Nu är det snart dax | Plasma |

Permalänk

Nu är det snart dax | Plasma |

Hej Swetomtar!

Jag tittar nu på massor med 50" plasmor nu innan det är dags för köp. Jag kommer att inhandla en plasma när priserna har gått ner efter jul/nyår. Vi är ute efter en 50" plasma (ev. 47" om den är riktigt riktigt bra för priset) som max/totalt är 126cm bred och som max får kosta 20.000kr inkl moms (kanske en dyr över 20.k idag kostar under 20.000 efter nyår? Tipsa gärna).

Jag ser helst att det är en 100hz plasma. Har ni synpunkter om 100hz på en plasma så skriv gärna ner det. HD Ready eller Full HD spelar ingen roll.

Klarar DVI endast 60hz? Så om jag kör från DVI från datorn till HDMI plasma så blir det 60hz?

Behöver jag kompromissa för att få en bra Full HD + 100hz + 50" för under 20.k?

Ändamål:

* Kolla på Film och serier från dator varje kväll och Tv då och då

Thats it. Inget surfande och inget spelande på den. Men eftersom jag ska koppla från dator till plasma så vill jag att plasman har bra stöd för HDMI. Det räcker med max 2 HDMI anslutningar och gärna någon S-video anslutning men det är inget krav.

För er som är insatta och vet till 100%.
DVI -> HDMI fungerar bra och blir pixelmappat? Grafikkort ser ni nedan.
Det är superviktigt att det blir rätt. Jag kör idag nämligen 24" LCD in i DVI 1 på grafikkortet och kommer köra från DVI 2 till Plasma. Detta blir inga problem? Det är superviktigt att det inte blir det för annars kan jag lika gärna skänka Tv'n till röda korset.

Mitt system:
DQ6
C2Q
4GB
8800GTX - (kommer inhandla nästa top generation av Nvidia eller ATi)
LG L245WP 24"

Jag vill inte att någon skriver något om någon LCD så vore jag tacksam. Jag ska inte surfa eller spela utan kolla på film.

Tack på förhand!

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

I vanlig ordning så rekomenderar jag Panasonic. Deras PZ70 och PZ700 är ruggigt bra TV:s. Inte så dyra heller numera, verkar dock ta slut fort när de kommer in i butik.
Komplett har några stycken inne just nu.
Pannan har allt det du söker

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=179331

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Tjena Dojan,

Det du söker är definitivit en Panasonic, glöm allt annat. Har man för mycket pengar är det dock Pioneer som gäller men du kan ju se på priserna att det inte är speciellt vettigt är lägga ut så mycket på en TV. Jag skulle dock rekommendera TH-50PX70, otroligt bra TV för pengarna och under 20000 :- lappen.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
I vanlig ordning så rekomenderar jag Panasonic. Deras PZ70 och PZ700 är ruggigt bra TV:s. Inte så dyra heller numera, verkar dock ta slut fort när de kommer in i butik.
Komplett har några stycken inne just nu.
Pannan har allt det du söker

http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=179331

Tack! Fast det där är 42".

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Tjena Dojan,

Det du söker är definitivit en Panasonic, glöm allt annat. Har man för mycket pengar är det dock Pioneer som gäller men du kan ju se på priserna att det inte är speciellt vettigt är lägga ut så mycket på en TV. Jag skulle dock rekommendera TH-50PX70, otroligt bra TV för pengarna och under 20000 :- lappen.

Ok, tackar Sanish. Det verkade som en bra Tv faktiskt. Problemet är att den är 6mm för lång.

EDIT: Har mätt och jag tror jag har 127cm att spela med. De mäter inte glaset som brett 126cm utan de mäter inkl plast och stativ samt annat också va?

EDIT:

Vad är det för skillnad på TH-50PX70 och TH-50PX700 samt är TH-50PV70 en bra Plasma jämfört med de andra? Vad skiljer egentligen?

EDIT 2:
Okej, det är småsaker som skiljer TH-50PX70 mot 700 och 700 kanske är ett bättre alternativ här. Panelerna verkar vara det samma G10 paneler. Däremot så undrar jag om någon vet hur TH-50PV70 betéer sig jämfört med PX varianterna?

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Panasonics 50" PZ700, annars kanske pioneer har någon vettig modell, men då brukar man få hoppa upp några tusenlappar i pris. Enda jag är osäker på angående panasonicen är pixelmappning, är rätt säker på att det funkar dock. Kika på forumet på www.minhembio.com .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Panasonics 50" PZ700, annars kanske pioneer har någon vettig modell, men då brukar man få hoppa upp några tusenlappar i pris. Enda jag är osäker på angående panasonicen är pixelmappning, är rätt säker på att det funkar dock. Kika på forumet på www.minhembio.com .

Ok, tack.

Varför bör jag välja PZ700 framför PX700? Vet du vet?

Specifikation:
PZ700 har 5000:1 kontrast medans PX700 har 10000:1 men det kanske inte spelar någon roll?

Hoppas att priserna sjunker också. Tack för hjälp!

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Ok, tack.

Varför bör jag välja PZ700 framför PX700? Vet du vet?

Specifikation:
PZ700 har 5000:1 kontrast medans PX700 har 10000:1 men det kanske inte spelar någon roll?

Hoppas att priserna sjunker också. Tack för hjälp!

Mvh Albin

Antingen kör man 720p eller 1080p-material på tv:n, och då känns det idiotiskt att ha en tv med 1366x768 i upplösning 5000:1 i kontrast räcker gott och väl till. Undvek själv att köpa plasma pga skruvade upplösningarna (1080p i vettig prisklass fanns inte då).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Antingen kör man 720p eller 1080p-material på tv:n, och då känns det idiotiskt att ha en tv med 1366x768 i upplösning 5000:1 i kontrast räcker gott och väl till. Undvek själv att köpa plasma pga skruvade upplösningarna (1080p i vettig prisklass fanns inte då).

Jo fast detta är bevisat, svart på vitt ganska många gånger att man inte ser någon skillnad på till exempel 3 meters avstånd mellan en Full HD och en HD ready om de båda kör 1080p signal. Sitter man nära, 1m ungefär så börjar folk se skillnad. Samma gäller vad alla skriver på minhemabio.com.

Men det kanske är fel då.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

SAMSUNG PS-50Q97HD, PANASONIC TH-50PX70 eller PANASONIC TH-50PZ70.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Jo fast detta är bevisat, svart på vitt ganska många gånger att man inte ser någon skillnad på till exempel 3 meters avstånd mellan en Full HD och en HD ready om de båda kör 1080p signal. Sitter man nära, 1m ungefär så börjar folk se skillnad. Samma gäller vad alla skriver på minhemabio.com.

Men det kanske är fel då.

Tänkte mer på att bilden måste skalas om, kör du 1080p-material på en 1080-skärm så behöver bilden inte ändras något. Dessutom är det mer framtidssäkert 1366x768 har dessutom ett felaktigt "pixelförhållande" gentemot 720p och 1080p.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Tänkte mer på att bilden måste skalas om, kör du 1080p-material på en 1080-skärm så behöver bilden inte ändras något. Dessutom är det mer framtidssäkert 1366x768 har dessutom ett felaktigt "pixelförhållande" gentemot 720p och 1080p.

Jo det är i och för sig sant. Frågan är bara om det är värt pengarna?
Jag kommer som sagt inte titta så mycket på HD material.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unit01
SAMSUNG PS-50Q97HD, PANASONIC TH-50PX70 eller PANASONIC TH-50PZ70.

Ok. Samsungen är alldeles för bred, har för mig den var 128cm bred. Panasonics ligger på top än så länge.

Ni får gärna kolla bredden på monitorn om det finns någon spec om det.

Jag har fortfarande inte fått något svar kring DVI>HDMI och 100hz om man har en 100Hz tv, eller om det endast blir 60hz. Jag vore tacksam för svar.

A!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Skillnaden mellan PV70 och PX70 är att PX har inbyggd digitalmottagare.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Tyvär ser det ut som om dom flesta 50" Plasmor som man kan tänka sig är för breda, om 128cm är ett absolut krav finns i princip bara panasonic PV/PX70/700 och PZ700 kvar. PZ700 kostar dessutom 24000:-

Om man bortser från storleken så finns det 3 tillverkare (Pionner exkl. pga priset). LG, Samsung och Panasonic.

LG är generellt billigast men också sämst, till skillnad från LCD-TV'n, där dom billigaste modellerna är helt värdelösa, så är en billig plasma inte alls lika dålig men det finns ändå en ganska klar skillnad och för 20000:- har man ganska många val. Därför, och pga. att FullHD modellen inte är billigare än konkurenterna anser jag att man kan skippa LG.

Samsung är enligt mig väldigt underskattade, man hör ofta att Panasonic gör mycket bättre Plasmor men jag är tycker dom är likvärdiga. Prismässigt ligger Samsung och Panasonic väldigt lika. Samsung sägs fungera mycket bra på att Pixelmappa, något som alla TV'n klarar av men det kan ibland vara krångligt.

Panasonic brukar för det mesta betrakas som standard valet, Bra TV'n men som sagt inte nödvändigtvis bättre än samsung. Så mycket mer kan jag inte säga då Panasonic faktiskt är det märket jag sett minst av.

Sen har vi den eviga debatten, "FullHD eller inte?" Det är svårt att se skillnad på 1080p och 1366*768, helt omöjligt om man sitter längre än 3 meter ifrån sägs det. Men det finns andra fördelar, med en fysisk upplösning på 1366*768 så kan man bara få 1360*768 pixelmappat vilket gör att du får 2+3 kolumner av svarta pixlar vilket kan vara irriterande, ska man dessutom koppla in den till datorn så är det såklart mycket trevligt med högre upplösning och det är just det som är den primära anledningen till att jag helst vill ha FullHD.

100Hz vet jag inte om det ens finns på Plasmor men en sak är säkert, DVI->HDMI kopplingen från din dator tillåter inte mer än 60Hz.

Du kommer behöva kompromissa rejält för att få 50" FullHD för under 20k eftersom den enda passande modellen idag är en LG. Panasonics PZ70 ligger dock väldigt nära. Panasonics PZ700 (700 = bättre än 70, vad i skillnaden ligger vet jag inte riktigt, den lär dock vara ganska lite) och Samsungs FullHD modell (P96) ligger dock närmare 25k.

Om man skippar FullHD har du en hel hög modeller från panasonic, ska man generalisera kan man säga att allt som heter PV7* och PX7* är ganska mycket samma sak 700-modellerna ska vara bättre än motsvarande 70-modell X har till skillnad från V inbygd digitalbox. Samsung har Q92, Q96 och Q97 skillnaden är nog bara vilken typ av motagare dom har men kolla upp det för säkerhets skull.

ang. DigitalTV-mottagare är det något jag skulle strunta i helt då boxarna har ett dåligt rykte, det är dålig kvalité på bilden, kompabilitetsproblem och du måste ändå köpa till en CA för att boxer ska fungera. Har du digital kabel tv (Comhem) eller satelit så funkar dom inte alls.

Allmänna tips:
*Ignorera tillverkarnas specifikationer på kontrast mm. man kan hitta på vilka siffror som helst, en Panasonic med 5000:1 är t.ex mycket bättre än en LG med 15000:1.
*Leta gjärna efter tester på internet men var väldigt vaksam, precis som med LCD-skärmar är det extremt komplicerat att genomföra ett bra test vilket får till följd att en mycket stor del av recensionerna är värdelösa.
*Ignorera det mesta som sägs på forum (ehm...ja... ), i vandlig ordning så tipsar dom flesta bara om sig egen modell och hävdar att deras Sony LCD har 15ggr bättre svärta än en Pioneer osv.
* Kolla på dom i butik, du kan läsa dig till exakt hur mycket bättre ett grafikkort är än ett annat, det samma gäller inte TV aparater, alla har sina små egenheter och fel, vad som är acceptabelt och inte är subjektivt något som stör någon annan kanske du struntar i eller tvärt om. Just ja, glöm inte att ta fjärrkontrollen och ställ in dom som du vill ha det. Alla TV aparater har usla fabriksinställningar (vissa mer än andra) så gämför dom inte förens du ställt in dom som du vill ha dom.

Slutligen, den korta versionen: Hur gör jag? Jo jag väntar. Även om nya Plasma TV'n är ganska bra så har dom fortfarande sämre kontrast mm än en CRT. Undantaget är väl Pioneer som åtmindstånde kommer väldigt nära en bra CRT (= Sony Trinitron) men alla andra ligger ganska långt i från en sådan framförallt vad gäller svärta och jag har inte någon större lust att betala 20000:- för något som på flera viktiga punkter är mycket sämre än en 5 år gammal TV. Panasonics sägs lansera sina G11-aparater i vår, det går rykten som säger att dom iaf. är nära Pioneers G8 i prestanda men till ett mycket lägre pris så jag väntar åtmindstånde tills dess innan jag köper något.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Jag läste på minhembio att plasmor inte har någon fördröjning,stämmer det?

Har inte så stor koll på skärmar.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
Jag läste på minhembio att plasmor inte har någon fördröjning,stämmer det?

Har inte så stor koll på skärmar.

Det stämmer i princip.

Permalänk
Medlem

Ja du Dojan, rekommenderade främst PX70 då det är otroligt hög kvalité på TVn men den är som sagt inte allt för dyr. Det finns en hel del andra modeller men oftast är dem över 22000 kronor, just därför anser jag att PV70 & PX70 är de modellerna du ska sikta på. Dock så har ingen av dem full HD upplösning men klarar ändå av att skala om, jag måste bara säga att det blir en otroligt hög kvalité på filmerna även om man inte kör med full HD upplösning, med det menar jag att det kanske inte är det viktigaste man ska titta på när man köper en TV utan man ska gå efter betyg från recensioner och den praktiska bildkvalitén.
Det finns vissa saker som är positivt för PV70 och andra för PX70, men i praktiken är det nästan samma TV men med olika funktioner, tycker att du ska ta en titt på det här: http://prisjakt.nu/produkt.php?j=160658,165798 .

Ha det,
Sanazin

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
- Mycket bra och genomtänkande text -

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Som ovan

Tack så mycket grabbar!

Jo, det som står i valet för mig nu är dessa:

Panasonic TH-50PV70:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=160658

Panasonic TH-50PX70:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=165798

Panasonic TH-50PX700:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=165809

Panasonic TH-50PZ700:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=174492

Samsung PS-50Q96:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=168767

Samsung PS-50Q97:
http://www.prisjakt.se/produkt.php?e=170021

Någon av dessa ovan kommer att inhandlas efter jul. Tester, SweC, diverse forum samt minhembio.com säger att ovan Plasmor är de bästa för sitt pris. Ska man ha bättre bör man gå upp till en NEC 50 som kostar 27 eller en Pioneer. Det blir för mycket pengar för mig att lägga ut just nu.

Angående 100hz så har man enligt folk på minhembio.com sagt att bilden oftast blir finare när man slår av 100hz och använder 60hz istället så om jag tappar 40hz från DVI/HDMI kabeln gör ingenting.

Alla ovan Plasmor har 100Hz paneler så potentialen finns där och nästkommande grafikkort från Nv eller ATi har säkerligen HDMI eller Displayport.

Jag kommer att kolla på dessa i butik så klart och analysera väldigt noga och som du Curly skrev så vet jag att fabriksinställningarna ofta är mindre bra och framförallt på de LCD/Plasmor som står i butikerna. De lyser bra där men lyser skit hemma.

Full HD struntar jag i tills vidare. Jag har använt mig av en gammal 28" CRT Luxor i snart 5 år och innan dess hade jag 21" CRT TV. Jag har alltid prioriterat Tv i mitt hem och har kollat på film på datorn. Men sedan 3 år tillbaka har jag haft sambo och vi ligger då hellre i sängen och glor film. Jag har mycket bra ljud så nu ska en ny Plasma in.

Jag vet att jag blir nöjd oavsett vilket av ovan jag köper och oavsett om det är en Hd ready eller Full HD. Jag ska bara förstå varför jag ska köpa den ena och inte de andra.

Sanasin:
Vad är egentligen skillnaden mellan PV70 och PX70? Är det olika paneler i dem eller vad är egentligen skillnaden?

Tack så mycket för er expertis. Jag har nu saker och ting förklarade för mig och behövde lite stöd. Har någon någonting att tillägga eller ett nytt tips om vad som dyker upp inom loppet av två månader så skriv gärna ner det.
Tyvärr orkar jag inte vänta till vår med nya apparater.

Tack!

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att PX70 är egentligen lite bättre då den har Digital TV-Mottagare som du kanske kommer ha användning för i framtiden, men det verkar vara samma panel i båda och det enda som skiljer sig åt är lite funktioner. Till exempel har PV70 enbart 1 scart-ingång medans PX70 har 2, PX70 har också hörlursingång men ingen komposit ingång (som PV70 har).

/Sanazin

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jag skulle säga att PX70 är egentligen lite bättre då den har Digital TV-Mottagare som du kanske kommer ha användning för i framtiden, men det verkar vara samma panel i båda och det enda som skiljer sig åt är lite funktioner. Till exempel har PV70 enbart 1 scart-ingång medans PX70 har 2, PX70 har också hörlursingång men ingen komposit ingång (som PV70 har).

/Sanazin

Ok, förstår.

S-video hade vart bra att ha och det har endast PV70 och inte PX70. Då får jag hoppa upp till PX700 om jag vill ha det eller så får jag köpa mig Samsungs Q97 om jag vill hålla mig på samma prisklass fast fler anslutningar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja

Jag kommer som sagt inte titta så mycket på HD material.

Hehe, så tänkte jag med först.
Fick tänka om efter inköpet

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid ta och koppla datorn till TVn och sedan .. fixa .. 1080P material (Microsoft Download Site .. Ja Ja! ) och då skalar ju som sagt mediaspelaren (till exempel VLC) så att den tar upp hela skärmen även om du inte kör 1920x1080 upplösning på TVn. Jag tycker att kvalitén blir helt sjukt bra när man gör så och jag har sett mer än 10 HD filmer på detta sätt, riktigt bra :).

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Tänkte mer på att bilden måste skalas om, kör du 1080p-material på en 1080-skärm så behöver bilden inte ändras något. Dessutom är det mer framtidssäkert 1366x768 har dessutom ett felaktigt "pixelförhållande" gentemot 720p och 1080p.

Argumentet att det är framtidssäkert tycker jag inte är riktigt rätt. Om en bild i lägre upplösning men med bättre kontrast ser bättre ut idag kommer den med ganska stor sannolikhet att göra det imorgon också, även om högupplöst material är vanligare då.

Permalänk
Medlem

Den dagen man inte är nöjd med 720p kommer man ha alldeles för stor tv är det endast 50" så tycker jag man kan skippa FULL HD, känns faktiskt meningslöst, om man inte ska sitta en meter i från och surfa...och
vem gör det på 50"? då är man ju seriöst blind

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Du kan ju alltid ta och koppla datorn till TVn och sedan .. fixa .. 1080P material (Microsoft Download Site .. Ja Ja! ) och då skalar ju som sagt mediaspelaren (till exempel VLC) så att den tar upp hela skärmen även om du inte kör 1920x1080 upplösning på TVn. Jag tycker att kvalitén blir helt sjukt bra när man gör så och jag har sett mer än 10 HD filmer på detta sätt, riktigt bra :).

Jo jag vet, precis så jag har tänkt det också. Du vet Sanazin att när någon ber om hjälp så är man relativt kunnig inom olika områden och man hjälper och topic blir nöjd. Men när man själv ska slänga ut 20.000kr på en Tv så blir man inte 100% säker och måste då be om lite stöd och hjälp.

Tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skooglund
Hehe, så tänkte jag med först.
Fick tänka om efter inköpet

Nja, jag har tittat mycket på HD material och visst är det snyggt och visst kan jag se till att titta på HD material varje kväll men jag ser igen mening till att det ska vara full HD. Det är ju så klart stor skillnad på DVD och HD 720 eller 1080. Jag kommer nog mest kolla HD material när det är stora filmer som alla vet om blir bra.

En stor film som jag tycker ni skall se är : The Kingdom. Det är en mycket bra film.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aijoj
Argumentet att det är framtidssäkert tycker jag inte är riktigt rätt. Om en bild i lägre upplösning men med bättre kontrast ser bättre ut idag kommer den med ganska stor sannolikhet att göra det imorgon också, även om högupplöst material är vanligare då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Den dagen man inte är nöjd med 720p kommer man ha alldeles för stor tv är det endast 50" så tycker jag man kan skippa FULL HD, känns faktiskt meningslöst, om man inte ska sitta en meter i från och surfa...och
vem gör det på 50"? då är man ju seriöst blind

Jo jag känner också så faktiskt. Jag har väl denna TVn i 5 år till om inget annat händer med den och köper mig en annan TV och kanske förhoppningsvis LED tekniken är vanligare och priserna på dess Tv lite billigare.

Idag får man ju slänga ut över 100.000kr upp mot 800.000kr om man vill ha en LED (eller OLED?) tv.

Tack!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Mitt tips är att du jämför bilden i butik mellan de olika modellerna. Sitter på en Pioneer 507xa/xd grym bra bild på den och vi ansåg att den hade bättre bild än andra full hd maskiner. detta p.g.a. deras bättre svärta, naturligare färger mm. Men titta på alla i butik med samma källa och se vilken du gilllar mest. Spelar ingen roll om jag sitter på ett forum och älskar päron och hela tiden rekomenderar det fast egentligen så gillar du äpplen.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Mitt tips är att du jämför bilden i butik mellan de olika modellerna. Sitter på en Pioneer 507xa/xd grym bra bild på den och vi ansåg att den hade bättre bild än andra full hd maskiner. detta p.g.a. deras bättre svärta, naturligare färger mm. Men titta på alla i butik med samma källa och se vilken du gilllar mest. Spelar ingen roll om jag sitter på ett forum och älskar päron och hela tiden rekomenderar det fast egentligen så gillar du äpplen.

Helt rätt. Ska göra detta också så fort tiden finns där samt om apparaterna finns i butik också.

De lär väl dyka upp nu snart eftersom det snart är jul kan man tycka.

Tack,

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

PV70 har 2 scart.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
Skillnaden mellan PV70 och PX70 är att PX har inbyggd digitalmottagare.

Sorry, missade ditt inlägg.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidrone
PV70 har 2 scart.

Ok. Scart har jag bara nytta av en.

Tackså mycket.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Varför inte TH-50PZ70?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Varför inte TH-50PZ70?

Den är alldeles för bred som står topic. Attans läser ni aldrig?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.