Permalänk
Medlem

Antec 1200 , när?

Någon som hört nåt när deras 1200 Gamer Case ska komma ut?
ska byta direkt när det kommer.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Varför ska du byta ?

Permalänk
Medlem

för att det nya chassit är mer genom tänk + har filter.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

ta ett p190 ist

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xanan
ta ett p190 ist

Väger ju 2,3 ton :S

Permalänk
Medlem

Nej inte 2.3ton, mer runt en 20kg.

Permalänk
Medlem

Och jag som tycker p182 på ca 14 Kg är tillräckligt illa. För fasen svårt att flyta runt det på dator bordet.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Det enda som är bra enligt mig med ett antec 1200 är att det är lite större.

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Är det inte fler fläktar, dammfilter, mer utrymme i 1200? Hoppas det är billigare än P190 och lanseras utan nätaggregat.

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

nån som kan skicka länk? vill se hur de ser ut

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SmOOthy
Och jag som tycker p182 på ca 14 Kg är tillräckligt illa. För fasen svårt att flyta runt det på dator bordet.

vaför monterar ni inte hjul på burken så slipper ni problemet

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r-son
vaför monterar ni inte hjul på burken så slipper ni problemet

Det jag syftade på med mitt inlägg var att det bör vara väldigt otympligt om man lanar mycket.

Permalänk
Medlem

Mitt P182 Chassi med allt skit i väger 20.4 KG

Visa signatur

CaseLabs fanboi, önskar bara att jag kunnat lacka mitt chassi snyggt...

Permalänk
Medlem

Att någon vill ha chassiet ifråga övergår mitt förstånd, finns ju Armor, P190, Dragon, Mozart TX m.m. som både är snyggare och mer funktionella. 1200 påminner mig om Top Gear-avsnittet där de bygger limos av vanliga bilar, det ser helt enkelt inte klokt ut, som ett 900 som legat i sträckbänken.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Inget som hört någe mer om det?

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
för att det nya chassit är mer genom tänk + har filter.

Fult också.. Jag är ingen antilysdiodkille, men vadå.. det ser riktigt fult ut!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
Inget som hört någe mer om det?

finns 1000 bilder på google

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Fult också.. Jag är ingen antilysdiodkille, men vadå.. det ser riktigt fult ut!

Jag ska inte ha de fläktarna, kör noctua i mina riggar.

finns 1000 bilder på google

Ser så härligt ut!!!

Ska köpas såfort det går...

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Det där chassit är jävligt trevligt ur kylnings synpunkten men attans blåa ledfläktar sen hyser jag agg mot Antec tricool (2 sopor i en burk liksom) om det blir något liknande så bort med fläktarna illakvickt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Det där chassit är jävligt trevligt ur kylnings synpunkten men attans blåa ledfläktar sen hyser jag agg mot Antec tricool (2 sopor i en burk liksom) om det blir något liknande så bort med fläktarna illakvickt.

Kommer att föra över noctua fläktarna ifårn mitt 900 chassi såklart

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Vart snuskigt sugen på Antec 300 nu när jag kolla lite bilder ^^,
Hoppas som börjar säljas utan agg bara...sen är det någon som vet ifall det är en klassisk Tricool 200mm fläkt som sitter i taket på dom eller en 120/140mm? är det en trocool 200mm blir det nog inte ett sånt chassi om man inte kan köpa något som ligger runt 15db~~

Permalänk
Medlem

ser underbart ut köpte mig "nyss" ett antec 900 chassie och jag är hur nöjd som helst.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CusmaR
ser underbart ut köpte mig "nyss" ett antec 900 chassie och jag är hur nöjd som helst.

Samma här Saknar dock dammfilter, men det får väl gå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
http://images.anandtech.com/galleries/35/b05.jpg

Ser så härligt ut!!!

Ska köpas såfort det går...

Tycker det är dumt med alla hål när man redan har ett supervälventilerat chassi, men jag tror tyvärr inte på så god ventlilation! Helt onödigt, får mycket bättre temps om du har det löst med nån tyst o stor fläkt på processorn och grafikkortet och mycket tystare..

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem

någe nytt om detta!+

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Kan bara säga att jag tycker fan 900 är snyggare även fast det också ser ut som fan ^^

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Kan bara säga att jag tycker fan 900 är snyggare även fast det också ser ut som fan ^^

smaken är nog delad...
älskar mitt 900 chassi..
dock tycker jag att de vibrerar en del förmycket pga hårdisskarna inte blir dämpade..
men tror de ändrade nåt med det i senare revisioner av 900 chassit.. jag har första..

men man kanske kan använda dessa hd-hållare ifårn 1200 till 900 så får man ju smidiga filter hållare.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Men helt ärligt vad är poängen med ett sånt här chassi? Kolla Barrys bild ovan... DEN ÄR FULL MED HÅL! Allra bäst är ju att köpa EN stor fläkt och en moderkortsplåt(kostar väl en 200lapp) så får du bättre temperaturer, en tystare dator och slipper ha fjortisdammsugaren igång!

Blir sur asså... HÅL,HÅL,HÅL,HÅL!

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk

Hålen suger....något, men annars så tycker jag den ser ganska snygg ut om man bortser från toalett locket på toppen(200mm fläkgallret).