Skärm slocknar efter ett par sekunder

Permalänk
Medlem

Skärm slocknar efter ett par sekunder

Min ena TFT-skärm slocknar efter några sekunder. Har provat med olika grafikkort så det är inte det som är problemet. När den väl tänds så är det med svag ljusstyrka. Har någon varit med om något liknande?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det låter som om skyddskretsarna på inverterkortet slår av eftersom den inte lyckas tända upp backlighten ordentligt.

Ren gissning eftersom jag inte vet vilken skärm du har, men jag har sett detta på andra skärmar

Visa signatur

Finns en anledning till att folk betalar lite extra för en Eizo !!

Gigabyte GA-P35-DS3 Rev 2.0 / E8200 @ 3,2Ghz / Arctic Freezer 7 Pro / 4X1Gb Corsair PC6400 4-4-4-12/ Geforce 8400 / 2 X SATA 160Gb / Eizo / Vista 32-bit

Permalänk

Re: Skärm slocknar efter ett par sekunder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yokese
Min ena TFT-skärm slocknar efter några sekunder. Har provat med olika grafikkort så det är inte det som är problemet. När den väl tänds så är det med svag ljusstyrka. Har någon varit med om något liknande?

Jag har exakt samma problem! Har en fujitsu siemens. Dock så har den inte svagare ljusstyrka utan den går på fullt i 2 sekunder.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Skärm slocknar efter ett par sekunder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xenozalle
Jag har exakt samma problem! Har en fujitsu siemens. Dock så har den inte svagare ljusstyrka utan den går på fullt i 2 sekunder.

Samma problem jag också, en FS 19" skärm, måste sätta på/av strömmen i ca. 30min för att den ska gå igång.

Visa signatur

tja

Permalänk

Re: Re: Re: Skärm slocknar efter ett par sekunder

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x0t
Samma problem jag också, en FS 19" skärm, måste sätta på/av strömmen i ca. 30min för att den ska gå igång.

Hmmm hur gör du då? Sitter du och trycker av och sätter på skärmen i en halvtimma? Vilken modell har du?

Permalänk
Medlem

Jag har en S19-1.
Nae, jag drar ut kabeln och stoppar i den. Måste dock vänta 10s innan varje "instoppning", annars går skärmen inte på.
Har du en adapter till din skärm?

Visa signatur

tja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x0t
Jag har en S19-1.
Nae, jag drar ut kabeln och stoppar i den. Måste dock vänta 10s innan varje "instoppning", annars går skärmen inte på.
Har du en adapter till din skärm?

Jag har en C19-6. Jag har adapter ja. Men jag köpte en ny skärm i somras en Eizo. Tänkte bara om det fanns ngn lösning då jag vill köra dualscreen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xenozalle
Jag har en C19-6. Jag har adapter ja. Men jag köpte en ny skärm i somras en Eizo. Tänkte bara om det fanns ngn lösning då jag vill köra dualscreen.

Din adapter slås av i sammanband med skärmen också, va?
Vet du om adaptern är på om den inte är ikopplad med skärmen?
Så är min iaf, om den inte är ihopkopplad med skärmen, så är den på :/

Visa signatur

tja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x0t
Din adapter slås av i sammanband med skärmen också, va?
Vet du om adaptern är på om den inte är ikopplad med skärmen?
Så är min iaf, om den inte är ihopkopplad med skärmen, så är den på :/

Nu missförstod jag dig tror jag. Jag menade en VGA-DVI adapter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x0t
Din adapter slås av i sammanband med skärmen också, va?
Vet du om adaptern är på om den inte är ikopplad med skärmen?
Så är min iaf, om den inte är ihopkopplad med skärmen, så är den på :/

Nu missförstod jag dig tror jag. Jag menade en VGA-DVI adapter.

Nu har jag skruvat isär min monitor. Jag har läst mig till att det är säkerligen ngn kondensator som är sönder. Nu gäller det bara att klura ut vilken som är det. Lägger upp lite bilder här så om någon vet eller ser så hojta till.

Permalänk

Jag har problem med en Viewsonic VP2130b som är ungefär så där. Efter 1 timmes jobbande så tjuter de till lite så slocknar bilden. Då måste den va avstängd i 7-10 min sedan kan den vara igång 1 timma igen.

Ibland under tiden så är det ett svagt tjutande som kan va gaaanska störande.

Antar att det är ungefär samma problem. Jag fick skärmen utbytt och den nya skärmen får exakt samma fel som föregående. Nu har jag väntat i 1½ månad på att få en utbytesskärm igen.. men ännu inte hört något ifrån dom.

De själva säger att de aaaaldrig sett det här felet förut. Konstigt att jag fått de felet på 100% av de skärmar jag fått från dem.