webClient.Encoding = System.Text.Encoding.UTF8; Byte[] pageData = webClient.DownloadData(Uritext); string pageHtml = Encoding.UTF8.GetString(pageData); textBox1.Text=pageHtml; }

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Har du testat att sätta encoding till Default istället för UTF8? Jag har själv haft problem med att svenska tecken blir fel om man kör med UTF8

Visa signatur

mm, just de!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0ink
Har du testat att sätta encoding till Default istället för UTF8? Jag har själv haft problem med att svenska tecken blir fel om man kör med UTF8

Japp det hjälper(!)

Visa signatur

...

Permalänk

Hej! Jag är nybörjare på C# men jag har gjort ett prgram som är rätt så bra du kan ladda net det från *bort*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexander_n
Hej! Jag är nybörjare på C# men jag har gjort ett prgram som är rätt så bra du kan ladda net det från *bort*

Tror du ärligt att nån är så dum att man laddar ner och installerar ett helt okänt program?

Och varför i hela friden måste man ha msn messenger installerat? Låter ärligt talat som ett virus

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd redigerad*
Tog bort länken till programmet, vad det nu än var (inte kollat själv ännu) så hör det inte hemma i den här tråden.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG