Permalänk

Bygge: Plexiglas chassi

Någon som kan göra en ritning till ett bygge i plexiglas chassi?
Eller finns det något lätt program man kan rita i?

Moderkortsnamn Asus M2NS-NVM (Boston)
Moderkorts ID 11/13/2006-NF-MCP61-M2NS-NVM-00

Information:
Form Factor
µATX Form Factor
24.4 x 24.4 cm

Jag vet inte om det är micro atx eller atx.

Nättaggregat Model NO: FSP250-60HEN

Mitt nuvarande chassi är:
Höjd: Ungefär 40 cm
Bred: Ungefär 18 cm
Längd: ungefär 40 cm

Lite större skulle vara bättre

Jag kan länka upp bilder på mitt gamla om det behövs.

Permalänk
Medlem

ett enkelt program att göra 3d ritningar är Googles sketchup. Det är rätt så enkelt.
jag tror dock inte det finns nån som frivilligt gör en ritning

och du har ett micro-ATX

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk

Jag såg din hemsida och såg att du var jätte duktig i det vet du någon bra giúide/hjälp jag kan använda?

Jag satt en stund och ritade det blev ganska bra men inte realistiskt.(Jag vet itne hur man får in bilder)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beginner_a_datan
Jag såg din hemsida och såg att du var jätte duktig i det vet du någon bra giúide/hjälp jag kan använda?

Jag satt en stund och ritade det blev ganska bra men inte realistiskt.(Jag vet itne hur man får in bilder)

jag använde mig av de första tipsen som kommmer upp när man startar programmet för att lära mig det grundläggande sakerna. sen är det bara övning, finns även en hel del guider på sketchups hemsida (Dock på engelska)

sen finns även denna sida där man kan ladda ner saker som andra gjort, det kan vara alla möjliga saker som hårddiskar till moderkort m.m. http://scc.jazzle.co.uk/

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk

Har för mig att det finns en hel del Video Tutorials lite överallt med.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |