Permalänk
Medlem

Datum i systrayen

Nått som jag har stört mig på i många år är att när man för musen över klockan i systrayen så står det "den 4 januari 2008", men inte vilken jkla veckodag det är!?!

Finns det något sätt att få den att visa vad det är för veckodag? Så det istället står "Fredag den 4 januari 2008"?

Permalänk
Hedersmedlem

Kontrollpanelen | Regionala inställningar | Ändra? ("Customize") | fliken Datum | ändra format för långt datum till "dddd 'den 'd MMMM yyyy"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Kontrollpanelen | Regionala inställningar | Ändra? ("Customize") | fliken Datum | ändra format för långt datum till "dddd 'den 'd MMMM yyyy"

omg! Du är en GUD!

Fan har varit o pillat på den där inställningen förut, men insåg aldrig att jag kunde skriva i det där fältet. Trodde man bara kunde välja bland några fördefinerade alternativ, och att anledningen till att det bara fanns ett alternativ berodde på att min os var cp. heh..

Tackar baotamycket!

Permalänk
Avstängd

vad är systray? =/ sorry, men man måste väll lära sig nån gg! :

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pago
omg! Du är en GUD!

Fan har varit o pillat på den där inställningen förut, men insåg aldrig att jag kunde skriva i det där fältet. Trodde man bara kunde välja bland några fördefinerade alternativ, och att anledningen till att det bara fanns ett alternativ berodde på att min os var cp. heh..

Tackar baotamycket!

Jag är bara glad att man kan hjälpa till och att det uppskattas.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
vad är systray? =/ sorry, men man måste väll lära sig nån gg! :

Systray:

Kortform för "System Tray" eller m.a.o. "Notification Area".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Kontrollpanelen | Regionala inställningar | Ändra? ("Customize") | fliken Datum | ändra format för långt datum till "dddd 'den 'd MMMM yyyy"

Jag tackar så mycket för den infon också, hade aldrigt tänkt på att pilla där själv

Visa signatur

Antec 300, Corsair vx450 w, Asus P5Q-E, Intel C2D 8400 3,0 ghz, Corsair xms2 Twin 2048-6400, Geforce GT 240

Permalänk
Medlem

går det att få så den visar vecka ocskå?

"vecka 2 Fredag den 11 januari 2008"?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wilhelm
går det att få så den visar vecka ocskå?

"vecka 2 Fredag den 11 januari 2008"?

Jag tror tyvärr inte att det finns koder för veckonummer. Beror kanske på att dessa spelar en mycket mindre roll i andra länder (läs USA), än exempelvis i Sverige (eller är jag felinformerad om detta?).

Permalänk
Medlem

Hejsan tänkte vecka liv i denna igen efter en dag?
sprang på en gadget som visar veckonumret till sidbar

http://pcsupport.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ&sdn...

Permalänk
Medlem

Alright. Vill också att det ska stå "Måndagen den 14 januari 2008" där nere som en tooltip, men jag hittar inte "Regionala inställningar" nånstans! Det närmsta jag hittar är "Datum och tid". Vad ska jag göra? Jag har Windows XP Pro.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Alright. Vill också att det ska stå "Måndagen den 14 januari 2008" där nere som en tooltip, men jag hittar inte "Regionala inställningar" nånstans! Det närmsta jag hittar är "Datum och tid". Vad ska jag göra? Jag har Windows XP Pro.

Hade också problem med att hitta den. Finns här:

Start-menyn -> Kontrollpanelen -> Nationella inställningar och språkinställningar -> Anpassa -> Datum

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Hedersmedlem

Ok, jag var inte helt säker på vad det översattes till. Sitter själv alltid framför engelska OS, så där har ni förklaringen.

Permalänk
Medlem

Tackar så hemskt mycket

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.