SweClockers jultävling avgjord

Permalänk
Melding Plague

SweClockers jultävling avgjord

Bland ett hundratal mycket talangfulla bidrag valdes de fem bästa ut av juryn, men de som fällde det slutgiltiga avgörandet var inga mindre än SweClockers egna medlemmar. Låt oss presentera vinnaren i årets stora jultävling!

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Typiskt, den man röstar på vinner aldrig...

Men grattis och god jul Sir_Manfred

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Grattis, alltid kul med tävlingar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Musikälskare

Grattis!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

yeah den ja rösta på grattis nu ska den bara upp också!

Visa signatur

Go for it.

Permalänk
Avstängd

grattis :). Jag visste att du skulle vinna, När jag läste att du är en 3D artist. ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd

Grattis till vinsten!

En sak bara...

Vad hände med Sir_Manfred's animerade gif?
Den är ju klockren!
Använd den för tusan!
Utan nedfallande snöflingorna i Sir_Manfred's bild så blir det inte alls likadant!
Ni måste inte följa "platta/döda/ej animerade logotyper trenden".
Sir_Manfred's animerade logo är inte alls stor!
Och nej det är inte försent att byta utan loggan än!

Säger bara; Sir_Manfred's animerade logo ftw!

En annan sak; Skulle du kunna fixa det svarta området längst ner till höger på loggan? Ser inte alls bra ut, annars en grym logga som alla vet.

Visa signatur

CMS 831, Seasonic M12 700W, EVGA 680i SLI A1, C2D E6600, Noctua NH-U12F, Geforce 9800GTX+, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB, WD Raptor 74GB, WD Caviar 500GB, Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

Permalänk

Grattis!:)

Visa signatur

Q9450|Asus Rampage Formula X48|CM Stacker|Monitor:24" Samsung|2x2GB OCZ Reaper PC8500|Sapphire 4870X2|CORSAIR HX1000W|NEC ND-3500AG|MaxtorAtlas15K.II 73GB|10,348 TB
Seagate,Hitachi,Maxtor,Samsung

Permalänk
Inaktiv

grattis, jag hann tyvärr inte få in min i tid...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R.T.C
...text...

Vilken Fet Sign du har :P, Hur var det nu med max fyra rader?

Permalänk
Avstängd

Blir lite orolig eftersom den jag röstade på faktiskt vann. Betyder det att jag har liknande åsikter som majoriteten av sweclockarna? Eller råkade bara de vettiga hinna med att rösta?

Permalänk
Medlem

Grattis!

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem

Tack allihopa!

R.T.C: Den där svarta skuggan som sitter något olyckligt placerad är väldigt lätt att fixa bort i Photoshop. Hade tänkt fixa det innan omröstningen började men jag hann inte med riktigt. :]
Får höra med redaktionen om det är ok att ändra dom där 10 pixlarna.

God Jul alla och tack än en gång!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Hedersmedlem

Grattis, den var överlägsen tycker jag!

Permalänk
Medlem

Jag visste redan innan jurun bestämde vilka som skulle gå vidare att din bild skulle vinna Du hade tufft motstånd men sweklockarna röstade på din. Grattis!

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Grattis

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Bra! Rätt bidrag vann!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Trevligt! Grattis!

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk

Grattis

Men varför är det en bilnyckel brevid hårddisken? Är ngt som används eller bara ett skämt

Mvh Jack

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hobbydiktatorn
Grattis

Men varför är det en bilnyckel brevid hårddisken? Är ngt som används eller bara ett skämt

Mvh Jack

Allt är relativt, som jag brukar säga!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
grattis, jag hann tyvärr inte få in min i tid...

Välkommen till klubben. Tror jag gjorde samma tabbe tidigare år. December månad är det så mycket som ska göras, speciellt om man har en familj. Men vi får ta nya tag till nästa år om det blir tävling då.

Jag röstade iaf rätt ;). Tomtemössan på.

Bilnycklarna är nog något att jämföra med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R.T.C
Grattis till vinsten!

En sak bara...

Vad hände med Sir_Manfred's animerade gif?
Den är ju klockren!
Använd den för tusan!
Utan nedfallande snöflingorna i Sir_Manfred's bild så blir det inte alls likadant!
Ni måste inte följa "platta/döda/ej animerade logotyper trenden".
Sir_Manfred's animerade logo är inte alls stor!
Och nej det är inte försent att byta utan loggan än!

Säger bara; Sir_Manfred's animerade logo ftw!

En annan sak; Skulle du kunna fixa det svarta området längst ner till höger på loggan? Ser inte alls bra ut, annars en grym logga som alla vet.

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/sdff.JPG

Håller med fill fullo ser fult ut med det där svarta i hörnet.
Tog bor det svarta och nu ser mycket bättre ut.

http://img89.imageshack.us/img89/8149/swecdx2.jpg

Permalänk
Avstängd

hursomhelst så, om det är avgjort så kanske det är dags att uppdatera loggan på sidan??
edit: Den är uppdaterad

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Grattis

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Skuggorna på bokstäverna uppe vid snön som ligger på dem ser onaturliga ut. Typ som om ljuset kom snett ovanifrån eller något. Disslike, för skarpa också imo. Borde vara mer softade

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Skuggorna på bokstäverna uppe vid snön som ligger på dem ser onaturliga ut. Typ som om ljuset kom snett ovanifrån eller något. Disslike, för skarpa också imo. Borde vara mer softade

Det var nog anledningen att jag inte röstade på den

Men bra jobbat, loggan passar in bra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R.T.C
Grattis till vinsten!

En sak bara...

Vad hände med Sir_Manfred's animerade gif?
Den är ju klockren!
Använd den för tusan!
Utan nedfallande snöflingorna i Sir_Manfred's bild så blir det inte alls likadant!
Ni måste inte följa "platta/döda/ej animerade logotyper trenden".
Sir_Manfred's animerade logo är inte alls stor!
Och nej det är inte försent att byta utan loggan än!

Säger bara; Sir_Manfred's animerade logo ftw!

En annan sak; Skulle du kunna fixa det svarta området längst ner till höger på loggan? Ser inte alls bra ut, annars en grym logga som alla vet.

http://www.fuskbugg.se/pub/misc/sdff.JPG

Var du tvungen att visa den, nu irriterar man sig på den svarta fläcken

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

haha sådärja Fredde, så ska det se ut

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Gnäll på modereringen eller på varandra kan ni ta utanför denna tråd.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||