dx10 och dx9 i crysis?

Permalänk
Medlem

dx10 och dx9 i crysis?

är det någon märkbar skillnad? har bara sett screens, men hur blir helhetsintrycket när man spelar? och blir det någon prestandaskillnad med ett 8800gt? eller landar man på samma fps?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Någon prestandaskillnad jämfört med?
Ingen skillnad om du ändrar inställningarna manuellt som dom stängt av i XP versionen så vitt jag vet.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Avstängd

Bättre vatten reflektioner osv.

Permalänk
Medlem

jo men man får inte högre fps under dx10 jämfört med dx9 t.ex?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Det beror på vilka grafikinställningar du använder. Har du samma inställningar med DX9 och DX10 tror jag inte du märker mycket skillnad.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Crysis har en hel del bonus saker som kommer fram i DX10 eller med massa små tweks. Men i det stora hela, nä inte med samma inställnigar.

Permalänk

Måste finnas en anledning till att det finns två olika server typer.
Dx10 server eller Dx9 server.

Permalänk
Medlem

FÖrmodligen så är dom bara inte kompatibel för att utvecklarna på Crytek är lite lata. DX9 och DX10 har API för nätverkskod också, det är inte bara grafik.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

från http://ve3d.ign.com/articles/news/34274/Crysis-DX9-vs-DX10-In...

"As for the DX9 version we won’t have physics and day and night cycle in-game. That means you won’t be able to shoot down trees and/or alter any other objects than vehicles on the map. Additionally the time of day setting doesn’t change dynamically. This is caused due to the tremendous server load such physics might cause on crowded gaming servers."

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Avstängd

Spela roll, är man ute och slaktar fienden så står man väl inte och beskådar vatten (tas som ett skämt)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusL
från http://ve3d.ign.com/articles/news/34274/Crysis-DX9-vs-DX10-In...

"As for the DX9 version we won’t have physics and day and night cycle in-game. That means you won’t be able to shoot down trees and/or alter any other objects than vehicles on the map. Additionally the time of day setting doesn’t change dynamically. This is caused due to the tremendous server load such physics might cause on crowded gaming servers."

De stämmer ju inte alls.
kör på Dx9 och solen snurrar och träden faller.

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Avstängd

Tycker High är tillräckligt bra i det spelet och det går som sagt ändra lite i configfilerna så att det nästan blir lika bra grafik som Vista.

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
De stämmer ju inte alls.
kör på Dx9 och solen snurrar och träden faller.

Var ett svar till
"Måste finnas en anledning till att det finns två olika server typer.
Dx10 server eller Dx9 server."

Hade du läst vad jag citerade eller tittat på länken så hade du sett detta.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk

Ok grabbar o flickor!!! Här kommer en riktigt dum fråga. Alla snackar om DX10 o DX9. Tänkte jag skulle prova DX9 på min xps 1730 men hittar inte var jag kan ändra detta?? Har gått in på start/ spel, men crysis finns inte där.. Ghost recon2 o nåra andra spel finns där.. Finns det något annat sätt att ändra detta?? Tackar för ett snällt svar:-)

Visa signatur

i7 875K (4.0 Ghz). Corsair H-70 med Akasa Viper. Asus maximus formula III. Dominator GT 2133mhz.
Intel G2 160GB SSD + 1 TB 7200 rpm. Asus GTX 780. Samsung syncmaster 24.
Logitech G19. Logitech G602. Logitech G930. Logitech 2.1 THX + en mediacenter med en rå FX 8350!!