Permalänk
Medlem

Har ni döda pixlar?

Tänkte bara se hur communityn har drabbats av döda pixlar.
Själv fick jag min 206BW idag med två döda pixlar, fräscht...

Diskreta pixlar, då menar jag i mer nedtonade färger såsom mer gråare, mindre tydliga färger såsom mörkblå, framförallt. Tydaliga färger, ja, det säger sig självt - t.ex. röda, ljusgröna eller liknande som verkligen står ur mängden under samtliga förhållanden.

Permalänk
Medlem

Inga döda pixlar här, varken på min TFT eller min laptop.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

Har inga på den stationära men ett par på laptopskärmen.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk
Medlem

Inga döda pixlar vad jag kan se på denna laptop. Men då ska det tilläggas att skärmen är väldigt smutsig.

Permalänk

Det är väll allt mer ovanligt?

Permalänk
Medlem

ja har inte heller några döda pixlar, varken på min laptop eller min 940BW

Visa signatur

Stationära: [Fractal Design Define R2] | Corsair TX 750W | Intel Core i7 8700k | Xigmatek Gaia Cooler | 48GB G.Skill Flare X Black DDR4 | RAID 0 2xWD Black 640GB | NVME Samsung 970 EVO 512GB | EVGA Z370 FTW | KFA2 GeForce RTX 3070 | Logitech G9x + Logitech G19 | AOC 31,5" Q3279VWF |
Macbook Pro Retina: 13,3" | Intel Core i5 2,7Ghz | 8GB | Intel Iris 6100 | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem

Som jag nämnt, jag har två på min nya 206BW, en kombination där. Har en diskret död pixel på handdatorn, men annars har vi inga i huset och jag har inte sett det utanför Skolan. Blev irriterad på Samsung, skall se hur deras policy hanterar detta då det känns ganska jobbigt att lägga 2500kr med lika många döda pixlar som skolans sumpskärmar.

Permalänk
Medlem

Laptop HP, 1 diskret: bytte dator
Laptop HP, inga döda: skänkt bort

Dom senaste månaderna:
Laptop Toshiba: inga döda: nuvarande

Samsung 226BW A #1, 1 diskret: bytte
Samsung 226BW C #2, 1 diskret: bytte
Samsung 226BW A #3, 1 diskret: bytte
Samsung 226BW A #4, 1681 döda: bytte
Samsung 226BW A #5, 1 diskret: lämnade tillbaka skiten
Samsung M87 37" Full HD, 1 diskret: lämnade tillbaka
Samsung 226BW S #6, inga döda eller diskreta: har den kvar

Gillar inte Samsung så mycket längre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Som jag nämnt, jag har två på min nya 206BW, en kombination där. Har en diskret död pixel på handdatorn, men annars har vi inga i huset och jag har inte sett det utanför Skolan. Blev irriterad på Samsung, skall se hur deras policy hanterar detta då det känns ganska jobbigt att lägga 2500kr med lika många döda pixlar som skolans sumpskärmar.

Samsung har en policy att om man får en endaste död pixel på sin skärm byter de ut den!

Jag har inga döda pixlar på någon av mina skärmar. Har en Samsung 245B och en lastgammal Fujitsu CTM7010, båda TFT.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Samsung har en policy att om man får en endaste död pixel på sin skärm byter de ut den!

Jasså, trodde endast det var på TV apparater, i deras spec står det upp till ca 10st på en 22" beroende på vart dom sitter och om det är subpixlar. Har du nån länk till detta?

Permalänk
Medlem

Har haft 3 DELL inspirons, en Philips 17", och en Hyundai W241D....alla utan pixelfel.

Dock har jag en Yüsmart 17" som hade en pixel som satt fast på rött och därmed var mycket tydlig.
Lyckades dock bli av med den genom att pressa hårt mot pixeln samtidigt som jag satte på skärmen....man måste dock pressa riktigt hårt och jag undrar om jag hade vågat trycka hårt nog om den inte var just en 1300kr Yüsmart

Visa signatur

Q6600@3.2Ghz | Xpertvision 8800GT@713/1711/951 | Corsair HX620 | ASUS PK5-E WI-FI | Chieftec Dragon | Corsair XMS2 DHX PC6400 CL4 2x1Gb | Creamware Scope | Hyundai W241D-PVA

Permalänk
Avstängd

Har ingen platt så inga

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Köpte en Samsung 206BW från Onoff idag, 1 röd pixel i nedre vänstra hörn, fast den har börjar blinkat nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Har ingen platt så inga

Bra, då vet vi.

ont, har fö inga på Laptopen (dell d510), TV (Mirai 32") eller på skärmen till datorn (FS 19").

Vad jag har sett då.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Jag har inte några döda pixlar alls har den populära hp w2207 skärmen

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

Inga alls här, har en LG 22" wide (L225WS)

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem

Inga alls

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Inga döda på varken 22"aren från ViewSonic eller laptopen från HP.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk

21.88% som har någon form av ett pixelfel av 64 stycken. Läskigt!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
21.88% som har någon form av ett pixelfel av 64 stycken. Läskigt!

Ja det är läskigt... 20% är mycket oavsett vad tillverkarna ger för ursäkt. Denna poll speglar nog inte alla skärmar som säljs men.. hur mycket procentuellt ska vara acceptabelt ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zka
Ja det är läskigt... 20% är mycket oavsett vad tillverkarna ger för ursäkt. Denna poll speglar nog inte alla skärmar som säljs men.. hur mycket procentuellt ska vara acceptabelt ?

Av 100 kan jag köpa att 6 sitter med pixelfel, inte fler. Men det är ju verkligen inte sanningen idag, säkerligen 20-30st har säkert pixelfel. Många vet säkert inte om det själva.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Diskret och tydlig är ju inte motsatser, så jag tycker det är konstiga alternativ i omröstningen...

Vad diskret handlar om i pixelpolicies är om det är en enstaka (diskret) eller flera pixlar på rad som det är fel på.

Nu kommer ju svaren antagligen att baseras på hur bra det syns, vilket inte kan jämföras med tillverkarnas villkor för returer.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Jag har inte några döda pixlar alls har den populära hp w2207 skärmen

Jag har en grön i mitten som bara kommer fram vid mörka färger på min w2207, dock är jag jävligt nöjd ändå.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Inga pixelfel hittills, varken på min platta skärm till stationära datorn eller till någon av mina laptops.

Är glad att jag inte haft några sådana fel. Jag skulle irritera mig till förbannelse på någon liten fast lysande vit punkt.
Är en sån där som stör mig väldigt på en föreläsning om den som föreläser inte suddar ut varenda streck från svarta tavlan. Då tänker jag nästan mer på de vita strecken än på föreläsningen..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Kollar med Samsung angående deras policy och gör lite egen research just nu. Såg att de haft en nolltoleranspolicy sedan första Januari 2005, men det var ett forumsinlägg och inget konkret. Väntar fortfarande på svar från dem.

Permalänk

1st ganska tydlig på min 17" Acer skärm.. dvs röd

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Har lp2465 och bärbar hp6510b Inga döda pixlar.

Permalänk
Medlem

Inga pixelfel på min 305T

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Kollar med Samsung angående deras policy och gör lite egen research just nu. Såg att de haft en nolltoleranspolicy sedan första Januari 2005, men det var ett forumsinlägg och inget konkret. Väntar fortfarande på svar från dem.

Samsung har aldrig haft bra pixelgaranti. Mellan 5 och 10 defekta pixlar per skärm beroende på storlek:
http://www.dustinhome.se/PDF/Pixelpolicies/samsung_pixelpolic...

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Samsung 226BW A #4, 1681 döda: bytte

Holy fuck! 1681 döda?!

Inga döda på min LG L204WT-SF.