Permalänk
Medlem

PCI-E 2.0 kontra 1.0

Hej!
De jag underar är att jag är inne på att köpa ett P35 kort för en billig slant, men de som talar mest emot de är dock att det inte har PCI-E 2.0, Frågan är då klarar jag mig utan detta? för jag har tänkt att köra med mitt gammla grafikkort säg iaf ett halvår till, och då kanske jag köper ett kort i 2,5k klassen. Kommer de kortet då bli strypt av at moderkortet bara har PCI-E 1.0 eller hur lång tid kommer det ungefär ta innan grafikkorten börjar nyttja 2.0? vet att de har mer avgörande faktor om man kör SLI eller CF men de är inte aktuellt för mig.

Tack!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |

Permalänk

Vi kan säga såhär att inget PCI-e 2.0 grafikkort av idag begränsas av att sättas i en gammal slot.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

PCI-e 2.0 är en mera uppgradering inför framtida kort.
Dock så kan PCI-e 2.0 av vad jag förstått minska stutter vid cache trashing då det är en mycket högre hastighet mellan bussen och internminnet?

Permalänk
Medlem

inget att oroa sig... glöm pci-e 2.0... när du kan börja tänka på det är i slutet på år 2008 eller sannorlikt senare på år 2009

Permalänk
Medlem

Good good tack för alla bra svar!! om det inte är direkt är aktuellt förens i början av 09 så är ju x38/48 inga kort att sattsa på så vida man inte ska köra CF nu ju

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 17" Unibody, tidig 2009 (första Unibody)
Stationär: SilverStone SUGO SG08 | Gigabyte Z270 ITX | Intel 7700K @ 5 ghz | Gigabyte GTX1080 Ti 11gb | 32gb Corsair Vengeance 3000 mhz | Samsung SM961 1tb | SilverStone 600W PSU | Noctua NH-C14S |