Permalänk
Avstängd

Gta Iv

Hej,

Kommer GTA IV att lanseras till PC och tror ni att man kan spela GTA IV med NVIDIA 7950GT 512 MB?

Citat:

Den fjärde delen, expansioner smidigt borträknade, utspelar sig i Liberty City. Niko Bellic har nämligen flytt dit från östeuropa i jakt på den amerikanska drömmen som hans kusin Roman hävdade att han levde. Bellic inser dock snart att Roman ljög. Nu står han istället utan pengar i en stad han inte känner och de enda sätten som han kan försörja sig på är sällan lagliga.

Release: 2008-04-29
Plattformar: Xbox360, PS3

Permalänk
Medlem

Ja det kommer komma till PC någon gång fast antagligen ett bra tag efter första konsol-releasen.

Tror redan det finns en GTA IV-tråd btw.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Ja det kommer komma till PC någon gång fast antagligen ett bra tag efter första konsol-releasen.

Tror redan det finns en GTA IV-tråd btw.

Undrar vad system spefikationerna kommer att bli, det ser ju inte så krävande ut med tanke på grafiken.

Permalänk
Medlem

Det vet man aldrig förrän tillverkaren säger hur krävande det blir, bara att vänta och se...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Re: Gta Iv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dinovo
Hej,

Kommer GTA IV att lanseras till PC

GTA IV kommer ut i oktober till PC. Om jag ej minns helt fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dinovo
tror ni att man kan spela GTA IV med NVIDIA 7950GT 512 MB?

Fatta förbannad jag blir på sådana där frågor! Just Fucking Google It eller vänta tills eventuellt ett demo släpps! DÅ får du reda på om du kan spela dina kommande favorit-spel eller inte med din utrustning. Vi vet lika lite som vad du vet. System-rekommendationerna säger en sak, men det beror också helt o hållet på hur ens dator mår.

Sökte på "gta iv system req" fast utan dubbelknuttar (") o hittade följande sida: http://forums.filefront.com/gta-iv/307339-system-requirements....

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Re: Re: Gta Iv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
GTA IV kommer ut i oktober till PC. Om jag ej minns helt fel.

Fatta förbannad jag blir på sådana där frågor! Just Fucking Google It eller vänta tills eventuellt ett demo släpps! DÅ får du reda på om du kan spela dina kommande favorit-spel eller inte med din utrustning. Vi vet lika lite som vad du vet. System-rekommendationerna säger en sak, men det beror också helt o hållet på hur ens dator mår.

Sökte på "gta iv system req" fast utan dubbelknuttar (") o hittade följande sida: http://forums.filefront.com/gta-iv/307339-system-requirements....

Har du ingen koll på spelfronten? Det finns inget officiellt datum för när PC-versionen släpps, och det finns heller inget officiellt angående om ens en PC-version skall släppas. Nu tror jag att en PC-version kommer, det har det alltid gjort, men jag säger bara detta för din egen utveckling som person.

Och den sidan du visar där är en hemsida där man Gissar systemkraven.

Som jag brukar säga till mina barn: Om du inget guld har, försök då inte heller sälja något.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Gta Iv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
GTA IV kommer ut i oktober till PC. Om jag ej minns helt fel.

Fatta förbannad jag blir på sådana där frågor! Just Fucking Google It eller vänta tills eventuellt ett demo släpps! DÅ får du reda på om du kan spela dina kommande favorit-spel eller inte med din utrustning. Vi vet lika lite som vad du vet. System-rekommendationerna säger en sak, men det beror också helt o hållet på hur ens dator mår.

Sökte på "gta iv system req" fast utan dubbelknuttar (") o hittade följande sida: http://forums.filefront.com/gta-iv/307339-system-requirements....

Om du blir så förbannad av en fråga så borde du nog hålla dig borta från internet , kan inte vara bra för ditt blodtryck ^^

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Re: Re: Re: Gta Iv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaya
Om du blir så förbannad av en fråga så borde du nog hålla dig borta från internet , kan inte vara bra för ditt blodtryck ^^

Rätt skall vara rätt, om inte jag hade rättat denna kille hade trådskaparen gått med falsk information och falska förväntningar.

Visa signatur

Den som spar han har

Permalänk
Avstängd

jag tror nog att jag maxar det med 7950GT 512 MB eftersom GTA San Andreas kräver också låga krav.
Men det är väl riktiga bilar på spelet, alltså det är väl inga påhittade bilar som i spelet Burnout?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dinovo
jag tror nog att jag maxar det med 7950GT 512 MB eftersom GTA San Andreas kräver också låga krav.
Men det är väl riktiga bilar på spelet, alltså det är väl inga påhittade bilar som i spelet Burnout?

Har du nånsin spelat GTA och sett bilarna där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dinovo
jag tror nog att jag maxar det med 7950GT 512 MB eftersom GTA San Andreas kräver också låga krav.
Men det är väl riktiga bilar på spelet, alltså det är väl inga påhittade bilar som i spelet Burnout?

Det är påhittade bilmärken, även om inspirationen ofta är väldigt tydlig.

Hur många biltillverkare tror du vill ha med sina produkter i ett spel där du kan köra över folk, ordna drive-bys, krascha, demolera och spränga bilarna samt plocka in prostituerade i baksätet?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dinovo
jag tror nog att jag maxar det med 7950GT 512 MB eftersom GTA San Andreas kräver också låga krav.
Men det är väl riktiga bilar på spelet, alltså det är väl inga påhittade bilar som i spelet Burnout?

Om du var en biltillverkare, skulle du vilja att din bil var med i GTA? där den används för drive-by:s, köra på fotgängare och i princip alla lagbrott som går att göra med en bil.

Edit: Ajdå, lite för sen

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Om du var en biltillverkare, skulle du vilja att din bil var med i GTA? där den används för drive-by:s, köra på fotgängare och i princip alla lagbrott som går att göra med en bil.

Edit: Ajdå, lite för sen

Ja men det finns en mod till GTA San Andreas som ändrar alla bilar till deras riktiga märken.
Bilen Admiral som finns i Vice City och San Andreas liknar Mercedes t.ex.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dinovo
Ja men det finns en mod till GTA San Andreas som ändrar alla bilar till deras riktiga märken.
Bilen Admiral som finns i Vice City och San Andreas liknar Mercedes t.ex.
http://www.g-unleashed.com/files/GTA%20VC_admiral.jpg

Men en mod är ju inte riktiga spelet, du frågade om GTA4 kommer ha riktiga bilar, inte om en mod kommer ha det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]