Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious

Jag sitter förresten här och lyssnar på Streetlight Manifesto, jävligt bra skapunk som alla borde kika närmre på.

Tack för tipset, det var precis vad jag letat efter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious

Jag sitter förresten här och lyssnar på Streetlight Manifesto, jävligt bra skapunk som alla borde kika närmre på.

Dom är riktigt sköna. Ni har väl hört Catch 22 med? I princip samma band, båda banden har dessutom gjort samma skiva, Keasbey Nights, haha.

Men i vilket fall, får ni tag i Alone In a Crowd med Catch 22 så har ni hittat en riktigt bra platta!

(Glömde säga att ni får undvika Catch 22s senaste alster om ni är ute efter liknande musik, nyaste skivan är typ en helt annan stil, bra, men mycket lugnare tempo. Synd)

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Musikälskare

NOFX - The Man I Killed

Lätt topp 10 på min lista

http://www.youtube.com/watch?v=ovR84vMdvGI

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fan finns det nån affär i Sthlm man skulle kunna få tag i gammla misfits Ep/LP's
alltså från 77-83? jag vet att dom orginala är värda skit mycket med cash men finns det inga ''new press'' av dom som mans kulle kunna få tag i skulle vara coolt istället för att ha en flagga elelr liknande så har man en EP/LP skiva hängade på vägen:)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Sitter just nu och lyssnar på coca carola.

Favorit bandet just nu är räserbajs, riktigt bra.

Permalänk
Inaktiv

Just nu så lyssnar jag en massa på AFI samt Dropkick murphy's

Permalänk

Kan varmt rekomendera The Lillingtons.
Lättlyssnad punkrock, vissa låtar påminner lite smått om Misfits.

Permalänk
Medlem

Punk är riktigt bra!
Gillar nästan all slags punk faktiskt, favoritbandet är nog Circle Takes The Square. (tror det är någon slags hardcorepunk, riktigt bra med helskumma texter)
Rites of Spring är också riktigt bra, men gillar även musik som The Clash.
Saetia är också sjukt bra. Skulle kunna gör en otroligt lång lista om jag hade haft orken, men hardcorepunken eller vad det nu är gillar jag.

Kan nog tipsa om bandet About The Fire, speciellt låten Shadow Box. Kanske kan vara lite knepigt att få tag i deras musik, jag har själv haft jättesvårt att få tag i det.

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Höm tänkte Liva up denna tråd lite och ställa en ludig fråga till er alla

Vad är Punk för er?

vad är just din definition av punk?

Kanske är lite hel tokiga frågor men ville bara liva upp tråden lite:)

Speak Your mind:)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Punk som livsstil?
Punk som musikstil?

Uttalar mig inte om livsstilen eftersom jag inte lever den, men "riktig punk" för mig är Charta 77, Strebers osv. osv. Sen drar det lätt iväg till punkrock med band som Bad Religion och sådant. Men "punk" känns oftast lite äldre av någon anledning, Sex Pistols, Ramones och så.

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk

Punk, som musikstil, är oberoende av vad som kommer sälja och tilltala den stora massan, punk görs för att man vill säga något och hellre spela än att sitta tyst.

Punk, som livsstil, är väl i stort sett samma som med musiken. Man gör vad man vill och bevisligen fungerar det bra, var inte så länge sedan som jag läste en artikel om vad som hände med alla punkare i Sverige under punkens "högtid" med Ebba, KSMB, Asta osv. Trots att de under den tiden var emot karriärer och pengar på kontot hade många betydelsefulla jobb som läkare och liknande. Förklaringen till det var att man var individuell och driven ...

Permalänk

punk är inte min påse, bortsett från några brittiska band. stiff little fingers, buzzcocks, x-ray spex, the damned, angelic upstarts, cockney rejects, generation x och så vidare.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormload
Six Pistols

Sex Pistols för i helv...

Vad punk är för mig, det var en jävligt svår fråga. Nästan för svår... men det har definitivt inte något med budskap att göra som många brukar tycka. Punk kan vara hur korkad som helst och den kan vara jävligt medveten.

He couldn't count past four
But he didn't need a whole lot more

// The Hanson Brothers hyllning till Joey Ramone.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Sex Pistols för i helv...

Vad punk är för mig, det var en jävligt svår fråga. Nästan för svår... men det har definitivt inte något med budskap att göra som många brukar tycka. Punk kan vara hur korkad som helst och den kan vara jävligt medveten.

He couldn't count past four
But he didn't need a whole lot more

// The Hanson Brothers hyllning till Joey Ramone.

Ja, det var en jävla tabbe. Får väl försöka skylla det på fyllan. Inte för att jag är nyktrare nu men men...

Kan man låsa hemsidor mellan 23:00 - 09:00?

Visa signatur

"- Asså jag fattar inte dom här vegetarianerna. Dom gillar djur men äter inte kött. Vilken osis då att nästan alla djur är gjorda av kött."

Permalänk
Medlem

Bad religion är det enda punkbandet som jag tycker är bra. Deras texter är vettiga och sångaren (om än punk inte behöver sjungas så bra) har en relativt bra röst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
Fan finns det nån affär i Sthlm man skulle kunna få tag i gammla misfits Ep/LP's
alltså från 77-83? jag vet att dom orginala är värda skit mycket med cash men finns det inga ''new press'' av dom som mans kulle kunna få tag i skulle vara coolt istället för att ha en flagga elelr liknande så har man en EP/LP skiva hängade på vägen:)

http://www.hotstuff.se/ har en hel del nypressar. Skivor ska inte hängas på väggen, dom ska lyssnas på!

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem

just nu spisas Disclose flitigt, d-takt i mitt hjärta!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet ej om följande är punk eller ej men sköna är dom iaf,

Charta77,Räserbajs,Astakask,Dlk,Mimikry,Dia psalma,23till,coca carola,Köttgrottorna,Radoatkiva räkor,Strebers,Total egon, big fish,mögel,hans o greta,krymplings,TukTukRally,

Toydolls,Millencolin,Pennywise,offspring,

Ja Som sagt,ni har säkert åsikter om vad är punk o så men,:P

Defenetivt 50spänn skivorna är ju kanon:D,

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan_89
Vet ej om följande är punk eller ej men sköna är dom iaf,

Charta77,Räserbajs,Astakask,Dlk,Mimikry,Dia psalma,23till,coca carola,Köttgrottorna,Radoatkiva räkor,Strebers,Total egon, big fish,mögel,hans o greta,krymplings,TukTukRally,

Toydolls,Millencolin,Pennywise,offspring,

Ja Som sagt,ni har säkert åsikter om vad är punk o så men,:P

Defenetivt 50spänn skivorna är ju kanon:D,

Du fick nog med allt bra i din post där förutom ett band, Sten & Stalin!

Får inte glömmas ju

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Du fick nog med allt bra i din post där förutom ett band, Sten & Stalin!

Får inte glömmas ju

ja dom va ju bra fast dom har väl lagt av va ?

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Dia Psalma och Strebers. Känns lite konstigt att skriva "och" egentligen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Punken hade ju sin höjdpunkt i England 76-79 (med band som Sex Pistols, The Clash och The Ramones) men har, som jag ser det, egentligen haft mest betydelse för sina efterföljare i postpunken och new wave med band som Joy Division, The Birthday Party/Nick Cave and the Bad Seeds, Echo & the Bunnymen, The Cure och Depeche Mode (även om vi inte ska förneka Tysklands inblandning).

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Hehe,Undrar varför inte denna version kom med Static Age Albumet;)
http://www.youtube.com/watch?v=jWlkskUC5UA

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk

Är det nån som kom på vad egentligen KSMB stod för? De 2 bud jag hörde då var "Kuken Står Mellan Benen" och Kurt Sunes Med Berit", några fler altrnativ?

Rent märkligt att det gått nästan 2 fulla sidor utan att någon ens nämnt dom. Jag och brorsan var och kollade när dom var på kåren i Luleå nån gång runt -95, rackarns vilket drag.

När jag tänker på det så är det enda gången jag har "dansat" nykter...

EDIT: kom på att någon nämnde DLK och så kom jag att tänka på Köttgrottorna, även dom är värda att nämnas i samma mening.

Visa signatur

PS3 40GB

Permalänk
Medlem

Någon som nämde att punk var emo osv. här..
Tänkte bara be den personen att lyssna på några låtar..

1. Rancid - Maxwell Murder
2. Blitz - Someone's gonna die tonight
3. Anti-nowhere league - So fucking what
4. Perkele - Heart full of pride / Yellow & Blue

5. Falloutboy - Sugar we're going down
6. My Chemical Romance - Welcome to the black parade
7. Plus 44 - When Your Heart Stops Beating
8. Angels and airwaves - The Adventure

dom fyra första är punk för mig, och dom fyra sista är emo.
Punk är enkelt, skitigt, våldsamt och snabbt
Emo är djupt, bajsnödigt, mästerverk jämfört med punk och mycket mer "medvetet"

Sen ska jag erkänna att dom fyra första är inte renodlad punk (lika lite som dom fyra sista är renodlat emo).
Men det finns knappt något som klassas för "renodlat" längre.. Allt har en subgenre. Oi!punk, emocore osv.

Men om vi ska se till vad ÄKTA emo och ÄKTA punk är så får man nästan ta det som kom först.. och då kan man säga när det gäller punk..
Sex Pistols
Buzzcocks
Ramones
Clash
osv.

och när det gäller äkta emo så var det något som uppstod i USA och där stilen kan klassas som väldigt uppklädd jämfört med punken.
Rites of Spring
Embrace
One Last Wish
Beefeater
osv.

När det gäller mode så:
Punk = Smutsigt, trasiga skinjackor, sockervatten i håret för att hjälpa tuppkammen, kängor osv.
Emo = Stilrent, snygga glasögon, dyra sneakers, dyra jeans osv.

Allt annat är avarter, och småkiddsen i köpcentran som springer runt med lustiga kläder och sneluggar och stora hår är varken emo eller punk..
dom är något helt annat..

Sen ska man heller inte förväxla emosarna med pandorna.
Pandor finns knappt kvar längre, men dom hör till poppen (Broder Daniel först och främst) och har stora tupperade frisyrer och är väldigt välklädda.

Bildexempel:
PUNKS

EMO:

PANDA:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chamberlain
Hårdrock är country.

borde räcka som motargument.

OT: Själv gammal punk veteran men med hc´n som ligger varmast om hjärtat. Började lyssna på Dia, strebers, DLK etc etc i de ljuva tonåren ..sedan kom pump the brakes/refused vilket ändrade mitt liv ett par härliga år, spelade i band och mest sverige och danmark och spelade (förband)med en del av de större banden så som snapcase, earthcrisis, turmoil, samt de flesta svenska så som refused, Nine, final exit etc...
Fan man saknar den tiden:(

Du är min nya idol

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Musikälskare

Hade en första spelning med bandet xD

Gick skit typ men de var grymt skoj, fan va vi dräggade loss

Ze Punk <3 <3 <3

H-can: Varför tog de slut :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bubbalobill
Är det nån som kom på vad egentligen KSMB stod för? De 2 bud jag hörde då var "Kuken Står Mellan Benen" och Kurt Sunes Med Berit", några fler altrnativ?

Rent märkligt att det gått nästan 2 fulla sidor utan att någon ens nämnt dom. Jag och brorsan var och kollade när dom var på kåren i Luleå nån gång runt -95, rackarns vilket drag.

När jag tänker på det så är det enda gången jag har "dansat" nykter...

EDIT: kom på att någon nämnde DLK och så kom jag att tänka på Köttgrottorna, även dom är värda att nämnas i samma mening.

"Det finns många inofficiella påståenden om vad bokstäverna KSMB stod för. En del påstår att det stod för "kuken står mellan bena", andra "Kort Snopp Mellan Benen". Hur som helst så fick de inte släppa några skivor under detta namn, så det var bara att hitta på något nytt, det blev "Kurt Sunes Med Berits" Den slutgiltiga officiella historien är att namnet är taget efter en hemma-hos-sketch, men dom tog fel "Stig-Sunes med Berits" skulle det varit.
I dagsläget är det väl bara att låta fantasin avgöra vad som är sant och falskt i detta."

som gammal inbiten stockholmare missade man ju inte en enda konsert med KSMB, Ebba grön, Dag vag, Grisen skriker, Eldkvarn, Pink champagne, Tant strul, ja listan kan göras hur lång som helst.

när vi pratar punk får vi inte glömma helt underbara Dead kennedys"

när det gäller skön hardcore punk. detta härliga amerikanska band med låtar som:

Holiday in Cambodia http://youtube.com/watch?v=0R9_ZLxsmmg
too drunk to fuck http://youtube.com/watch?v=ZgtKM0E3bKc&feature=related

och

California Uber Alles http://youtube.com/watch?v=eIqESwzCGg4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
just nu spisas Disclose flitigt, d-takt i mitt hjärta!

Disclose spelas mycket här också. Väntar på Disclose/Framtid splitten och Disclose/Gates splitten ska dimpa ner i brevlådan. Du vet inte vart man kan hitta Apocalypse of death?

Framtid, Disclose och Nightmare är favoritbanden just nu. Japcore is the shit!

Visa signatur

003

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maikes
Japcore is the shit!

word

g.i.s.m och envy får inte glömmas