Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem

vart ser man det ni snackar om 23s/frame? kan tyvärr inte hitta det i min client någonstans

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Medlem

olika klienter visar olika information, exempelvis den grafiska visar bl a tid/frame medan konsol-klientenerna som smp visar något i stil med:

[15:41:38] Completed 0 out of 500000 steps (0 percent)
[15:44:38] Timered checkpoint triggered.
[15:47:38] Timered checkpoint triggered.
[15:50:38] Timered checkpoint triggered.
[15:53:38] Timered checkpoint triggered.
[15:55:01] Writing local files
[15:55:01] Completed 5000 out of 500000 steps (1 percent)
[15:58:00] Timered checkpoint triggered.
osv

Permalänk
Medlem

jag kör den grafiska, bättre än inget iallfall =/ hoppas man gör någon nytta.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
jag kör den grafiska, bättre än inget iallfall =/ hoppas man gör någon nytta.

självklart det är som någon sa tidigare "många bäckar små"

Visa signatur

Asus P5B DLX - E6400@3.6Ghz - Noctua NH-U12F - Dominator pc6400 - Albatron 8800gt(@720/1782/1065)13408p 3Dmark06|| H/K 3480 - Dali Concept 8 - Dali Concept 12

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
jag kör den grafiska, bättre än inget iallfall =/ hoppas man gör någon nytta.

Klart du gör nytta så länge du foldar

Permalänk
Avstängd

tja på er! har ni prooblem att skicka eller ta emot data med era foldings? på ena burken har jag lagt till en proxy server så jag kan skicka men jag måste ändra tillbaka så jag kan ta emot ny wu! burk 2 har jag lagt till port nummer i routern som jag kunde se med hjälp av net limiter! nu på burk 3 så kan ja inte connecta work server av nån anledning vet ej vilken får väl starta om!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en fråga som kanske kan låta lite dum, men testar i alla fall. Hur kommer det sig att man inte kan "folda" via en Xbox 360? Är det helt enkelt så att det är upp till Microsoft att ordna det eller är det ett hårdvaruproblem?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jolli
Hej!

Jag har en fråga som kanske kan låta lite dum, men testar i alla fall. Hur kommer det sig att man inte kan "folda" via en Xbox 360? Är det helt enkelt så att det är upp till Microsoft att ordna det eller är det ett hårdvaruproblem?

Det är enbart upp till Microsoft om dom vill stödja projektet eller inte.
Hårdvaran räcker till mycket väl, vissa påstår att den till och med skulle vara bättre på folding än PS3:an (om den är det eller inte lägger jag mig inte i, det får vi se först när, och om, Microsoft väljer att utveckla en klient till 360:n)

Permalänk

Krävs det mycket i uppkoppling? sitter bakom en pott. (kommunicera yeah!!!! )

Permalänk
Medlem

Drog igång ett gäng maskiner för att testa, är mest intereserad av hur mycket skillnad de kommer vara mellan dom olika brukarna och jag fick ganska udda resultat. Kör dock bara en grafisk klient på varje nu, ska dra in en SMP på varje så fort dom är klara med den WU dom håller på med nu.

Celeron D 2,6GHz = ~300PPD
Q6600 = ~200PPD
Opteron 180 = ~130PPD
Pentium 3 800MHz = ~9PPD

Som sagt, de är inte de minsta optimalt att köra en grafisk på varje när de är dual/quad brukar, men ändå ganska interesant att opteronen och Q66an får spö av en Celly :).

Hur är de annars med Pentium 4 burkar med HT, gillar dom SMP eller ska man köra 2x Textklient? SMPn verkar ju ge bra mycket högre poäng, har en laptop med Core Duo T24 som puttar ut 900PPD i alla fall.

Tjänar man något på att använda addinity changern när man bara kör en SMP klient/burk?

Permalänk

Opty 180 kommer ge dig runt 1k PPD med SMP

C2Quad i 3GHz kan nog ge 3+k PPD om man har igång 2 SMP-klienter

på P4HT och CeleronD har jag aldrig kört annat än vanliga klienter - de producerar inte mer än dom 2-300PPD (kanske 400 på P4 med HT och 2 klienter), även med stora/bra/välbetalda WUs, och dom brukar få små skit-WUs lite väl ofta nuförtiden.

Att Cellyn i ditt fall verkar prestera bättre än C2Q är konstigt, det kan bero på olika bra WUs eller ännu värre - att den på Kentsfielden hoppar mellan kärnorna

Brother Zoidberg - nje, jag kollar inte min trafik, men jag kan inte tänka mig att det handlar om mer än 10MB upp och lika mycket ner per dag för snabba datorer - det enda uppkopplingen används för är att ladda hem uppgifter (3-5MB?) och skicka tillbaka resultat vilket kanske är lite större, men inte mycket (en "liten" 3404-WU á 200p gav resultat på 560kb)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk

hur mycket ppd ger en ps3?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
Opty 180 kommer ge dig runt 1k PPD med SMP

C2Quad i 3GHz kan nog ge 3+k PPD om man har igång 2 SMP-klienter

på P4HT och CeleronD har jag aldrig kört annat än vanliga klienter - de producerar inte mer än dom 2-300PPD (kanske 400 på P4 med HT och 2 klienter), även med stora/bra/välbetalda WUs, och dom brukar få små skit-WUs lite väl ofta nuförtiden.

Att Cellyn i ditt fall verkar prestera bättre än C2Q är konstigt, det kan bero på olika bra WUs eller ännu värre - att den på Kentsfielden hoppar mellan kärnorna

Brother Zoidberg - nje, jag kollar inte min trafik, men jag kan inte tänka mig att det handlar om mer än 10MB upp och lika mycket ner per dag för snabba datorer - det enda uppkopplingen används för är att ladda hem uppgifter (3-5MB?) och skicka tillbaka resultat vilket kanske är lite större, men inte mycket (uppkopplingshastigheten är nästan oväsentlig)

Hur mycket vinner man på att köra 2 SMP på en Q66a istället för en? tyckte de va tillräckligt med klydd att få igång en så skulle gärna slippa ha två om de inte gör allt för mycket skillnad.
Hur mycket skillnad är de från orginal klock till 3GHz ca.?

Jag har inte foldat på typ 2 år och då fanns inte SMP-clienten så man känner sig lite rostig

Permalänk

har inte tillgång till en C2Q själv, jag har sett siffror på nätet på 40% av 1 vs 2 SMP, men vem vet hur mycket av det egentligen stämmer...

klockfrekvens är fortfarande direkt (omvänt) proportionellt mot tiden en WU tar för samma arkitektur, cachestorleken spelar också in men som vanligt - mindre... minnet/fsb har jag ingen aning om, jag gissar dock på att de inte förändrar så mycket

Techreport verkade köra en rolig F@H-benchmark bland sina test, undrar om den kan ge nån vägledning för busshastighetens inverkan

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
tja på er! har ni prooblem att skicka eller ta emot data med era foldings? på ena burken har jag lagt till en proxy server så jag kan skicka men jag måste ändra tillbaka så jag kan ta emot ny wu! burk 2 har jag lagt till port nummer i routern som jag kunde se med hjälp av net limiter! nu på burk 3 så kan ja inte connecta work server av nån anledning vet ej vilken får väl starta om!

kör du via proxy på klienten? jag har för mig att den inte gillar det, även om det finns som val

att du inte kan ladda ner kan bero på servern din klient försöker kontakta, om du vet vilken det är så är det bara att gå in på fah:s server status och kolla statusen på den

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Navelludd
hur mycket ppd ger en ps3?

900-1000 ungefär

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Hur mycket vinner man på att köra 2 SMP på en Q66a istället för en? tyckte de va tillräckligt med klydd att få igång en så skulle gärna slippa ha två om de inte gör allt för mycket skillnad.
Hur mycket skillnad är de från orginal klock till 3GHz ca.?

Jag har inte foldat på typ 2 år och då fanns inte SMP-clienten så man känner sig lite rostig

en smp ger mellan 2000-2500ppd, två smp med affinity changern ger 3500-4000ppd, så visst är det skillnad (talar ur egen erfarenhet)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
en smp ger mellan 2000-2500ppd, två smp med affinity changern ger 3500-4000ppd, så visst är det skillnad (talar ur egen erfarenhet)

Då känns det ju definitivt värt lite extra klydd att få igång de. Är de nått specielt man behöver göra när de gäller SMPn? typ -local flaggor osv. eller gäller de bara för standard textklienten?
Påverkar affinity changern mer än just F@H?, skulle ju kännas surt om datorn blev slö pga. att man viker proteiner.

Om någon har testat att köra SMP på P4/Celeron med HT och kan berätta hur de funkade så får ni gärna berätta, har inte riktigt bestämmt mig för vad jag ska köra på den än.

Permalänk
Medlem

det är absolut värt det! kolla in min guide ang. smp:n, kör på de inställningarna så ska det gå som en klocka förhoppningsvis

affinity changern ändrar inte i något annat än i smp-processerna

Permalänk
Medlem

Är det ingen här som foldar på phenom?

Permalänk
Permalänk

Skön bugg Fahmon har

(eller egentligen är det GPU-Folding-klienten som har udda log.txt-skrivning när man använder "-verbosity 9")
Fahmon kan inte se hur långt GPU-WUn har kommit om man använder en för "välskriven" loggföring

fahmon läser resultaten från rader som:

[00:24:13] Completed 295000 out of 500000 steps (59 percent)

dvs där "Completed" kommer direkt efter tidslaget

när den ser:

[16:27:37] + Working ...Completed 18

så är den däremot blind... och gpu-loggen har nu sånna anteckningar på ca 95 frames av 100...
edit: kom även på vad som skiljer ut dom resterande framesen i gpu-loggen - alla frames efter ett försök till automatisk tillbakaskickning av färdiga resultat (sker var 6:e timma) blir normala

[02:05:13] + Working ...Completed 40 [02:33:18] + Writing 'sec_per_frame = 6.740000' to config [02:33:18] + Working ...- Autosending finished units... [03:00:55] Trying to send all finished work units [03:00:55] + No unsent completed units remaining. [03:00:55] - Autosend completed [03:00:55] + Working... [03:01:15] Completed 41 [03:01:18] + Writing 'sec_per_frame = 6.720000' to config [03:01:18] + Working ...

aja, enklaste åtgärd: ge fan i att använda hög "-verbosity" på GPU-klienten, men då ser man inte "sec per frame" i loggen

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

jag kör gpu (den grafiska) versionen men vet inte riktigt vad som händer, de står bara waiting for core step 107, step 108, step 109 osv. när man kör den vanliga cpu versionen så ser man ju mer vad som händer (vad den räknar på just nu, hur långt den har kommit, hur långt de är kvar mm)
Är de nått som är fel eller gör den uträkningar när de står så här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Är det ingen här som foldar på phenom?

SirMacke ser ut att ha en. Men han har tydligen problem http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=788...

Permalänk

nabbo - du kan även/fortfarande titta i log-filen i F@H-mappen
Din klient säger "working" vilket är ungefär den enda uppgift vi kan få, det enda mer som vi kan se är när den har gjort färdigt nästa frame eller % av uppgiften.

Jag skulle inte rekomendera att köra med den grafisk klienten i "uppfällt" läge, åtm tidigare arbetade den avsevärt långsammare.

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem

testade smp versionen men får de inte att fungera, står Error starting Folding@Home core.

[09:24:52] Verifying core Core_a1.fah...
[09:24:52] Signature is VALID
[09:24:52]
[09:24:52] Trying to unzip core FahCore_a1.exe
[09:24:52] Decompressed FahCore_a1.exe (2035712 bytes) successfully
[09:24:52] + Core successfully engaged
[09:24:57]
[09:24:57] + Processing work unit
[09:24:57] Core required: FahCore_a1.exe
[09:24:57] Core found.
[09:24:57] Working on Unit 01 [December 9 09:24:57]
[09:24:57] + Working ...
[09:25:01] CoreStatus = 63 (99)
[09:25:01] + Error starting Folding@Home core.
[09:25:06]
[09:25:06] + Processing work unit
[09:25:06] Core required: FahCore_a1.exe
[09:25:06] Core found.
[09:25:06] Working on Unit 01 [December 9 09:25:06]
[09:25:06] + Working ...
[09:25:10] CoreStatus = 63 (99)
[09:25:10] + Error starting Folding@Home core.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nabbo
testade smp versionen men får de inte att fungera, står Error starting Folding@Home core.

hur är den instalerad? som service?
då kan den ha fel rättigheter eller nått liknande jox (står längst ner i deras faq)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
hur är den instalerad? som service?
då kan den ha fel rättigheter eller nått liknande jox (står längst ner i deras faq)

inte som service

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nabbo
testade smp versionen men får de inte att fungera, står Error starting Folding@Home core.

[09:24:52] Verifying core Core_a1.fah...
[09:24:52] Signature is VALID
[09:24:52]
[09:24:52] Trying to unzip core FahCore_a1.exe
[09:24:52] Decompressed FahCore_a1.exe (2035712 bytes) successfully
[09:24:52] + Core successfully engaged
[09:24:57]
[09:24:57] + Processing work unit
[09:24:57] Core required: FahCore_a1.exe
[09:24:57] Core found.
[09:24:57] Working on Unit 01 [December 9 09:24:57]
[09:24:57] + Working ...
[09:25:01] CoreStatus = 63 (99)
[09:25:01] + Error starting Folding@Home core.
[09:25:06]
[09:25:06] + Processing work unit
[09:25:06] Core required: FahCore_a1.exe
[09:25:06] Core found.
[09:25:06] Working on Unit 01 [December 9 09:25:06]
[09:25:06] + Working ...
[09:25:10] CoreStatus = 63 (99)
[09:25:10] + Error starting Folding@Home core.

Har du något lösenord på windows när du startar och går in på ditt konto?

Visa signatur

--<<<IP JUNG PHIL SUNG>>>>---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brother Zoidberg
Krävs det mycket i uppkoppling? sitter bakom en pott. (kommunicera yeah!!!! )

Jag har samma "fantastiska" bolag som du men du kan vara lugn, internet behövs bara för att skicka och hämta arbete och det är inte stora filer och inte ofta. (bara några MB)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donitz
Har du något lösenord på windows när du startar och går in på ditt konto?

hade inte de, men la till ett och körde om install.bat med de nya lösenordet, men funkar ändå inte, har installerat .net 2.0 och installerat om men funkar ändå inte

Permalänk
Medlem

Vem är det här http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=... ?

Verkar vara problem av något slag.