Permalänk
Medlem

Sökning på 3 tecken

Jag tycker sökfunktionen bör ändras så att man kan söka på minst tre tecken istället för fyra som det är idag, då många datorrelaterade och även andra förkortningar och ord ligger på just tre tecken.

Om ni säger nej, var vänlig motivera.

Visa signatur

.:Ryzen 7 5800X3D ♠ Noctua NH-U12S ♠ Gigabyte X570 Aorus Elite ♠ Corsair 2x8GB 3200MHz CL16 Vengeance RGB Pro ♠ Sapphire Radeon RX 7900 GRE 16GB Nitro+ ♠ Asus TUF 850W ♠ Fractal Design R6:.

Permalänk
Medlem

Hoppsan, fel konto. Ovanstående inlägg är skrivet av mig och ingen annan.

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Hej Qwarkman,

Precis som du vill vi gärna kunna söka på tre bokstäver. Problemet är att ett såpass kort sökord äter upp alldeles för mycket kapacitet på servern, men vår programmerare meddelar att detta eventuellt kan lösas inom kort.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Hej Qwarkman,

Precis som du vill vi gärna kunna söka på tre bokstäver. Problemet är att ett såpass kort sökord äter upp alldeles för mycket kapacitet på servern, men vår programmerare meddelar att detta eventuellt kan lösas inom en inte allt för avlägsen framtid.

Hälsningar,
Andreas

Efter det du/ni har nämnt i andra trådar så kommer det i samma veva som det nya forumet, inom hur snar framtid kommer det? Ungefär?:P

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Efter det du/ni har nämnt i andra trådar så kommer det i samma veva som det nya forumet, inom hur snar framtid kommer det? Ungefär?:P

Det är färdigt när det färdigt så att säga, vi experimenterar just nu med olika system för att se vad som kan passa bäst för just SweClockers. Det är trots allt resultatet som är det viktigaste.

Att vi nämner ett nytt forum här i feedback beror på att många begär förbättringar av det gamla, och när vi planerar att bygga om känns det onödigt att lägga ned tid på något som ändå ska bort.

Hälsningar,
Andreas

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Det är färdigt när det färdigt så att säga, vi experimenterar just nu med olika system för att se vad som kan passa bäst för just SweClockers. Det är trots allt resultatet som är det viktigaste.

Att vi nämner ett nytt forum här i feedback beror på att många begär förbättringar av det gamla, och när vi planerar att bygga om känns det onödigt att lägga ned tid på något som ändå ska bort.

Hälsningar,
Andreas

Mm, lycka till;)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Antar att det kommer att lösa sig om man vill söka på t.ex. ett moderkort med namnet "P5E-VM". Även om man skriver in det under sök efter exakt fras får man inte upp en enda träff... Helt otroligt dåligt tycker jag då man ofta vill söka på en produkt som innehåller bindestreck... blir ju en massa dubbelfrågor då man inte kan hitta vad man söker.

Eller är det jag som missat något? Har i alla fall stört mig på detta i över ett år nu!

Visa signatur

Silverstone SG01 Evo | Core2Duo E6600 | Asus P5E-VM HDMI + DVI ADD2 + SPDIF bracket | Cooltek 600W | CORSAIR 4x1 GB DDR2 PC6400 XMS2 | Spinnpoint 400GB | Maxtor 250GB SATA | Imon VFD | HP L1925 | Projj Hittachi PJ-TX100 | Onkyo TX-SR 605
Galleri: http://www.minhembio.com/Andy72/73942/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy72
Antar att det kommer att lösa sig om man vill söka på t.ex. ett moderkort med namnet "P5E-VM". Även om man skriver in det under sök efter exakt fras får man inte upp en enda träff... Helt otroligt dåligt tycker jag då man ofta vill söka på en produkt som innehåller bindestreck... blir ju en massa dubbelfrågor då man inte kan hitta vad man söker.

Eller är det jag som missat något? Har i alla fall stört mig på detta i över ett år nu!

http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mo...
Se sign:)

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
http://www.google.se/search?hl=sv&client=firefox-a&rls=org.mo...
Se sign:)

OCH, vad menar du med det?? Nu snackar jag sökfunktionen på Sweclockers.... Klart jag vet hur man gogglar. Vad är meningen med sökfunktionen här på forumet om den inte funkar....

Visa signatur

Silverstone SG01 Evo | Core2Duo E6600 | Asus P5E-VM HDMI + DVI ADD2 + SPDIF bracket | Cooltek 600W | CORSAIR 4x1 GB DDR2 PC6400 XMS2 | Spinnpoint 400GB | Maxtor 250GB SATA | Imon VFD | HP L1925 | Projj Hittachi PJ-TX100 | Onkyo TX-SR 605
Galleri: http://www.minhembio.com/Andy72/73942/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy72
OCH, vad menar du med det?? Nu snackar jag sökfunktionen på Sweclockers.... Klart jag vet hur man gogglar. Vad är meningen med sökfunktionen här på forumet om den inte funkar....

Jag menar att man kan söka på SweC, via google. Modsen säger ju att det nya forumet är på G, så då får vi väl bara snällt vänta, eller?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Javisst, väntar snällt, skall bli spännande med ett nydesignat forum! Ville bara poängtera att jag hoppas det löser sig även med "bindestreckssök" sedan...

God Jul!

Visa signatur

Silverstone SG01 Evo | Core2Duo E6600 | Asus P5E-VM HDMI + DVI ADD2 + SPDIF bracket | Cooltek 600W | CORSAIR 4x1 GB DDR2 PC6400 XMS2 | Spinnpoint 400GB | Maxtor 250GB SATA | Imon VFD | HP L1925 | Projj Hittachi PJ-TX100 | Onkyo TX-SR 605
Galleri: http://www.minhembio.com/Andy72/73942/

Permalänk
Medlem

Jag försöker hitta trådar angående ps2 spelet god of war 2 men då alla ord innehåller färre än 3 bokstäver går detta inte särskilt bra Några tips hur man kan skriva för att ha möjlighet att finna det jag söker?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Junling
Jag försöker hitta trådar angående ps2 spelet god of war 2 men då alla ord innehåller färre än 3 bokstäver går detta inte särskilt bra Några tips hur man kan skriva för att ha möjlighet att finna det jag söker?

Med forumets sökfunktion blir det för tillfället svårt, men du kan ju använda google.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk

Nånting som gäller sökfunktionen som verkligen också borde åtgärdas är ju att man ska se i vilken sida ens sökord finns i. Dvs. söker man nu på t.ex. conroe så får man fram alla trådar det finns med i, men inte i vilken sida av tråden det nämns i. Är då tråden på 124 sidor så är det otroligt jobbigt att ctrl-f :a sig igenom alla :/

Lite ot, men ville inte skapa en ny tråd ang. detta i.o.m. att det ändå handlar om sökfunktionen.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Nånting som gäller sökfunktionen som verkligen också borde åtgärdas är ju att man ska se i vilken sida ens sökord finns i. Dvs. söker man nu på t.ex. conroe så får man fram alla trådar det finns med i, men inte i vilken sida av tråden det nämns i. Är då tråden på 124 sidor så är det otroligt jobbigt att ctrl-f :a sig igenom alla :/

Lite ot, men ville inte skapa en ny tråd ang. detta i.o.m. att det ändå handlar om sökfunktionen.

Gå in i "avancerad sök", sen klickar du i "visa resultat som inlägg" så har du inläggen istället för trådarna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Integrera Google sök på sidan som många andra forum gör för att få bort belastningen. Problem löst (nästan kanske).

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB