Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Jag gjorde det i förrgår, funka utan problem, använde XS++.

Jag gjorde det igår, funkade asbra, och vilken skillnad i prestanda på telefonen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpino
Jag gjorde det igår, funkade asbra, och vilken skillnad i prestanda på telefonen!

Är ju det Känns nästan som en vanlig mobil Funkar perfekt! Dock så var jag tvugen att lägga in Tre's MMS-inställningar osv, funka inte bra annars

Permalänk
Medlem

Har nu haft telefonen några månader och är i allmänhet mycket nöjd. Har dock stött på tre mer eller mindre allvarliga nackdelar, varav två antagligen kan åtgärdas med mjukvaruuppdateringar;

1. Bristande hårdvarukvalitet. När man först får telefonen tänker man WOW vilken bra kvalitet, och alla delar känns jättebra. Ganska snart börjar telefonen knaka och knarra och kännas allmänt taskig, trycker man på bakstycket knarrar det exempelvis. När det är minusgrader ute är allt väldigt fast och fint dock

Vad är er andra P1i, ägares erfarenhet av detta? Jag är förvisso extremt känslig för sådant här, men detta är verkligen grovt, och då har jag ändå starkt udvikit att ha telefonen i jeansfickan, något som ofta ger upphov till instabilitet i konstruktionen.

2. Samtal kopplas ned när telefonen byter från 3G till GSM. Har inte undersökt om samma gäller det motsatta. Tycker hur som helst att det är under all kritik och bör åtgärdast snabbast möjligt.

3. WLAN-hanteringen fungerar dåligt. Bland annat fungerar inte WPA, medan WEP och WPA2 (!) fungerar bra. Bör också kunna lösas med uppdatering.

Permalänk
Medlem

Min P1i hittar inget 3g nät, vet ni varför?
För den ska ju hitta det automatiskt, har alltid haft det innan, fst när jag skickade in mobilen på service så tror jag de uppgraderade den så nu hittar den inte tele2's 3g nät.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Har nu haft telefonen några månader och är i allmänhet mycket nöjd. Har dock stött på tre mer eller mindre allvarliga nackdelar, varav två antagligen kan åtgärdas med mjukvaruuppdateringar;

1. Bristande hårdvarukvalitet. När man först får telefonen tänker man WOW vilken bra kvalitet, och alla delar känns jättebra. Ganska snart börjar telefonen knaka och knarra och kännas allmänt taskig, trycker man på bakstycket knarrar det exempelvis. När det är minusgrader ute är allt väldigt fast och fint dock

Vad är er andra P1i, ägares erfarenhet av detta? Jag är förvisso extremt känslig för sådant här, men detta är verkligen grovt, och då har jag ändå starkt udvikit att ha telefonen i jeansfickan, något som ofta ger upphov till instabilitet i konstruktionen.

Inget jag har märkt än, däremot så är displayen väldigt svår att rengöra runt kanterna har jag märkt. Man får ta en tandpetare och ha en liten putsduk under för att få bort smutsen i hörnen osv.

Citat:

2. Samtal kopplas ned när telefonen byter från 3G till GSM. Har inte undersökt om samma gäller det motsatta. Tycker hur som helst att det är under all kritik och bör åtgärdast snabbast möjligt.

Har aldrig märkt något sådant, jag använder Tele2/Comviq.

Citat:

3. WLAN-hanteringen fungerar dåligt. Bland annat fungerar inte WPA, medan WEP och WPA2 (!) fungerar bra. Bör också kunna lösas med uppdatering.

Det har jag också märkt men det tror jag löser sig med en uppdatering.
För övrigt så är jag grymt nöjd med telefonen hittills, nog den bästa jag haft hittills!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Busterxl
Har aldrig märkt något sådant, jag använder Tele2/Comviq.

Konstigt, jag har också Tele2Comviq. Har hänt flera gånger, dock oftast på jobbet vid mitt skrivbord, kanske är någon lokal felaktighet :). Tror iofs att jag har läst på något ställe om fler som har haft problem med detta.

Kom på en annan sak också. När man ringer med 2G så är det något surr i bakgrunden. Ungefär så som det brukar låta i en högtalare när mobiler ringer, fast mycket längre och i bakgrunden. Detta hörs dock inte när man ringer med 3G.

Någon som föresten har koll på ifall det kommer mjukvaruuppdatering snart?

Permalänk
Medlem

Min kopplade också ner samtalen när det bytte från 3G till GSM. Därför har jag nu ställt in den på att enbart köra via 3G-nätet och har inte haft ett enda problem efter dess. Bor man i ett område med taskig 3G täckning kan det dock vara ett mycket störande problem. Min kopplade konstigt nog ner samtalen ibland trots full täckning. Ställ in den på enbart 3G så kommer det säkerligen fungera. Har 3 som operatör.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Även jag har nu ställt om telefonen till "world wide" och fått in senaste uppdateringen från Sony Ericsson, den blev helt klart ett snäpp snabbare. Vad som är mest skönast är nog att slippa allt från operatören som man annars får leva med. Att inte kunna välja endast GSM har stört mig länge...

Permalänk
Medlem

Om man inte har en operatörslåst lur behöver man alltså inte ställa in till "World wide" för att få senaste uppdateringarna?

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondskan
Om man inte har en operatörslåst lur behöver man alltså inte ställa in till "World wide" för att få senaste uppdateringarna?

Jo, det är jag mer eller mindre säker på. Telefonen tillhör väl fortfarande en kodning för Sverige?

För att titta efter vilken mjukvara du har så backar du till stand-by-läget och väljer Mer, Status. Vad säger den ang. telefon?
Min är CXC162037 R9J005

Kör igång SE's uppdaterings tjänst om du inte har den version jag skrev ovan, föreslår den uppdatering - kör hårt. Om inte behöver du ställa om luren..

Permalänk
Medlem

Ursäkta om detta är en n00big fråga, men hur fan uppdaterar man P1? I SE Update service ska man ju hålla in C-knappen när man kopplar in mobilen, men P1 har ju ingen C-knapp..? Hur går man till väga? Och ja, jag väljer P1 i programmet, det som är det konstiga. Har programmet på nåt sätt kanske buggat sig för mig, eller kan det vara nåt jag gör galet?

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Ursäkta om detta är en n00big fråga, men hur fan uppdaterar man P1? I SE Update service ska man ju hålla in C-knappen när man kopplar in mobilen, men P1 har ju ingen C-knapp..? Hur går man till väga? Och ja, jag väljer P1 i programmet, det som är det konstiga. Har programmet på nåt sätt kanske buggat sig för mig, eller kan det vara nåt jag gör galet?

Du håller in C-tangenten på QWERTY-tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Du håller in C-tangenten på QWERTY-tangentbordet.

Ok, tackar då vet jag. Men..jag får det ändå inte att funka, händer ingenting när jag testar. Behövs det drivrutiner kanske och vart hittar jag i så fall dessa? Om det nu ens finns till 64-bits Vista?

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Får inte SEUS att fungera i XP 64bit. Ska testa i 2k när jag ids starta min gammla burk

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Jag kan inte starta SEUS äns, får bara upp att jag inte har senaste macromedia och att jag kan hämta den på macromedia.com... MEEN jag har hämtat hem allt de senaste därifrån =S
Har Vista Ultimate 32bit

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feedback
Jo, det är jag mer eller mindre säker på. Telefonen tillhör väl fortfarande en kodning för Sverige?

För att titta efter vilken mjukvara du har så backar du till stand-by-läget och väljer Mer, Status. Vad säger den ang. telefon?
Min är CXC162037 R9J005

Kör igång SE's uppdaterings tjänst om du inte har den version jag skrev ovan, föreslår den uppdatering - kör hårt. Om inte behöver du ställa om luren..

Fungerade på en gång. Utan att ställa in World Wide. Nice

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem

Då har man bytt bort sin n95:a mot en p1.

Helnöjd med bytet .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Jag kan inte starta SEUS äns, får bara upp att jag inte har senaste macromedia och att jag kan hämta den på macromedia.com... MEEN jag har hämtat hem allt de senaste därifrån =S
Har Vista Ultimate 32bit

Du behöver ha både flash player och Shockwave player av någon anledning, och se till att installera dem för Internet Explorer, dvs via Internet Explorer.

Jag installerade via Opera ungefär 5 ggr innan jag testade med ie och då funkade programmet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpino
Du behöver ha både flash player och Shockwave player av någon anledning, och se till att installera dem för Internet Explorer, dvs via Internet Explorer.

Jag installerade via Opera ungefär 5 ggr innan jag testade med ie och då funkade programmet.

Ahh tack

Jo jag testade igår att ladda ner det igenom IE så jag fick det till att funka har då nyaste FWn!

Jag har märkt en sak, när ett alarm går igång, spelas inte musiken/whatever väldigt kort tid? jag vill ju vakna till musiken, men nu slutar den ju efter en 20 sek eller något sådant

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Hmm, teman hittar man att ladda hem, men vart kan jag hitta nya ikoner, typ Iphone eller andra snygga ?

Visa signatur

..varpå mamma banka på nedervåningen i taket o skrek "KNULLA TYSTARE, FARMOR ÄR HÄR!"

Permalänk
Medlem

På denna sida hittar du riktigt nice ikoner: http://www.se-uiq.com/forum/index.php?showtopic=62&st=480

Problemet med de flesta teman som ej är original att dom ej täcker allt i telefonen. Tex. en del text kan vara kvar från originaltemat, men letar man så hittar man teman som funkar bra. Jag har rätt många nu som funkar fint och är riktigt snygga. Kolla i mitt galleri ( http://www.sweclockers.com/album/?id=1615 ), jag lade nyss upp en läcker kombination med nya ikoner och tema.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cadiper
Ahh tack

Jo jag testade igår att ladda ner det igenom IE så jag fick det till att funka har då nyaste FWn!

Jag har märkt en sak, när ett alarm går igång, spelas inte musiken/whatever väldigt kort tid? jag vill ju vakna till musiken, men nu slutar den ju efter en 20 sek eller något sådant

Börjar den inte om efter ett tag?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Börjar den inte om efter ett tag?

Börjar om kanske den gör, det vet jag faktist inte...
Men det är ju inte det jag egentligen är ute efter, utan jag vill ju att låten ska spelas i hela sin glans så att säga!

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem

Ni vet inte något bra program för att synca/editera kontaktboken/kontakterna? Min kontaktbok är halvfucked men orkar verkligen inte editera alla kontakter på mobilen, någon som har något tips? Helst gratis
Något liknande MyPhoneExplorer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Ni vet inte något bra program för att synca/editera kontaktboken/kontakterna? Min kontaktbok är halvfucked men orkar verkligen inte editera alla kontakter på mobilen, någon som har något tips? Helst gratis
Något liknande MyPhoneExplorer.

du synkar med den inbyggda i windows - alltså kan du göra ändringarna på datorn

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

En totalt noob fråga på p1.

Hur får man andra ikoner på menyerna?

Skulle vara kul att testa lite nytt.

Permalänk
Medlem

Jag uppdaterade till nyaste FW igår, märker ingen större skillnad.

Kan någon förklara vad som har blivit bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Jag uppdaterade till nyaste FW igår, märker ingen större skillnad.

Kan någon förklara vad som har blivit bättre?

Annat interface på kameran bl.a.
Kommer inte på något mer, men förbättringarna finns listade någonstans.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
Annat interface på kameran bl.a.
Kommer inte på något mer, men förbättringarna finns listade någonstans.

Det såg jag nu ja.. Ser lite annorlunda och och man kan numera zooma med jog-hjulet - bra.

Hade varit fint med en changelog annars.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa den skönheten nu när man fått csn och lön. Men medföljer GPS-pucken fortfarande? Skulle vara nice

Visa signatur