Ni som jobbar vad är er månadslön?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av headcleaner
25 år, 5 års juridikutbildning, anställd på advokatbyrå, 25+ en hel del till.

Starkt jobbat, det är inte lätt att få anställning på advokatbyrå har jag förstått via juristvänner.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

IT-gymnasium 3 år samt 1 år spelprogrammering i Skövde.
20 år, jobbar som Flash programmerare, tjänar 17.000:- i månaden + betald utlandssemester med företaget var 3:e månad. Senast USA, Chicago och om några månader Japan, Tokyo . Kul att komma ut och se världen lite.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Starkt jobbat, det är inte lätt att få anställning på advokatbyrå har jag förstått via juristvänner.

tack.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk

Stor spridning på jobben här.
Trodde alla var professionella datanördar.

43 år (äldst?) programmerare
3 års gymnasium(minst?)
drygt 34tkr brutto exkl. övertid

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare. Australien. Grönt te och lakrits.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RTX4070Super. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xelius
IT-gymnasium 3 år samt 1 år spelprogrammering i Skövde.
20 år, jobbar som Flash programmerare, tjänar 17.000:- i månaden + betald utlandssemester med företaget var 3:e månad. Senast USA, Chicago och om några månader Japan, Tokyo . Kul att komma ut och se världen lite.

Fan va underbart det låter

Visa signatur

Is it nice, my preciousss? Is it juicy? Is it scrumptiously crunchable?

Permalänk
Medlem

23 år.
Varierar, ca. 27000 före skatt.
3 år gymnasieutbildning.
Ericsson

Permalänk
Medlem

32 år, 2-år styr&reglerteknik, jobbar idag som nordenchaufför, 25k+

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PenPusher
Får väl c:a 25tkr i ingångslön när provanställningen upphör (programmerare/systemarkitekt). Är 26 år och har en 4årig data- och systemvetenskaplig utbildning (dock inte skrivit uppsats). Har tidigare jobbat med diverse projektanställningar mot c:a 150kr/h och jobbat svart för c:a 100kr/h på hemlig ort. Märker dock att pengar snabbt börjar förlora sitt värde, utöver en bostadsrätt har jag i stort sett det jag anser mig behöva. Klart jag kan bränna dem på kavajer och skjortor men det är inget jag känner tvångstankar inför.

PS. Två jobb och heltidsstudier rekommenderas ej! även om det är rätt festligt att dra in typ 35tkr efter skatt.

Starkt jobbat, det är inte lätt att få anställning på advokatbyrå har jag förstått via juristvänner.

Man kan ALLTID, ALLTID köpa ny och bättre datorhårdvara!

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk

Jag tjänar ca 1050kr/månad.

Får hoppas på en svinig lön på 30k+ efter gymnasiet som programmerare i C eller webutvecklare i PHP.

Permalänk
Medlem

4 årig Data- och Systemvetenskaplig utbildning - klar uppsats
25k grundlön + 5k (för obekväm arbetstid), nyanställd.
Jag övervakar större nätverk.

Permalänk
Medlem

31 år, 2 års gymnasium, jobbar inom IT (gjort sedan '95)
42k i grundlön + bonus

Permalänk
Medlem

21år, nästan 15k och jobbar som plåtslagarelärling.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

vet att detta är lite offtopic, men men. Någon som vet var man kollar upp lönestatisk både för Norge och Sverige? Är precis i en situation att förhandla lön och har ingen koll löneläget inom IT / web i norge.

Permalänk
Medlem

Själv är man då bara en simpel timvikarie som tjärnar 109.5 kr i timmen... På 165 timmar: 18 967.5 kr och då är inte all jävla övertid och ob-tilläggmedräknat. ligger ca på 190 h/mån de senaste månaderna, min chef har sök dispans så jag ska få göra 300 timmar extra/år.
UTB: USKA, inriktad på akutsjv.
Jobb: Timvikarie AkutMott och MedMott, samt kör skotare på min fritid.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niqlas
vet att detta är lite offtopic, men men. Någon som vet var man kollar upp lönestatisk både för Norge och Sverige? Är precis i en situation att förhandla lön och har ingen koll löneläget inom IT / web i norge.

Spelar ingen roll, du får mer i Norge oavsett. Det är bättre betalt i alla yrken i Norge. Kiwi som är en lite mat kedja tjänar du t ex 150Nkr.. i sverige skulle du kanske tjäna 80-90kr och sen har du även kursen.
Jag gick med nöd och näppe ut gymnasiet (pissiga betyg) och har en mån lön på 40 000:- efter skatt i Norge. I sverige skulle jag kanske få ut 15 -16k efter skatt på en indsutri.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niqlas
vet att detta är lite offtopic, men men. Någon som vet var man kollar upp lönestatisk både för Norge och Sverige? Är precis i en situation att förhandla lön och har ingen koll löneläget inom IT / web i norge.

Sveriges roligaste hemsida: www.scb.se

Kan väl lägga till att jag får 150/kr timmen som tentavakt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

25k+ nok

betonghjälparbetare.

37.5h/veckan.

sjukskriven med seninflammation i båda armarna:D

lite tungt arbete, men har iaf blivit biffig.

3år gymnasie... 21 år.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

Miljöarbetare "sopgubbe"
är 27år

3 årig linje gymnasiet

16k rent i månaden exkl övertid.

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem

Ingen här som arbetar som fotograf? Undrar vad medellönen är där fast det måste väl vara upp till var och en vilka bilder man tar och vilket motiv samt antal bilder eller har jag fel?

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

3490kr / månad.

Lumparlön.

Räknar man in muckbidraget så blir det ju dock det dubbla i månaden.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niqlas
16400kr mån sem.vikarie fastighetsskötare/förvaltare.

alla klagar på att vi är underbetalda så fort rasten kommer. Men rimlig lön för jobbet jag utför i mina ögon, slappt jobb, otroligt mycket dötid, ute när solen skiner, inomhus när det regnar, tjänstebil osv. Har tidage jobbat inom kyllager och legat runt 30k/mån, skulle aldrig gå tillbaka till det jobbet. Pengar är inte allt.

är även nyexaminerad inom mkv mot digitalamedier, om allt går som det ska bor vi i oslo om någon månad.

En liten uppdatering, befinner mig just nu i Oslo, jobbar som interaktions-designer / invecklare åt en mindre webbyrå med en ingångslön på 400k sekr + bonus, övertid, dator etc. 37t/v. Mer än dubbla lönen jämfört vad jag skulle haft om jag borr kvar i Sverige.

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sWe. Titus^
Ingen här som arbetar som fotograf? Undrar vad medellönen är där fast det måste väl vara upp till var och en vilka bilder man tar och vilket motiv samt antal bilder eller har jag fel?

Enligt SCB så ungefär 25k för en manlig fotograf som har gått gymnasiet. Det är alltså inget jobb som är speciellt bra betalt. Men det är väl såklart om man är anställd som fotograf då. Om man har eget företag och frilansar/uppdragsfotograferar så kan det nog variera kraftigt. Det är säkert inga problem att casha in 50k för några dagars arbete för stora uppdrag. (Frågan är väl hur många svenska fotografer som kan göra det dock..) BLF säger att man bör ta betalt ~900-1000kr/h för "redaktionell fotografering".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niqlas
En liten uppdatering, befinner mig just nu i Oslo, jobbar som interaktions-designer / invecklare åt en mindre webbyrå med en ingångslön på 400k sekr + bonus, övertid, dator etc. 37t/v. Mer än dubbla lönen jämfört vad jag skulle haft om jag borr kvar i Sverige.

Precis min mening... Norge är ett förtrollande land än så länge!

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

18 år, studerar. Jobbar deltid och tjänar ca 1600 euro per månad.. vilket är ungefär 15000kr. Men om jag skulle jobba heltid skulle jag ligga nära 3500 euro.

Jag jobbar som stuvare (hamnarbetare) vilket inte kräver någon utbildning förutom en 6 timmars säkerhetskurs.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
18 år, studerar. Jobbar deltid och tjänar ca 1600 euro per månad.. vilket är ungefär 15000kr. Men om jag skulle jobba heltid skulle jag ligga nära 3500 euro.

Jag jobbar som stuvare (hamnarbetare) vilket inte kräver någon utbildning förutom en 6 timmars säkerhetskurs.

Hört att finland har kommit upp sig i lön stegen. Man tjänar rätt bra där borta nu förtiden, bättre än sverige verkar detsom. Kan ha fel, bara som jag har hört.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
Hört att finland har kommit upp sig i lön stegen. Man tjänar rätt bra där borta nu förtiden, bättre än sverige verkar detsom. Kan ha fel, bara som jag har hört.

Jo, lönen är nog något högre än i Sverige. Men det är dyrare att leva här också. Så det går nog jämt ut.

Men min lön är nog en del över medeltalet för ålder/situation.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typh00n
3490kr / månad.

Lumparlön.

Räknar man in muckbidraget så blir det ju dock det dubbla i månaden.

3500?
Jag drog in medel 2500 när jag låg inne förra året...

Har de höjt eller är du ledig mycket?

Permalänk
Medlem

Bidrag från CSN i ett drygt halvår till, sedan blir det förhoppningsvis sju månaders praktik med 17kkr/månad. För att sedan läsa sista 1½ åren av utbildningen och skriva exjobb. Sen borde det bli arkitektbyrå/stadsbyggnadskontor eller dylikt, hoppas på runt 26k före skatt i ingångslön, ska heller inte vara omöjligt.

Läser en Civ.ing examen. Har kryddat den med lite projektkurser, bl.a i Rom i våras, ska nog bli Barcelona till våren.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

18 år, studerar på gymnasium, tjänar 1050 kronor per månad före och efter skatt förutom på sommarn då man jobbar. Nåja, skratta eller gråta, det är frågan.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2