Kommentarer / kritik på Klientsidan.se

Permalänk

Kommentarer / kritik på Klientsidan.se

Nu har jag smugit upp min nya site. Klientsidan.se heter den ( http://www.klientsidan.se ) och jag har tänkt skriva artiklar om utveckling på klientdelen av webben på svenska. Det finns sjukt mycket information på engelska men väldigt lite på svenska.

Jag har skrivit några artiklar redan nu och tänkte givetvis skriva mer innehåll senare.

Saker kvar att göra:
Sökfunktion
Kommentarer till varje artikel
Länkdel (osäker på denna, vet inte riktigt vad jag ska länka till)

Kommentera gärna utseende, kod och innehåll. Kom med tips och idéer! All feedback mottages tacksamt!

Än så länge har jag inte putsat klart på kontakt-texten, meta-taggar, titlar etc. utan det kommer jag förmodligen att kika mer på imorgon.

Tack på förhand!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Fin lättläst layout, bra nischad idé som nog kan bli väldigt populär om innehållet håller bra kvalitet.

RSS-feed skulle nog uppskattas dock.

Permalänk
Medlem

bra koncept, det kan säkert fungera om du dunkar ut tillräckligt bra material för att siten ska bli erkänd.

Permalänk

Tack för inputen. Givetvis ska fler artiklar skrivas, och RSS-feed är satt på todo-listan!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

När man klickar på Läs mer utvidgar sig ju "boxen" nedåt bra. Men jag skulle vilja se ett mellanrum (margin?) ner till browserns slut så att det orangea inte hamnar precis vid nederkanten.

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf
När man klickar på Läs mer utvidgar sig ju "boxen" nedåt bra. Men jag skulle vilja se ett mellanrum (margin?) ner till browserns slut så att det orangea inte hamnar precis vid nederkanten.

Fixat!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk

Hmm... Jag har fått för mig att man inte ska använda så mycket "flummiga"/generaliserande ord när man skriver sådana här texter. T ex så används ord som "ganska" och lite för mycket. Det är fakta man vill läsa, inte något du tror. Hoppas du förstår vad jag menar :).

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tynnhammar
Hmm... Jag har fått för mig att man inte ska använda så mycket "flummiga"/generaliserande ord när man skriver sådana här texter. T ex så används ord som "ganska" och lite för mycket. Det är fakta man vill läsa, inte något du tror. Hoppas du förstår vad jag menar :).

Absolut, att skriva bra artiklar är något jag hoppas på att lära mig under tiden. Tack för tipsen!

Samtidigt skriver jag inte absoluta sanningar heller, då mycket handlar om "best practices" och vad man bör göra, inte vad man ska göra. Men jag ska tänka på detta när jag skriver nästa artikel!

Teetow: MYCKET snygg, tack igen!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Funderade på kategorierna som står i högerspalten. En idé vore kanske att dölja alla som inte har några inlägg? Kan egentligen inte svara på varför, men majoriteten av alla bloggar har den funktionen.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Funderade på kategorierna som står i högerspalten. En idé vore kanske att dölja alla som inte har några inlägg? Kan egentligen inte svara på varför, men majoriteten av alla bloggar har den funktionen.

Hmm, idén är bra, men jag vill samtidigt visa de olika kategorier som finns och vad man kan förvänta sig att hitta i framtiden. Jag ska ta mig en funderare på saken, eller så får jag sätta igång och skriva artiklar om de ämnen som inte har något än.

Visa signatur

/Mvh Stefan