Apple tvingar känd skvallersajt att stänga

Permalänk
Melding Plague

Apple tvingar känd skvallersajt att stänga

Efter en långdragen rättsprocess tvingar Apple den populära sajten Think Secret att stänga. Orsaken är att webbtidningen avslöjat detaljer kring företagets framtidsplaner och kommande produkter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Det var inte så trevligt :/ Dumma Apple

Permalänk
Medlem

Jävla Apple ...
Fast det är enkelt, bojkotta apple :), dem har INGET som jag skulle vilja ha.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jävla Apple ...
Fast det är enkelt, bojkotta apple :), dem har INGET som jag skulle vilja ha.

Jo...pengar o makt......hohohahahaaaahhaaa

Permalänk
Medlem

Apple är ett skitföretag och har alltid varit.

De är värre än SONY (som jag ser värre på än Microsoft) när det gäller användarrättigheter etc.

Usch!

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Vad är en Apple?

Skämt åsido, jag har aldrig ägt en endaste Apple produkt. Tycker inte om designen på deras mp3-spelare som nog är det enda som jag annars skulle kunna tänka mig att köpa.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

Oavsett vad man tycker om att sälja (?) ut företagshemligheter och sådant så är det helt sjukt hur det går till där borta i allmänhet och hos stora företag och myndigheter i synnerhet. Det är BARA pengar, jämt, jämt, jämt.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Fan, om nu apple är så klantiga att läcka ut information om kommande produkter så får som skylla sig själva. Dåligt av apple.... *arg*

Visa signatur

Tjo & tjim
Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk

Det ändå Think Secret gör är ju att ge gratis-PR för Apple. Har vänner utan speciellt bra koll på varken Apple eller datormarknaden som snackar om "MacBook nano".

Snacka om att skjuta sig själva i foten.

Visa signatur

Primär: MBP 16", M1 Pro, 32 GB, 512 GB SSD, Thunderbolt dock, Dell U3415W HTPC: FD Node 202, Ryzen R5 3600, 16 GB, Radeon RX480 Nitro+ 4 GB, 850 Pro 512 GB+MX100 512GB Main server: Rasberry Pi 4 8 GB Worker server: FD Node 304, Core i3 3220T, 16 GB RAM, 60 GB Intel 330+80 GB 320, 3*3TB WD Red, Debian Backup: AMD E-350, 8 GB, 40 GB Intel V40, 3x3TB WD Red, Debian

Permalänk
Medlem

Vilket skit företag, de är ju inte bättre än MS... sorgligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Vilket skit företag, de är ju inte bättre än MS... sorgligt

Jag förstår inte hur ni kan tycka att någon är bättre än ms, tror ni volvo är bättre? Alla storföretag är likadana.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Vilket skit företag, de är ju inte bättre än MS... sorgligt

Haha nej verkligen inte. Och det är sorgligt att de finns folk som verkligen påstår det.
Jävla plast-älskare.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem

Get used to it, päronskrutt!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

bläh... dumming Apple...

nån som har läst licensavtalet i itunes btw? hehe

Permalänk
Medlem

Det är ju synd inte sidan drivs från Sverige med utgivningsbevis så kan ju Apple försöka få rätt mot grundlagen.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hehe, folk beter sig som fjortisar som vanligt. Nästa vecka kommer en Microsoft DRM eller DirextX skandal, och då är MS helt plötsligt ett skitföretag med.

Alla företag (corporations specifikt) är skit och ruttna mer eller mindre, det är bara pengar-jagande verksamheter från botten och uppåt. Apple är en av de mindre ruttna iaf. enligt mig.

Permalänk

Visst är det dåligt av Apple, men man förstår ju dom. Hela magin kring Steves keynotes har ju vart som bortblåst dom senaste åren när man vetat flera månader innan vad det är som ska presenteras.

Att jämnföra Apple med MS och Sony är ju bara löjligt, Apple försöker ju iaf göra något bra för konsumenterna. MS ger efter för skivföretagen, Sony installerar rootkits. Apple däremot har tvingat skivbolagen att hålla ett relativt lågt pris i iTunes Store, iTunes Store har ju förövrigt alltid varit den mest konsumentvänliga musikbutiken på internet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Alla företag (corporations specifikt) är skit och ruttna mer eller mindre, det är bara pengar-jagande verksamheter från botten och uppåt. Apple är en av de mindre ruttna iaf. enligt mig.

Hur kan du tycka att de är bland de mindre ruttna med alla begränsningar och "lås" de använder i mer eller mindre alla produkter?

Med iPhone tvingas du ha ett specifikt abbonnemang och kostar multum, läste på DVD-Jons blogg att om man installerar senaste firmwaren på en upplåst telefon så blir den mer eller mindre helt obrukbar (med reservation för missuppfattning.)

Det fullkomligt sprutar DRM ur Apple.

sprucetwig: Haha, ja det beror ju på hur man ser det: "Försöker göra något bra för konsumenterna". Se det som att dom försöker få dig att köpa så mycket musik som möjligt till billigt pris (än så länge bra Apple), men sen tvingar dig att enbart använda Appleprodukter för att kunna utnyttja det du köpt, samt även låsa dig för framtida uppgraderingar.

Du kan ju inte på fulla allvar tro att de sänker priserna bara som goodwill?

EDIT: Nej just det, DRM-fri musik kostade ju mer .....

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Alla storföretag beter sig likadant, mer eller mindre.
Hur folk orkar skriva en massa om hur de bojkottar Apple pga deras fula mp3-spelare förstår jag inte. Totalt meningslöst.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

Om de nu tvingar den här skvallersiten att stänga, tror de då att viss info bara kommer att upphöra att spridas eller info som de själva tydligen har läck för det första. Så jäkla löjligt. Vad vill de åstadkomma egentligen, om det här nu är sant vill säga.

Det är ju samma sak som om någon skulle läcka någon film någonstans åsså stängs siten ner. Är då problemet ur världen eller? LOL nä verkligen inte. Jag skulle tro att filmen finns i x antal versioner då redan. AHAHAHA, de kan ju försöka att täppa till sina egna läckor först.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Hjälpsam

Man har sagt att "Apple är det enda datorföretaget som har en större advokatkår än utvecklingsavdelning".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Hur kan du tycka att de är bland de mindre ruttna med alla begränsningar och "lås" de använder i mer eller mindre alla produkter?

Med iPhone tvingas du ha ett specifikt abbonnemang och kostar multum, läste på DVD-Jons blogg att om man installerar senaste firmwaren på en upplåst telefon så blir den mer eller mindre helt obrukbar (med reservation för missuppfattning.)

Det fullkomligt sprutar DRM ur Apple.

sprucetwig: Haha, ja det beror ju på hur man ser det: "Försöker göra något bra för konsumenterna". Se det som att dom försöker få dig att köpa så mycket musik som möjligt till billigt pris (än så länge bra Apple), men sen tvingar dig att enbart använda Appleprodukter för att kunna utnyttja det du köpt, samt även låsa dig för framtida uppgraderingar.

Du kan ju inte på fulla allvar tro att de sänker priserna bara som goodwill?

EDIT: Nej just det, DRM-fri musik kostade ju mer .....

Så går det ju till på dom flesta andra musikbutiker också, om du handlar i zunestore är du låste till zune, om du handlar på cdon är du låst till kassa playforsure-prylar. Skillnaden är att musik du köpt i iTunes Store kan du faktiskt använda, du får bränna den, spela den på flera datorer och på flera ipodar, det är ganska unikt. Och med deras DRM-fria musik kan du ju göra precis vad du vill, går ju att spela på alla moderna mp3-spelare. Den DRM-fria musiken kostade några kronor mer i början ja, motiverat av att det var bättre kvalitet. Numera kostar dom dock lika mycket och man får fortfarande bättre kvalitet.

Givetvis har dom fler anledningar än goodwill, men dom gör så pass mycket som gynnar konsumenterna att man kan ha överseende med det.

Att iPhone är låst är väl inte så konstitg? Det är så det går till i USA, inte det minsta ovanligt. I Tyskland och Frankrike kan du ju köpa olåsta iPhones.

Vad är det som är låst? Att iPod kräver iTunes är inte så konstigt, det är ju försjutton hela konceptet. Att OS X kräver en mac är ju inte heller så konstigt, hela meningen med OS X är ju att sälja deras hårdvara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Så går det ju till på dom flesta andra musikbutiker också, om du handlar i zunestore är du låste till zune, om du handlar på cdon är du låst till kassa playforsure-prylar. Skillnaden är att musik du köpt i iTunes Store kan du faktiskt använda, du får bränna den, spela den på flera datorer och på flera ipodar, det är ganska unikt. Och med deras DRM-fria musik kan du ju göra precis vad du vill, går ju att spela på alla moderna mp3-spelare. Den DRM-fria musiken kostade några kronor mer i början ja, motiverat av att det var bättre kvalitet. Numera kostar dom dock lika mycket och man får fortfarande bättre kvalitet.

Givetvis har dom fler anledningar än goodwill, men dom gör så pass mycket som gynnar konsumenterna att man kan ha överseende med det.

Att iPhone är låst är väl inte så konstitg? Det är så det går till i USA, inte det minsta ovanligt. I Tyskland och Frankrike kan du ju köpa olåsta iPhones.

Vad är det som är låst? Att iPod kräver iTunes är inte så konstigt, det är ju försjutton hela konceptet. Att OS X kräver en mac är ju inte heller så konstigt, hela meningen med OS X är ju att sälja deras hårdvara.

Hade de på något sätt trott att de skulle tjäna mer på att bara köra DRM rakt igenom och skita i konsumenterna skulle de givetvis göra det. Klart de försöker vara tillmötesgående mot sina kunder, en glad kund är en bra kund. Jag är fullständigt övertygad om att det inte är goodwill. Med det inte sagt att apple skulle vara sämre än någon annan..

*edit* sen skulle jag vilja se microsoft gå ihop med dell/ibm och sälja datorer som är låsta till windows.. och windows låst till dessa datorer.. så får vi se hur du ställer dig till den iden. Microsoft får ju nätt och jämt langa med internet explorer i windows, och apple får langa med allt huxflux de har, och dessutom låsa det.

Permalänk
Inaktiv

Tja jag skulle inte heller bli glad om någon random jävel gick o spred rykten som ska vara hemligheter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freezer007

*edit* sen skulle jag vilja se microsoft gå ihop med dell/ibm och sälja datorer som är låsta till windows.. och windows låst till dessa datorer.. så får vi se hur du ställer dig till den iden. Microsoft får ju nätt och jämt langa med internet explorer i windows, och apple får langa med allt huxflux de har, och dessutom låsa det.

Intressant tanke! Det fick mig att undra faktiskt.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Bara för att fortsätta på det hela så är apples bootcamp väldigt fult spel i mina ögon. Man gör det möjligt att få konkurrentens fördelar, men man låter inte konkurrenter(konkurrenterna i det här fallet, dvs andra datorhandlare/tillverkare, OCH microsoft) få tillgång till ens egna.
bootcamp är knappast goodwill heller. Det är något som får mamma och mormor att tro att apple har mer avancerade maskiner som fixar både OSX och windows. Och ännu värre, de tror att Apple gör det av god vilja för marknaden. Vad ser "vanligt folk" för nackdel med detta?

Ja, jag avskyr apple för att de har fult spel, vilket jag, tvärtemot alla, inte tycker microsoft har alls i samma utsträckning.

Permalänk

Inte konstigt när de har en sådan affärside, uppdatera burkarna 2gånger om året och "aldrig" justera priserna eller minnesmängd. Så det första man gör när man köper en ny mac idag är att slänga ur minnet och köpa mer.

Detta innebär att vid macköp är det otroligt viktigt att köpa i rätt tid, och att konsumenter väntar upp med att köpa för de hör nya rykten om ännu bättra macar på G för samma pris. Detta gäller visserligen alla datorkomponenter, men jag tycker det är ännu mer för just mac.
Jag tror apple förlorar en massa spekulanter nu under jul p.g.a. ryktet om de nya små macbook pro, vissa av den orkar inte vänta och de köper en "vanlig" pc istället.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Apple är en av de mindre ruttna iaf. enligt mig.

Skämtar du eller ?
Hört talas om iTunes ? Snacka om DRM med tanke på deras jävla iPods.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Avstängd

buu! onödigt Apple =/

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Med iPhone tvingas du ha ett specifikt abbonnemang och kostar multum, läste på DVD-Jons blogg att om man installerar senaste firmwaren på en upplåst telefon så blir den mer eller mindre helt obrukbar (med reservation för missuppfattning.)

Detta är för att de har ingått en deal med AT&T för att kunna minska priserna till humanare nivåer. Utan denna subventionering från AT&T och andra operatörer hade iPhonen kostat betydligt mycket mer.

Dessutom har de börjat sälja icke-DRM musik med, är bara en tidsfråga innan Lossless dyker upp med. Microsoft kan stå där och stampa me sitt sketna WMA-format.