Permalänk
Medlem

Blåtand igenom datorn?

Hejsan.

Jag vet inte ifall det finns, men skulle behöva ett program (till datorn) som ansluter via Bluetooth, till mobil alltså. Har nämligen tappat bort min sladd, och lär få över några viktiga filer till datorn.

Vet inte heller om det är rätt forumkategori, men hoppas det
säg till ifall ni inte förstår.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

beror väl på vad du har för mobil, Sony Ericsson syncar apbra med MyPhoneExplorer

Permalänk
Keeper of the Bamse

Finns donglar du ansluter liknande usb-minnen, kompletta med programvaror osv.

t.ex. denna

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns väl inbyggt tillbehör för bluetoothöverföring i Win XP? Tillbehör - Kommunikation om jag minns rätt. Annars en lösning är att mms:a filerna till din mail?

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

Ska kolla lite på det ni skrivit när jag kommit hem. sitter i skolan nu och har matte ^^

vill dock inte ha nån usb-blåtand, utan vill ha nått sorts program som gör samma sak.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av stylarn
Ska kolla lite på det ni skrivit när jag kommit hem. sitter i skolan nu och har matte ^^

vill dock inte ha nån usb-blåtand, utan vill ha nått sorts program som gör samma sak.

Du måste ju ha en fysisk bluetoothadapter i datorn för att du ska kunna föra över saker. Det räcker ju inte med något program för det. Som att säga att man vill ha trådlöst nätverksprogram utan att ha ett trådlöst nätverkskort.

Sen finns också floAt's Mobile Agent men som sagt du måste ju ha fysisk hårdvara för bluetooth.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Aqualize - Jag tror inte h*n är så dum som h*n låter. Du missförstår nog - stylarn kanske tror att blåtand är någon slags överföringsteknik som finns i både en USB-version och i en trådlös sådan.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Aqualize - Jag tror inte h*n är så dum som h*n låter. Du missförstår nog - stylarn kanske tror att blåtand är någon slags överföringsteknik som finns i både en USB-version och i en trådlös sådan.

Möjligt att det är så. Men hur ska ett program sköta det om det inte finns någon hårdvara kan man undra.
Vi får väl se, slutar inte skolan snart för grabben?

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Men eftersom att h*n skriver att h*n satt på matten så är det ju högst troligt att h*n har en laptop som kanske har bluetooth :).
Är ju ganska vanligt med bluetooth på laptops.

Permalänk
Medlem

Hejsan på er.

Vet faktiskt vad bluetooth är, men har ingen erfarenhet inom hårdvaru/mjukvaru produkter, så därför jag undra.
Men då vet jag iallafall

XaaR, har ingen laptop, satt i datorsalen.

Ursäkta att jag inte vart aktiv, har vart och jobbat i veckan, så har inte orkat suttit vid datorn.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop