Permalänk
Medlem

Är detta rimligt?

Hej hej!
Har nu satt ihop nya burken och installerat Crysis som det snackas så mycket om, funkar fint men börjar hacka vid 1280x1024 och AA8x, sänker man till AA4x så blir det bättre.

Är detta rimligt eller är det nåt som är fel? När börjar era burkar säga ifrån (ni som kör med liknande hårdvara)?

Kan tilläga att jag inte ändrat några inställningar, varken bios eller för grafikkort, allt är direkt från kartongen med tillhörande drivrutiner osv. SKa klockas lite inom snar framtid.

Hur kan man kolla FPS:en?

Moderkort: GA-P35C-DS3R rev 1.1
Grafik: 8800 GT Gigabyte
Nätagg: Corsair CMPSU-520HXEU 520W
Minne: Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL4 2x1GB
Chassi: NXT

Permalänk

Kolla de tusentals hårvarutesterna med just Crysis och jämför. (google)
Att du kan köra med 4xAA med ett 8800GT utan allt för dålig pretanda tycker jag är imponerande.

Sedan har du glömt att skriva vilken processor du har & vilka inställningar i Crysis du spelar med, om du kör med dx9 eller dx10 osv...

Tanka ned FRAPS. Där kan du kolla din fps.

Permalänk
Medlem

Jag kör allt på low nästan. Fysik o shader på medium. Det flyter fint då men ser inte så bra ut däremot. e6600 3.0ghz & 8800gt

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk

Re: Är detta rimligt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av a.d.o
Hej hej!
Har nu satt ihop nya burken och installerat Crysis som det snackas så mycket om, funkar fint men börjar hacka vid 1280x1024 och AA8x, sänker man till AA4x så blir det bättre.

Är detta rimligt eller är det nåt som är fel? När börjar era burkar säga ifrån (ni som kör med liknande hårdvara)?

Kan tilläga att jag inte ändrat några inställningar, varken bios eller för grafikkort, allt är direkt från kartongen med tillhörande drivrutiner osv. SKa klockas lite inom snar framtid.

Hur kan man kolla FPS:en?

Moderkort: GA-P35C-DS3R rev 1.1
Grafik: 8800 GT Gigabyte
Nätagg: Corsair CMPSU-520HXEU 520W
Minne: Corsair XMS2 Xtreme TwinX DDR2 PC6400/800MHz CL4 2x1GB
Chassi: NXT

I 1280x1024 borde du kunna köra allt på medium AA off och få fint flyt.
Gå till "advanced settings" under options & ändra allt till "medium" så ska det nog flyta på ska du se

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Jag glömde skriva att jag har allt på high, allt flytter på fint om AA är off allt på high och upplösning 1280x1024. Det verkar som det är rimliga resultat sett till min dator men tanke på era svar, det var det jag ville veta om resultaten är OK med tanke på system.

Hur gör man för att mäta FPS:en då?

Permalänk

Du kan tanka hem fraps

eller så har crysis ett eget testprogram
Benchmark_GPU.exe
och
Benchmark_CPU.exe
ligger i crysis mappen (bin32)

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI