Permalänk
Medlem

rtorrent inställningar

Hej,

jag försöker få rtorrent att automatisera mitt torrent-flöde. T.ex:

  • Schemalägga max upload.

  • Bevaka en mapp och starta nerladdning när an .torrent fil läggs där.

  • Dumpa status kontinuerligt till en text fil för att visas i GeekTool

  • Köra eget skript vid färdig nedladdnind.

  • Köra eget skript vid färdig seedat.

Jag har med hjälp av följade guide kommit en bit: http://libtorrent.rakshasa.no/wiki/RTorrentCommonTasks

Finns det en liknande för lite mer avancerade inställningar? Där kommandon som stop_on_ratio, create_link m.fl. är förklarade med vilka parametrar de tar.

Går det sedan att skapa egna script som kan köras med schedule eller on_stop som får parametrar från rtorrent?

Jag har googlat efter bästa förmåga och sökt i mailinglistan men inte hittat någon vettig info.

Om det inte går att lösa med rtorrent tar jag gärna emot tips på andra torrent-clienter som skulle kunna fungera.

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Inaktiv

Re: rtorrent inställningar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zypher_X
[*]Dumpa status kontinuerligt till en text fil för att visas i GeekTool

Skulle också vara intresserad av en sådan lösning. Har du hittat någon lösning?

Permalänk
Medlem

Det jag fått att fungera hittils är de två översta punkterna.

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk

Är också intresserad av alla punkter där tror jag. Hoppas någon kan hitta något.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Angående att köra eget skript när det är färdig-seedat går det att göra ett ful-hack i bash med find som baseras på senase access.

Det här kör jag för att som cronjob för att flytta färdigseedade avi-filer från roten av nerladdningsmappen till en annan hdd (olika mappar beroende filnamn):

find $MOVE_FROM -name "*.avi" -type f -size +100M -printf "%A@|%h|%f\n" |
grep -v "$MOVE_FROM/.* " | while read -r line; do
file=$(echo -e "$line" | awk -F "|" '{ print $3 }')
path=$(echo -e "$line" | awk -F "|" '{ print $2 }')
time=$(echo -e "$line" | awk -F "|" '{ print $1 }')
sub=/$(echo $file | tr A-Z a-z | sed 's/.[s][0-9][0-9][e][0-9][0-9].*//g;s/[ \.][0-9][0-9][0-9][ \.].*//g;s/[ \.][0-9][0-9]*.[0-9][0-9].[0-9][0-9]*[ \.].*//g')
if [ $MOVE_AGE -lt $(expr $(date +%s) - $time) ]; then
[ "/$file" = "$sub" ] && sub=""
[ ! -d $MOVE_TO$sub ] && mkdir "$MOVE_TO$sub"
mv "$path/$file" "$MOVE_TO$sub/$(echo $file | tr A-Z a-z)"
fi
done

Kör INTE exakt den här direkt som den är!
Det borde däremot inte vara så svårt att skriva ett eget skript utifrån detta.

/jonte

Permalänk
Inaktiv

Upplivar denna relativt gamla tråd. Min fråga är om någon vet hur raden, som ska läggas till i rtorrent.rc, som utför ett skript när en nedladdning är klar ser ut?

Permalänk
Medlem

Skulle oxå vilja ha någon typ av bekräftelse när en torrent är klar typ att den flyttas till en mapp som heter done eller liknande ?

Permalänk
Medlem

on_finished = move_complete,"execute=mv,$d.get_tied_to_file=,~/done ;$d.set_directory=~/done"

Det där borde flytta datat till mappen ~/done när den är klar och fortsätta seeda från den mappen.
Har inte testat just den raden, men jag har en liknande i min rtorrent.rc som fungerar.

Visa signatur