Permalänk
Medlem

Är detta skadligt för mitt grafikkort?

Jag har ett 8800GTS 640mb som jag har klockat från frekvenserna 513/1584 till 651/2010. Temperaturen är på ca 65 -70 grader full load vilket är ganska acceptabelt. Tyvärr så klarar mitt grafikkort inte mera än några minuter i ATiTools stresstest utan att visa någon gul pixel eller nånting liknande, "artifacts" med andra ord.

Jag har inga problem att spela spel, där märker jag inga problem för det mesta. Nu undrar jag bara om det är ofarligt att ha så höga frekvenser på kortet att det blir "artifacts" ibland, kan kortet ta skada av det?

Tack för alla seriösa svar!

Permalänk
Medlem

Backa 20 MHz så är du väl på den säkra sidan. Lär ju knappast märkas.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Eller backa 10MHz. Backa tills du klarar stresstestet.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

All klockning nöter... att ha grafikkortet igång nöter också Varje puls som går igenom kretsarna, försvagar dom lite. Ökar man då på styrkan och frekvensen i dom, så äre klart att det håller lite kortare.