*Spel Prestanda Benchmark Tråd*

Permalänk
Medlem

*Spel Prestanda Benchmark Tråd*

Jag har markt att det kommer upp en massa fragor om hur spel presterar med olika grafikkort mm. sa jag tankte skapa en tråd dar man kan skriva in sitt system och vad man fick i benchmarken som spelet hade intergrerat eller om man skalv kan anvenda sig av FRAPS.

*Exempel*
CPU: C2D E6600 @ 2,4GHz
Minne: 4GB DDR2
Grafikkort: ATI HD3870
OS:Windows Vista/XP
Upplosning: 1280x1024 eller 1680x1050

Crysis: High, ingen AA, 1280x1024 eller 1680x1050

World In Conflict: Very High, 1280x1024 eller 1680x1050

Och andra spel med inbyggda Benchmarks.

Tankte att det skulle vara ett enkelt sätt att se hur alla olika system presterar.

Mitt System:

CPU: C2D E6600 @ 3GHz
Minne: 2GB DDR2
Grafikkort: 8800GTS 512 Sli
OS:Windows XP
Upplosning: 1280x1024

Crysis: ~49 FPS

World In Conflict: ~42 FPS

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Medlem

Men du måste nog skriva vilken upplösning du använde för respektive spel, samt detaljnivå, effekter osv.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SILEN
Men du måste nog skriva vilken upplösning du använde för respektive spel, samt detaljnivå, effekter osv.

Det var ju bara ett exempel;)

Permalänk
Medlem

exmplet ar bara for hur man ska lagga upp det och upplosningen kan man valja sjalv..

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

Det blir lite uddlöst om alla skall nämna olika spel med olika upplösningar och olika grafikinställningar.
Det måste vara lite mera konsikventa kriterier för att prestandan skall kunna jämföras på ett bra sätt.

Tex, 2st upplösningar. En som de flesta kan spela i, tex 1280x1024 och en lite mer krävande, tex 1680x1050 eller högre.
Sedan bestämma ett gäng spel. Helst spel med inbyggda benchmark verktyg.
För man kan få väldigt olika resultat med samma hårdvara beroende på tex vilken bana man spelar osv.
Sedan kanske man skall bestämma att alla skall maxa grafikinställningarna och köra med antingen ingen aa eller med x4 tex.

Detta är naturligtvis bara förslag. Det är ju din tråd.

Permalänk

plus att man bör ha samma inställningar ute i windows med.. vilket folk fuskar med...

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Det blir lite uddlöst om alla skall nämna olika spel med olika upplösningar och olika grafikinställningar.
Det måste vara lite mera konsikventa kriterier för att prestandan skall kunna jämföras på ett bra sätt.

Tex, 2st upplösningar. En som de flesta kan spela i, tex 1280x1024 och en lite mer krävande, tex 1680x1050 eller högre.
Sedan bestämma ett gäng spel. Helst spel med inbyggda benchmark verktyg.
För man kan få väldigt olika resultat med samma hårdvara beroende på tex vilken bana man spelar osv.
Sedan kanske man skall bestämma att alla skall maxa grafikinställningarna och köra med antingen ingen aa eller med x4 tex.

Detta är naturligtvis bara förslag. Det är ju din tråd.

Fixade till det lite, tack for tipsen, kan du rek. nagra spel med inbyggda benchmark verktyg?

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

Det blir helt enkelt lättare att bara länka till 10 olika tester som jag kan göra på två röda.

Skapa en tråd där du gör lite fin arbete istället som förmodligen kommer bli klistrad, där du skriver in alla kort från Nvidia och alla kort från ATi med minst 5 tester på varje kort 3 år tillbaka.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Det blir helt enkelt lättare att bara länka till 10 olika tester som jag kan göra på två röda.

Skapa en tråd där du gör lite fin arbete istället som förmodligen kommer bli klistrad, där du skriver in alla kort från Nvidia och alla kort från ATi med minst 5 tester på varje kort 3 år tillbaka.

okej, far la tag o gora det, har inte tid idag men dom som vill hjalpa till lite, feel free to do so

kommer nog at lagga in det om ngra dagar i sa fall!:)

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ...Dubadai...
okej, far la tag o gora det, har inte tid idag men dom som vill hjalpa till lite, feel free to do so

kommer nog at lagga in det om ngra dagar i sa fall!:)

Jag kan hjälpa dig på traven:
http://users.erols.com/chare/video.htm

Klicka på länk och högerklicka på "Alla.grafikkort.prestandatest" och spara som mål:
http://www.speedyshare.com/542375228.html

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.