Föra över musik från datorn till mobilen

Permalänk
Avstängd

Föra över musik från datorn till mobilen

Tjena tjena!

Har en polare som behöver hjälp med en sak. Det är så att han vill föra över musik från sin dator till sin mobil. Då kopplar man via mobilen till USB som säkert alla här vet. När man gör detta brukar det ju komma upp en ruta exempel där det står att man ska öppna en mapp osv eller så kan man gå in på den här datorn och sen kan det stå exempel "Flyttbar disk". Men ingenting händer när han gör detta?

Han kopplar in det osv men absolut ingenting händer. Vart kan man göra för att fixa detta? Han kan nästan ingenting om datorer och datorn är ju inte den nyaste på marknaden men det borde väl ändå gå igång automatiskt?

Hoppas verkligen någon har svaret.

Mvh

EDIT: Denna killen har Windows XP och han har en Sony Ericsson Walkman mobil. Det borde väl starta upp direkt som det gör med mp3 osv? Vad kan vara felet?

Permalänk
Medlem

Re: Föra över musik från datorn till mobilen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av rMx416
Tjena tjena!

Har en polare som behöver hjälp med en sak. Det är så att han vill föra över musik från sin dator till sin mobil. Då kopplar man via mobilen till USB som säkert alla här vet. När man gör detta brukar det ju komma upp en ruta exempel där det står att man ska öppna en mapp osv eller så kan man gå in på den här datorn och sen kan det stå exempel "Flyttbar disk". Men ingenting händer när han gör detta?

Han kopplar in det osv men absolut ingenting händer. Vart kan man göra för att fixa detta? Han kan nästan ingenting om datorer och datorn är ju inte den nyaste på marknaden men det borde väl ändå gå igång automatiskt?

Hoppas verkligen någon har svaret.

Mvh

Har ni testat surfa in på mobiltillverkarens hemsida och kolla efter programvara eller om han fick det på en skiva till mobilen?

Vet att det är så på de Nokia telefoner jag testat med iallfall.
annars på min mac är det bara att aktivera bluetooth och sen bläddra på enheten och dra över filer. vet inte om det fungerar lika dant på windows, samt sade ju du att hans dator var gammal så den har kanske inte bluetooth.

men ta en titt på deras hemsida efter drivrutiner/programvara

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Föra över musik från datorn till mobilen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
Har ni testat surfa in på mobiltillverkarens hemsida och kolla efter programvara eller om han fick det på en skiva till mobilen?

Vet att det är så på de Nokia telefoner jag testat med iallfall.
annars på min mac är det bara att aktivera bluetooth och sen bläddra på enheten och dra över filer. vet inte om det fungerar lika dant på windows, samt sade ju du att hans dator var gammal så den har kanske inte bluetooth.

men ta en titt på deras hemsida efter drivrutiner/programvara

ska kolla detta. thx.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

jo nokia har program för enkel överföring och sen finns blåtand då det bara är å bläddra, dra å släppa

har din telefon minneskort och din dator minneskortläsare kan du använda dem på ett smidigt sätt

Permalänk
Avstängd

Kolla min edit i inlägget längst upp. Tack.

Permalänk
Medlem

Usb är inte avstängt i BIOS då?

Permalänk
Medlem

Jag har en SE W810i och tycker det går jättesegt när man kopplat telefonen via USB.
Jag tar ut minneskortet och sätter det i en vanlig kortläsare istället.
Går mycket fortare.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Avstängd

Ska kolla upp med BIOS och det där med kortläsare!