Slog av UAC - viss data försvann.

Permalänk
Medlem

Slog av UAC - viss data försvann.

jag slog av UAC på vista, och massa data försvann, ex mitt savegame i cod4 som tar en jävla tid att komma upp i. Finns det nån chans att få tillbaka? Har redan provat systemåretställning.

plz hjälp.

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, detta kan hända när man växlar mellan UAC aktivt/deaktiverat. Man bör göra valet direkt efter ny installation och senare inte ändra tillbaka, om man vill slippa problem. Virtualiseringen förändras beroende på inställning och gör att filer lagras på nya ställen. Du lär kunna hitta sparningen om du söker efter filändelse eller del av filnamn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Jo, detta kan hända när man växlar mellan UAC aktivt/deaktiverat. Man bör göra valet direkt efter ny installation och senare inte ändra tillbaka, om man vill slippa problem. Virtualiseringen förändras beroende på inställning och gör att filer lagras på nya ställen. Du lär kunna hitta sparningen om du söker efter filändelse eller del av filnamn.

tack, men jag har verkligen ingen aning om vad jag ska leta efter, kan nån ge mig något tips?

Permalänk
Medlem

ladda ner savegames fran en fusk-sida

Permalänk
Medlem

Sätt igång uac igen så kommer dina filer tillbaka. Har märkt samma sak. Inställning i vissa program försvinner också. Men det löste sig med att sätta på det igen. Har tyvärr ingen lösning på hur man får samma inställning med UAC på och med UAC av dock.

Permalänk
Medlem

Det störiga med UAC är ju Secure Desktop, dvs den där "blinkningen", inte sant?

Lös detta genom att enbart stänga av Secure Desktop!

Gör så här:

Gå in i Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Lokal Säkerhetsprincip.

Expandera trädet Lokala Principer -> Säkerhetsalternativ.

Högerklicka Användarkontokontroll: Växla till skyddat skrivbord vid fråga om förhöjd behörighet och välj egenskaper -> Inaktiverad.

Klart!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Ah uppskattas x86! Men vad menas med Secure Desktop egentligen, innebär det minskad säkerhet att inaktivera det?

Grymt skönt att slippa bli teamflashad iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
tack, men jag har verkligen ingen aning om vad jag ska leta efter, kan nån ge mig något tips?

mappen där allt ligger i heter players och ligger i Call of Duty mappen.

Call of Duty 4 - Modern Warfare->players->profile->*nickname*->save

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Det störiga med UAC är ju Secure Desktop, dvs den där "blinkningen", inte sant?

Lös detta genom att enbart stänga av Secure Desktop!

Gör så här:

Gå in i Kontrollpanelen -> Administrationsverktyg -> Lokal Säkerhetsprincip.

Expandera trädet Lokala Principer -> Säkerhetsalternativ.

Högerklicka Användarkontokontroll: Växla till skyddat skrivbord vid fråga om förhöjd behörighet och välj egenskaper -> Inaktiverad.

Klart!

Bara jag som inte hittar in i dessa inställningarna?!?!? Är jag dum i huvet? förmodligen. Jag har Home Premium 64 Swe.