Permalänk

.img film i nero? :/

hallå, jag undrar hur jag ska bränna ut en .img film i nero. jag har för mig att det funkar perfekt men som det är nu hittar jag inget sätt.

kan man bränna ut img som data dvd? och går det att läsa i vanlig dvd då?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

det går som sagt att bränna i nero men inte genom att lägga den på en data-dvd... var ett bra tag sen jag använde den nu för tiden bloatade skiten men om du stänger brännings-wizarden och går i menyerna så ska du nog hitta burn image eller nått sånt

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Om du bara döper om filändelsen till .iso istället så fungerar det mycket smidigare.
Det går ju givetvis annars också men jag tycker det är smidigast att göra så.

Visa signatur

"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor; snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag"
Citat: Nalle Puh

Permalänk
Medlem

Re: .img film i nero? :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
hallå, jag undrar hur jag ska bränna ut en .img film i nero.

Det luktar hembränning här!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Re: Re: .img film i nero? :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Det luktar hembränning här!

Verkligen

§7 på ingående

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Re: Re: .img film i nero? :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Det luktar hembränning här!

Jag har brännare och använder den hemma, är det ett problem?

Permalänk
Medlem

För att bränna ut en .img fil i nero så gå till imageburner, fungerar även bra till .iso filer

Visa signatur

Et ipsa scientia potestas est
(För övrigt anser jag att upplösningen 1366x768 ska dö)

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: .img film i nero? :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Jag har brännare och använder den hemma, är det ett problem?

Det har jag med, men man strider mot §7 när man tar upp något om piratkopiering, som här.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Bara en fråga vem har sakt va de för film han skall bränna ut?...Kan va hans semester film el jul firandet som han har filmat o skall dela ut till alla som va på festen.Fn att folk skall hacka på en direckt när man pratar om hur man bränner olika filer.Snart räcker de väl att man nämner dator el liknande så blir man visad till §x.x för att de är olagligt.Trådarna skulle va mycke kortare o effektivare med svar om folk hjälpte typ o säga hur man bränner en en fil istället för att börja hacka på han att de olagligt.Ni vet inte ens va filen innehåller.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem

Ett smidigt program som du kan använda annars är ImgBurner.

Visa signatur

Steve Jobs, 1955 - 2011

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Det har jag med, men man strider mot §7 när man tar upp något om piratkopiering, som här.

vem vet det kanske är en skiva med musik som han köpt?? kanske är gjord av pengar..

tycker att en del är lite väl snabba att skrika §7 bara för att det är en .img fil betyder det väll inte att det är en piratkopia eller?? kan väll lika gjärna vara filmen från i julas eller nyår eller 30år's dag eller nått. vet väll för tusan inte vi

alla piratkopierar inte bara för att dom vill ha hjälp med att bränna en Image skiva...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Re: .img film i nero? :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
hallå, jag undrar hur jag ska bränna ut en .img film i nero. jag har för mig att det funkar perfekt men som det är nu hittar jag inget sätt.

kan man bränna ut img som data dvd? och går det att läsa i vanlig dvd då?

Så här:

Välj "Nero Burning Rom" från "Applikationer":

Tryck bort "Wizard" mha "Cancel":

Välj "Burn Image" från "Recorder"-menyn:

Ändra till "All files" för att se & kunna markera en .img-fil:

Första popup-rutan klickar man bara förbi:

På andra popupen väljer du hastighet & klickar "Burn":

Vänta en kvart, kolla på din DVD.

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
vem vet det kanske är en skiva med musik som han köpt?? kanske är gjord av pengar..

tycker att en del är lite väl snabba att skrika §7 bara för att det är en .img fil...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
hallå, jag undrar hur jag ska bränna ut en .img FILM i nero.

Det var just det ordet plus de orden före och efter som jag reagerade på. Kolla även tråd-rubriken så ser du att han frågar om hur man bränner en nerpackad film i IMG-formatet.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd

Vad gaggar ni om? Avbilder är det enda som fungerar bra på en ordentlig filserver, exempelvis. Sluta lek moderatorer

Permalänk

hej igen såg inte att tråden växt som den gjort jag löste det dock efter första inlägget då hittade jag bränna bild...

självklart är detta inget piratkopierat, jag håller inte på med sådant otyg...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06