Program för att styla Vista?

Permalänk
Medlem

Program för att styla Vista?

Letar efter ett program för att styla vista.

Förr när ja körde Xp så körde ja på StyleXp men kör numera på Vista och det skulle vara kul och testa lite olika looks om detta är möjligt.

Någon som vet om det finns program ute till detta eller är Vista lite för nytt?

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem

Program...
http://www.stardock.com/ finns här

teamat...wallpapers icons och så mycket mer
http://www.wincustomize.com/

Permalänk
Medlem

Testat söka på forumet kanske?

VistaGlazz är ett program som funkar ungefär som Multipatchen (gör att du kan byta tema), finns tema'n på tex deviantart.
Sedan finns ju Windowblinds som kan göra lite mer... motsvarar ung. stylexp, men kostar om man inte skaffar det på annat vis.

Permalänk
Avstängd

Kolla på deviantart.com

Inga progz men massa nytto saker..

Annars WindowsBlinds är ett väldigt bra program, dock inte gratis..

Men har man pengar så..

Annars ska ju vistaglazz funka men har aldrig gjort för mig ..

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Ett Vista utan lassekongo's wasabi-tema är inget jag släpper in på min dator

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Ett Vista utan lassekongo's wasabi-tema är inget jag släpper in på min dator

Du gillar verkligen wasabi temat?

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
Du gillar verkligen wasabi temat?

Javisst, är lite windows-classic över det (vilket jag körde innan det började komma vettiga tema'n till vista). Tycker du det är fult eller?
Har aldrig riktigt gillat Aero, va lite kul dom första dagarna, sedan störde jag mig bara på det.

VistaGlazz funkade inte så bra för mig förut när jag körde med någon pirat-version. Men sedan jag fick ett org. vista med laptop'en så har jag inte haft några problem alls... det lönar sig att vara ärlig ibland

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Javisst, är lite windows-classic över det (vilket jag körde innan det började komma vettiga tema'n till vista). Tycker du det är fult eller?
Har aldrig riktigt gillat Aero, va lite kul dom första dagarna, sedan störde jag mig bara på det.

VistaGlazz funkade inte så bra för mig förut när jag körde med någon pirat-version. Men sedan jag fick ett org. vista med laptop'en så har jag inte haft några problem alls... det lönar sig att vara ärlig ibland

Jo..

Visst gillar jag det, lite ljust för mig dock, men bara man har rätt skärm och wall, jag har ju en CRT ljus skärm, men TFT blir ju mörkare ju längre ner man kommer..

SORRY FÖR OT men hanlar ju om teman och då kan det vara nyttigt med OT ibland...

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem

Oj det var många svar..

Har kollat runt lite och letat upp lite saker jag skall testa tror det kan bli tufft när det är färdigt.

Lägger ut en screen när ja är klar med allt pill.

Resultat: http://img257.imageshack.us/img257/7295/skrivbordae9.jpg

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

När man kört den där patchen vad lägger man theman som man tankar ner? Och hur gör man för att det ska funka?

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Skrota mitt för gui ganska snabbt var lite buggigt, ska testa lite annat strax.

Y-Birds: Som står skrivet lägre upp på denna forumsida så finns det olika program att ändra windows gui med t.ex. Windowblinds kostar någrahundra eller om du inte laddar en "test" version.

Mitt Gui ser numere ut såhär: http://img142.imageshack.us/img142/9576/mittvistaguill5.jpg

Litte buggar men vafan ja kan leva med dessa, man kör ju endå windows

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |