Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Richiraptor
men cod4 och crysis i multi kan ni väll inte överhuvud taget gämnföra? va?.. yzzz.. cod4 är ju det klart att det funkar som cs/bf2 style.. arme mot arme.. men i crysis, om dom sku ha bf2 plays style eller cs style.. sku ju inte funka.. sku ju inte va crysis längre..

cod spelen är bland dom linjäraste spelen jag spelat.. jag spela igenom halva sen tröttna jag och körte igenom resten med god mode bara för att se hur resten såg ut.. några få ställen känndes, fan va schysst.. men att spela om o om o om samma ställe igen om man dog för att helikoptern va cp bra på att träffa.. lite graw ai feeling i cod4..

kommer ihåg när cod4 demot kom att det va sjukt mycke klagomål, men nu prisas det som "holy game of the year" över crysis.. visst crysis har sina brister och är ett teknik spel.

okej om vi ska gämföra cod4 och crysis..

modning - win for crysis
grafik - win for crysis
frihet- win for crysis
ljud - tie (vapen ljuden svaga i båda tycker jag, hört bättre, r6 vegas win)
fysik - win for crysis (cod4 har ju knappt någe)
ai - win for crysis (cod4 gubbar alltid på samma ställen okej 2 olika ställen)
story - båda 2 va allmänt lama,alien delen i "the core" va segt.. kort historia känndes som det saknades delar.. cod 4, sett det förut. usa winner över alla andra i krig o ryssarna är dumma.. älska dock båt missionet, känndes kul.. känndes som swat 4 i lan..
multiplayer - cod4 pga av bristande frihet i dx9 på crysis,, inte testat dx10 dock..
buggar - båda har buggar, men fan mer buggar i cod4.

Du jämför ju inte alls det viktigaste.. gameplay.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

är det inte så att gameplay är olika i båda? crysis har en nano suit det har du inte i cod4.. går ju inte riktigt o gämföra, sci-fi mot verklighet? och gameplay är ju flera av dom saker jag gämfört tillsammans

Permalänk
Medlem

Hmm, känns inte direkt som en vettig jämförelse, crysis = sp-spel med en mp-del (enligt mig iallafall), cod 4 = mp-spel med en singleplayer-del. Har lyckats spela tutorialen på cod4 sen tröttnade jag, känns som samma skit i de övriga cod-spelen. Ettan var grym, tvåan halvbra, nu är jag trött på skiten. Crysis spelade jag igenom på relativt kort tid så det får ses som ett bra betyg då jag knappt tål dagens singleplayer-spel.

Permalänk

som jag skrev.. går igentligen inte att jämföra..

Permalänk

Asså när man läste detta, så håller jag med helt.

Killen e bra och han kritiserar bra

Da king!

hahahha btw jag kunde inte sluta skratta!

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●