Samsung 226BW @ datorbutiken, panel?

Permalänk
Medlem

Samsung 226BW @ datorbutiken, panel?

hej hej, funderar på köpa Samsung 226BW
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SAM226BW

Undrar om problemet med random panel fortfarande består?
Alltså om det är en chansning att man får a,c eller s-panel?

Har samsung slutat skicka ut skärmar med skitpaneler?
Så undrar vilken panel det är på skärmarna datorbutiken har i laget idag alltså

Permalänk
Medlem

Tror de är o chansa. Gjorde jag i alla fall från db. För kollade på den skärmen i en lokal affär men står inget på förpackningen eller skärmen vad det var för skärmtyp, inte vad jag kunde se i alla fall.
Beställde den idag btw.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

Har också beställt en från db idag. Om jag får en C panel och är missnöjd så är det bara att skicka tillbaka.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

Det går väl inte se nånstans vilken panel det är i längre? På min står det inget om det iaf

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk

jo det går .. det är nu de har börjat skriva "[R] S " eller A ist för S osv .. på baksidan utan att behöva skruva upp skärmen..

annars står det [R] bara. så är det antagligen en bra skärm.. och öppnar du skärmen så sitter det "samsung" klistermärken med sträckkoder på panelens baksida.. också ett bevis på att det är samsungs egna.. på de andra panelerna sitter det ingenting där.

( har haft 6st så jag vet)

Visa signatur

Landator: Q6600 @ 4ghz | 4gb Ballstix pc8500 | ASUS p5k-vm Matx | Asus 8800GT 512 | 150gb raptor | WD 250gb | 2x500gb seagate | Tagan 480w | Aplus micro-atx chassi | Samsung 226BW | Audigy ZX 5.1 |

Permalänk

Mycket info ang. a,c,s beteckningarna, samt skillanderna mellan dom.

http://www.behardware.com/articles/667-1/samsung-226bw-a-and-...

Permalänk
Medlem

hur är det med att byta tillbaka den om man märker att det är en taskig A-panel?

för ångerrätten gäller väl vid bara vid obruten förpackning och hur lyckas man med detta?

sedan så hittade jag detta citatet på nätet

2007-06-19 The SyncMaster 226BW continues on its way with just one change. Samsung now assures us that supplies arriving in stores are all with Samsung panels. So, the A and C versions are finished.

Kommenterar på det?

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddy
hur är det med att byta tillbaka den om man märker att det är en taskig A-panel?

för ångerrätten gäller väl vid bara vid obruten förpackning och hur lyckas man med detta?

sedan så hittade jag detta citatet på nätet

2007-06-19 The SyncMaster 226BW continues on its way with just one change. Samsung now assures us that supplies arriving in stores are all with Samsung panels. So, the A and C versions are finished.

Kommenterar på det?

Föert och främst verkar det som om samsung fått ordning på panelen
och att det nu bara finns s k S-paneler.

Men ångerrättern gäller även om du brutit förpackningen oavsett
vad försäljaren påstår.

Enligt tvingande lag är kravet att varan skall vara oväsentligen förändrad.

Så öppnar du förpakningen snyggt och fint är det inga som helst problem
att returnera om du inte skulle vara nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Hade också tänkt köpa 22BW, enligt samsung så har dem slutat skicka in leveranser med någon panel förutom just deras egna (som är bäst enligt testerna) och eftersom datorbutiken väntar på en leverans tror jag att vi kommer få den bästa panelen med högst sannolikhet, aja, man får hoppas i alla fall

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Är det någon som sitter på en 226BW A-panel? Funderar nämligen starkt på att köpa en sådan här jag med, men allt fumlande med byten osv. är något jag gärna undviker. Så ja, har någon erfarenhet av 226BW A-panel? Den enda tydliga skillnaden jag ser är den dominerande blå färgen på bildern och annat.

Frågan är ju dock, drar man fortvarande nytta av Veckans Klipp-erbjudandet om man beställer en nu? Eller har dem full rätt att köra på det vanliga priset (då den nya leveransen sker på måndag)?

Permalänk
Medlem

Att köpa en 226BW är fortfarande rysk roulette.

Hjälpte morsan köpa en på Inet häromdan. Hon fastnade själv för den skärmen och försäljaren sa att de var nyinkomna till dem, tillverkad i Rumänien. Väl hemma och monterad var det en del backlight bleeding längst över- och underkant, men inga döda pixlar och väldigt bra färger. Såg inga S, A, C eller [R] på varken lådan, under kabelskyddet eller i den "hemliga" menyn. Skruvade inte upp och kollade panelen, för då hade nog morsan undrat vad jag sysslade med

Installations-cdns autostart funkade inte, utan jag fick installera drivrutinen direkt från dess mapp. Magicolor programmen osv gick inte att installera alls, det kom bara upp en tom OK ruta när jag försökte.

Två dar senare fick jag reda på att strömuttaget i skärmen både glappar och är för stort, typ rör man skärmen det minsta är det risk att kabeln glider ut nog för att inte ge ström. Det om något känns som att det skulle varit idiotsäkert åtgärdat på en årsgammal modell. Rätt störande att Samsung har så dålig kvalitéskontroll. Jag märkte samtidigt att bleedingen nästan helt försvunnit. Så sammanfattningsvis fick min mor en 226BW med suverän bild men med ett el-jack som är det B-igaste jag sett. Vet inte om det är lönt att byta den ens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alexandar
Föert och främst verkar det som om samsung fått ordning på panelen
och att det nu bara finns s k S-paneler.

Men ångerrättern gäller även om du brutit förpackningen oavsett
vad försäljaren påstår.

Enligt tvingande lag är kravet att varan skall vara oväsentligen förändrad.

Så öppnar du förpakningen snyggt och fint är det inga som helst problem
att returnera om du inte skulle vara nöjd med den.

okej, jaja då var det bara att beställa fast jag kör dustinhome istället

2 817 kr inkl frakt om man är student

Visa signatur

/ Freddy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norton
Att köpa en 226BW är fortfarande rysk roulette.
Såg inga S, A, C eller [R] på varken lådan, under kabelskyddet eller i den "hemliga" menyn.

När man kollar under kabelskyddet så står det inte S, A, C eller [R] tror jag utan istället en längre text typ "LTM220M1 L01". Står lite om det här: http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=71319...

Jag är ganska nyfiken vad det är för panel på skärmen din morsa köpte då jag beställde ny dator från inet häromdagen inkl. 226BW så jag kommer nog att få samma typ av skärm som hon fick. Dock om den köptes i affär kanske den togs från nån annan batch än den de tar min ifrån.

Visa signatur

It's too bad she won't live! But then again, who does?

Permalänk
Medlem

har också beställt en skärm från datorbutiken.com hoppas bara att man får en skärm man är nöjd med, vilket jag tror jag kommer att vara för den skärmen jag har nu är jättekass

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk

Vilket jäkla fint pris! 2695,- för 22". Jag som var helt inne på 206BW för 2420, men nu ser jag ingen anledning att inte välja 226BW istället, om man nu ska ha en ny skärm.

Läste föresten det här i en recension av 206BW publicerad i April, angående de olika beteckningarna:

"One thing that may change this down the road is the fact that Samsung does often change which panels they use in their LCD's. The panel inside our panel is a true Samsung panel as designated by an "S" at the end of the model number on the identification tag. If the "S" isn't there, it isn't a Samsung panel and may produce a lower quality picture. Be aware of this when you buy your Samsung monitor."

Inget vi inte redan visste, men köper jag en 226BW tänker jag inte nöja mig med mindre än en äkta Samsung panel. Kan föresten ni som beställt från Datorbutiken skriva tillbaka när ni vet, om ni fick S eller inte?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Vilket jäkla fint pris! 2695,- för 22". Jag som var helt inne på 206BW för 2420, men nu ser jag ingen anledning att inte välja 226BW istället, om man nu ska ha en ny skärm.

Läste föresten det här i en recension av 206BW publicerad i April, angående de olika beteckningarna:

"One thing that may change this down the road is the fact that Samsung does often change which panels they use in their LCD's. The panel inside our panel is a true Samsung panel as designated by an "S" at the end of the model number on the identification tag. If the "S" isn't there, it isn't a Samsung panel and may produce a lower quality picture. Be aware of this when you buy your Samsung monitor."

Inget vi inte redan visste, men köper jag en 226BW tänker jag inte nöja mig med mindre än en äkta Samsung panel. Kan föresten ni som beställt från Datorbutiken skriva tillbaka när ni vet, om ni fick S eller inte?

Tänk på att även 206BW har detta problemet med panelerna. Sedan tvivlar jag lite på att Datorbutiken kommer att få in de sämre, då Samsung enligt många källor numera endast skickar ut sin egna panel, och med tanke på att datorbutiken får in en leverans på måndag så...

Permalänk

DB fick visst in ett fåtal i fredags och en av dom är tydligen på väg till mig. Frågan är om det är en kass panel, om det är något dom fått tillbaka eller om det är så att dom fick en liten nyleverans. Låter konstigt att dom skulle få det, men aja.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk
Medlem

jag fick en S panel från db idag i alla fall. funkar galant. : )

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Var den skickad i väg i fredags eller var det ifrån måndags och den nya leveransen?

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Medlem

Jag la bokningen i fredags o den var leveransklar o packad under helgen men skickades på måndag. Men var ett ex från i fredags.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

står det tydligt att det är ett S och samma sak i panelerna? Läste att samasung ska ta bort S:et på baksidan samt hemliga menun så man inte vet alls.

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Medlem

en snabb fråga får man med DVI kabel till skärmen eller bara VGA?

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Fanns inget S, eller R eller A på baksidan på själva klisterlappen, dock stod det i den "hemliga menyn". Man får med både dvi och vga kabel.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
en snabb fråga får man med DVI kabel till skärmen eller bara VGA?

Har en skärm DVI så får man en DVI-kabel, har den VGA så får man en VGA-kabel. Kommer skärmen utan en viss kabel så fattas den, dem kan verkligen inte förvänta sig att folk ska gå och köpa egna kablar till deras skärmar, vore ju riktigt dystert.

Permalänk
Medlem

Har också en fråga.
Vad är det för skillnad mellan 226BW och 226CW?

Visa signatur

----BF2----

abit AX78/ Hiper 480W/ AMD X2 6400+/ HIS 3870 ICQ T/Powercolor 3870/ Corsair DDR2 PC2-6400 4gb/ 200gb/ 320gb / 500gb / 1TB

Permalänk
Medlem

Fick en 226BW förra veckan. Står inget annat än att skärmen är tillverkad i Rumänien och hemliga menyn visar nada. Dock är jag kanon nöjd med skärmen.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeyta
Har också en fråga.
Vad är det för skillnad mellan 226BW och 226CW?

Jag läste om skillnaden nånstans, men har glömt bort:P
Jag Har beställt en 226bw i allafall och är en gamer.
Dota Ftw!
...Of topic:
Jag dog på diablo2 ladder hardcore =(, Jäkla public game pk!!!
var level 59 barb=)

^^mvh kim

Permalänk

Hämtade min 226bw från ica just är riktigt nöjd med den... märker knappt backlight bleeding får anstränga sig för att märka det... grymma färger, ett stort lyft från min 20" Dell

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Medlem

har också hämtat min samsung 226bw nu är väldigt nöjd, har inte nått att klaga på än så länge färgerna verkar bra och så. men har inte försökt att leta upp var den är tillverkad m.m. men tycker inte den har en blåtonig färg så antar jag har fått en S-panel eller nått. beställde från datorburiken.com

fast sen är ju iof inte jag den bästa på att bedömma sånt här

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk
Medlem

är det nån som vet om webbhallen har "bara" s-paneler eller inte? som db då.

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |