Trasig dator från komplett.se
Jag har drabbats av att en dator som jag beställt från komplett.se inte fungerade ordentligt när den levererades. Dessutom tog det ca 6-7 veckor att leverera den första gången. Eftersom den inte fungerade fick jag köra den till dem för att den skulle repareras. När den sedan skickades tillbaka till mig så var den ännu mer trasig, antingen på grund av posten eller på grund av dålig montering.
När jag ringde till komplett.se sa de att jag måste ringa till posten för att klaga på detta. (Vilket visade sig vara felaktigt, det är komplett.se som ska ringa till posten enligt konsumentvägledaren). Efter att ha fått ett felnummer av posten ringde jag till komplett.se igen för att meddela detta och nu får jag helt godtyckligt vänta på att de ska ha kontakt med posten innan de meddelar mig vad som händer här näst. Jag ser ju hur dagarna och veckorna tickar på utan att jag har någon dator som fungerar, trots att jag ligger ute med ganska mycket pengar! Nu har det gått över 2 månader och jag har fortfarande ingen dator.
Jag ville häva köpet, men detta var komplett.se inte alls intresserade av. Mitt stora problem är att jag kollade vad en likvärdig dator skulle kosta nu på komplett.se, och det var ca 2000 kr mindre än vad jag har betalt! Därför skulle jag vilja häva köpet för att antingen köpa en bättre dator eller för att köpa en lika dan och kunna göra något trevligt för mellanskillnaden.
Vet någon av er om jag, med stöd av konsumentköplagen, har rätt av häva köpet? Eller är jag för evigt fast i att komplett.se ska misslyckas med att uppfylla sin del av avtalet trots att jag har fullgjort min del?