Permalänk

Moderkortet piper och tjuter!?

Jag köpe i julas ett nytt dator paket (se sign) på komplett som man sätterihop själv, jag satte ihop den utan några större problem och spelade glatt på den

Igår så bestämde jag mig för att fixa lite med kabel dragningen eftersom det vara rena djungeln i burken. Efter lite pillande med sladdarna så skulle jag starta upp datorn igen, allting snurrar som vanligt (fast ingen bild på skärmen)..MEN det kommer ett långt och högt pip följt av frya korta. Jag stänger snabbt av datorn för att kolla i moderkorts manualen vad dessa ljud betyder. Där står det "hardware failure"...
Nu undrar jag vad exakt som menas med "failure"?
Har något gått sönder av någon anledning (koplade ej ut någon komponent förutom sladdarna när jag drog kablarna) eller har jag koplat sladdarna fel?

Skulle gärna uppskatta snabbt svar eftersom kompletts suport är stängt under helgen.

MVH/ joniss

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem

Vad är det för moderkot du har ?

Testa koppla bort allt förutom moderkortet, starta datorn. Funkar det så kopplar du in en grej. Funkar det igen så kopplar du in nästa osv.

Permalänk

Grafikkort som inte sitter rätt??

Permalänk
Medlem

hardwere failure betyder väll altagligen att något gått sönder. det hände min på min gammla data, det pep om moderkortet och då var det graffekortet som var sönder

Permalänk

Samma problem hade min kompis. Felet var att grafikkortet inte fick ström nog. Prova byt kabel till grafikkortet

Visa signatur

Intel core2duo E6850 3.0 | 2GB DDR3 1333MHz | XFX GeForce 8800 Ultra | ASUS P5KC

Permalänk

ok, tack för tippsen, skall testa. Funkar det så återkommer jag (det gör jag även om det inte funkar ).

EDIT: Vad jag har för moderkort står i signen...om du inte orkar titta så är det ett Asus P5K, P35
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=335010

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joniss_13
ok, tack för tippsen, skall testa. Funkar det så återkommer jag (det gör jag även om det inte funkar ).

EDIT: Vad jag har för moderkort står i signen...om du inte orkar titta så är det ett Asus P5K, P35
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=335010

Sorry, jag missade det.

Permalänk

Sådär!

Tack för tippsen om grafikkortet. Som vanligt så är det jag som blir för ivrig och inte kollar ordentligt (trotts att jag spenderade minst 5-10min..). Det var sladden till grafikkortet som jag glömde sätta i...
Sry för att jag tog upp er tid, men tack än en gång.

Ha de gött

Visa signatur

Gigabyte Z87P-D3 | i5 4670 @ 3.7Ghz | AMD Saphire 290X | Crucial 2x8GB @ 1600Mhz | OCZ Arc 100 240GB | Corsair CX600 |