Ladda ner till en extern HD?

Permalänk
Medlem

Ladda ner till en extern HD?

Har en My Book Essential 2.0 och jag undrar ifall jag kan sätta torrents att ladda ner direkt på den? Eller bör man mellanlagra filerna på datorns interna HDs och sen föra över det?

Permalänk
Medlem

Det går finfint att spara direkt på din My Book.

Permalänk
Medlem

inte skadligt för disken på något sätt?

Permalänk
Medlem

Hårddiskar är till för att lagra och använda data på. Så den vore ypperligt värdelös om det vore skadligt

Kort och gott svar: Nej, det är inte skadligt.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Fan, man kan väl tillochmed boota från en extern HD idag, eller har jag fått fel för mig?
Men as far as I know så ska de fungera och bete sig mer eller mindre som en helt vanlig hårddisk..funderar på att skaffa en

300gig i fickan vore nice liksom ^^

Mvh

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns inget trevligare att ha datorn som "mellanhand" när man exempelvis laddar ner distributioner via Bittorrent. Har en NAS med uTorrent som jag har mappat på min dator, har ställt in i NAS:en att den ska starta alla torrent-filer som ligger i mappen jag har "mappat" på min workstation. Så jag behöver bara spara ner filen så startar NAS:en automatiskt nerladdning, och jag behöver inte gör så mycket mer.

Edit: Kanske var lite OT detta, men om någon har en NAS med Bittorrent-klient i sig kan jag verkligen rekommendera detta sätt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+