Permalänk
Medlem

Spel på MacBook Pro

Hejhej! Ska köpa ny dator och då jag inte lirar så mycket längre så funderar jag på att köpa en mac. Men jag har inte slutat lira helt och undrar nu om spel rullar bra på dem? Är det någon som har provat?

Planerar att köpa den billigaste MacBook Pro som apple erbjuder.
2.2 Core 2 Duo
2gb ram
GeForce 8600M GT 128mb

Vet att man kör bootcamp men är det någon som har provat?
Lirar mest dota och bf2.

Visa signatur

one shot, two kills :)

Permalänk

Borde inte vara några problem, som sagt, kör XP i Bootcamp för de spelen som inte finns för Leopard. Jag spelar inte själv på min mac, men en kompis köpte precis den modellen du nämde och WOW funkar bra på maxinställningarna.. Visst inget särskilt tungt spel, men ändå en fingervisning kanske.

Permalänk
Medlem

Komm att tänka på en sak. Hur fungerar en mac på Lan?
Händer fortfarande att vi lanar ibland. Kan jag koppla upp mig på samma nät som mina vänner och köra samma saker som dem om jag kör xp på bootcamp?

Förstår ni hur jag menar :P?

Visa signatur

one shot, two kills :)

Permalänk
Medlem

BF2 funkar perfekt. När du kör bootcamp fungerar den precis som en vanlig pc

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirDanko
Komm att tänka på en sak. Hur fungerar en mac på Lan?
Händer fortfarande att vi lanar ibland. Kan jag koppla upp mig på samma nät som mina vänner och köra samma saker som dem om jag kör xp på bootcamp?

Förstår ni hur jag menar :P?

"Kan jag ta min linuxdator till lan, starta om till windows och spela?"

Jo, det kan du. Det blir inte annorlunda bara för att datorn har ett äpple på sig heller.

Permalänk
Medlem

precis vad jag ville veta Tack för all hjälp!

Visa signatur

one shot, two kills :)

Permalänk
Medlem

med windows bootat, så äre som vilken PC som helst

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag skriver detta på precis en sådan dator du funderar på. Jag kan lova dig att du inte kommer bli besviken. Jag har varken spelat eller installerat xp på den än men jag älskar den ändå Skall jag spela så startar jag 360n
Go for it man'.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
med windows bootat, så äre som vilken PC som helst

Fast i snyggare design förståss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Barbeque
Fast i snyggare design förståss

Men går det att ifrån en Windows dator, installera OSX Leopard (lr va de senaste nu heter) och få allt att fungera som det ska, eller måste det vara speciell hårdvara för Mac??

Visa signatur

Corsair Obsidian 650d | Asus P9X79 LE | Intel Core i7 3820 @ 4.7 GHz | Corsair XMS3 1650 MHz 16 GB vengenance | MSI GeForce GTX680 2GB Twin Frozr III x2 SLI | Samsung SA24A350H | Windows 7 Professional x64|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antilus
Men går det att ifrån en Windows dator, installera OSX Leopard (lr va de senaste nu heter) och få allt att fungera som det ska, eller måste det vara speciell hårdvara för Mac??

Om jag har fel så rättar nog någon Mac-guru mig, men det ska enligt rykten jag hört, finnas OSX till pc, förbannat krångligt att installera dock, inget vettigt stöd för hårdvaran, möjligen olagligt osv osv...

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3