Asus EN8800GT stor stockkylare!

Permalänk
Medlem

Asus EN8800GT stor stockkylare!

Hämtade mitt 8800GT idag - fick en liten överraskning när jag öppnade lådan. Hade hoppats på kylningen med större fläkt som det talats om men fick något helt annat:

Har precis installerat SmartDoctor från Asus då kortet inte visar temperatur direkt i ForceWare, GPU 45 grader vid idle.

Återkommer med vidare rapportering - men oj vad jag fick mycket för 2092:- inkl. frakt och postförskott...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Vart beställde du ifrån? Är det ett 8800GT 512mb? Ser att db.com har liknande ASUS fast med 256mb ram.

Mvh/Pär

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perperub
Vart beställde du ifrån? Är det ett 8800GT 512mb? Ser att db.com har liknande ASUS fast med 256mb ram.

Mvh/Pär

Beställde från DB.com, just detta kort beställde jag, så du förstår min förvåning:

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASN88GT-...

Ja, 256mb korten hos DB.com har den kylningen jag fick på mitt 512mb kort:

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=ASN88GT-...

Har klockat det nu, inte kört något längre test dock:

Core: 700MHz
Shader: 1750MHz
Memory: 999MHz

Kortet steg från 45 grader idle till 46-48 grader idle. Efter 15 min CoD4 MP med allt på max rapporterar kortet ~75 grader, det får väl räknas som ok på ett 8800GT?

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Hedersmedlem

Det är helt okej temp, men kylaren på Gainwards GT är snäppet bättre!

Permalänk
Medlem

Hoppas att det är samma kylare på korten som kommer in imorgon, sist jag mailade db hade de ingen aning.
Hur är den i ljudnivå ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LÖVTRÄ
Hoppas att det är samma kylare på korten som kommer in imorgon, sist jag mailade db hade de ingen aning.
Hur är den i ljudnivå ?

Ljudnivå är ju väldigt subjektivt, men jättetyst är det inte. Däremot är fläktljudet inte hög-pitchat i och med att fläkten är relativt stor. Svår fråga att svara på...

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Blev lite orolig jag med igår när jag fick mitt. Såg likadant ut som ett 8600Gt.
Men så var icke fallet
Funkar det o styra fläkten med nåt program än? Läste att folk hade problem med det.

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk

Har du säkerställt att du inte fått 256 versionen? Grattis i så fall.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Jupp!
Läste detta på asus forum också:
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20080107150235468&boar...

Dom har tydligen bytt till denna kylning på dom nyare korten pga av att dom gamla blev varma. Skall enligt inlägget sänka tempen med 7 grader samt att fläkten går 100% och är tyst.

Visa signatur

Frågar man inget får man inget svar!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Ljudnivå är ju väldigt subjektivt, men jättetyst är det inte. Däremot är fläktljudet inte hög-pitchat i och med att fläkten är relativt stor. Svår fråga att svara på...

Ok.

Får fortsätta vänta på mitt db sköt nyss upp leveransen 2 veckor till.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Gigabyte GA-P35-DS3 iP35 || Intel Core 2 Duo E6750 || Asus 8800gt 512mb || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB || 74 gb raptor 2* Seagate barracuda 200 gb ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Har du säkerställt att du inte fått 256 versionen? Grattis i så fall.

Visst har jag det - RivaTuner rapporterar 512mb.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Visst har jag det - RivaTuner rapporterar 512mb.

Göttans!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Tycker orginal kylaren kyler bra, ligger på 48 grader idle och undertiden jag lirar crysis med allt på high och 1024x768 och 4x anti-aliasing ligger jag på 61 grader. Dock så låter den nog mer än den nya, det är den fläkten som låter högst i mitt chassi.

Visa signatur

Min dator: Antec 900 | Gigabyte P35-DS3 |E6750 |klockat 8800GT 512mb 705/1722/1001MHz |
| PC6400 800mHz (2GB) | Samsung 320GB 7200RPM | Corsair 520W | Samsung 206BW 20" |

Permalänk
Medlem

älskar det här kortet, köpte det på media markt för 1990 kr, PRISVÄRT!!!

Visa signatur

- Den stolte Materialisten

Permalänk
Medlem

Re: Asus EN8800GT stor stockkylare!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
Hämtade mitt 8800GT idag.

*Text*

Har precis installerat SmartDoctor från Asus då kortet inte visar temperatur direkt i ForceWare, GPU 45 grader vid idle.

Ett tips till dig, som jag har funnit idag - du kan kanske "kasta" ut, Asus SmartDocktor om önskar, men vill du ha det programmet kvar är det upp till dig.

Titta in annars här:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=809...

Får annars skriva, ett grattis till ditt nya grafikkort och jag hoppas att det kommer att vara dig till nytta och glädje under en längre tid av användning i ditt datorsystem.

/Saint25