Permalänk
Medlem

MSN felkod: 80048820

Så händer det igen, kommer inte in på MSN, har sökt på problemet men inte hittat några fungerande tips (har testat tex att ställa om tiden, kollat proxy inställningar och skrivit redsvr32 i kör...) inga resultat.

Men problemet är inte bara med MSN, jag kommer heller inte in på hemsidor som gmail och login.live.com (hotmails login).

Några tips?

edit 1. dessutom får jag upp någon luddig sida med internet explorer när jag startar upp datorn C:\WINDOWS\system32\@#$#.htm (kör vanligtvis firefox).

MVH Anders

Visa signatur

ASUS Rampage II Gene | i7 920 @ 3.8Ghz | 6Gb DDR3 1600Mhz | GF260GTX |

Permalänk
Medlem

Kolla om detta kan hjälpa dig

Permalänk
Medlem

Re: Kolla om detta kan hjälpa dig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stridis
http://messenger-support.spaces.live.com/blog/cns!8B3F39C76A8B853F!1070.entry

Skall jag kopiera hela den raden och lägga den i URL, eller bara det som är länkat?

edit. Sry, gjorde allt som stod i den länken men inget hjälpte. Får väl helt enkelt forma datorn tack så mkt för svaret iaf

Visa signatur

ASUS Rampage II Gene | i7 920 @ 3.8Ghz | 6Gb DDR3 1600Mhz | GF260GTX |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Kolla om detta kan hjälpa dig

http://www.fanatic.net.nz/2005/08/30/solving-error-80048820/

Pröva det, hade samma fel som dig, men nu funkar mitt utmärkt!

Visa signatur

Maria säger:
Du föressten, du vet när man ska spela ett spel åsså kommer de upp typ "puch any key to continiu" jag hittar aldrig any keyn, vetu vars den sitter ?

Permalänk
Medlem

Jag får inte ordning på det. Gjort allt som står i den länken du posta. När jag klickar på hjälp i rutan som säger att jag inte kan logga in kommer man ju till en hjälp där man ska registrera fler .dll filer än den din länk refereade till. Där får man fler .dll filer som man ska registrera, jag misslyckas att regga 3 st av dessa. Kan man dra hem nya sådana eller hur ska man gå till väga?

Igår funka msn perfekt men indag är allt nere. Kan inte ens surfa in på www.hotmail.com. Har mitt msn buggat så inte ens en websida ska kunna visas?
Går de att blåsa bort MSN o ch lägga in det på nytt och på så sätt få fart på det igen?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

msn strular som fan idag så det är bara o vänta så löser det sig själv.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Inaktiv

Det är många som har samma felkod och inte kommer in på varken messenger eller hotmail via webben. Avvakta och se så fixar det sig. De håller nog på med underhåll, annars skulle det inte drabba så många.

Permalänk
Medlem

Ok, tänkte att de va nå annat eftersom de legat nere sen typ i förmiddags. Då väntar vi o ser då.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Stop! It's hammer time! ..Så loggas man in till slut.

Permalänk
Medlem

Fortfarande nere för mig, men nu kanske man har försökt fixa de så man i stället har sabbat hela skiten

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Varken hotmail eller msn fungerar för mig just nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

samma för mig, sweclockers borde ha en öppen kategori just för meddela om sånt här om msn, så jävla irriterande när man tror att brandväggen kanske blockar

händer ibland...

Permalänk
Medlem

hotmail har gått upp å ner för mig hela efter middagen, och fortfarande samma skit *suck*

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Går inte att komma in på Hotmail för mig heller. Jag får bara "Service Unavaliable".

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Det funkar nu iaf
Jag startade om tjänsten messager i lokala tjänster o puff

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

funkar för mig med, antingen för jag klickade retry hela tiden eller så har dem fixat det, vågar inte loga ut...

Permalänk
Medlem

hotmail.com funkar ju inte alls.. känns som hela siten är ju nere.

Permalänk
Medlem

MsN och hotmail funkar inte för mig heller, på någon av mina datorer, så det måste vara strul hos hotmail

Permalänk
Medlem

Nu fungerar Hotmail för mig igen!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem fast bara med Messager, dock löste det sig efter en omstart och lite brandväggspillande.
Men jag har nu haft ett problem i en månad som liknar detta, Microsofts Live Mail-tjänst har inte fungerat alls, har haft samma felkod (Serverfel: 0x80048820) i ca 1 månad nu, någon som har något tips?

Visa signatur

Asus X53KA * AMD TURION TL58 @ 1.9 GHz * 2 GB 667MHz * ATI Radeon HD 2600 512MB DDR2 * 15.4" WXGA 1280x800 * Windows Vista home Premium * WD Elements ½TB * G15 * Icemat siberia * MX518 * Qpad XT-R
Opera user, CS player

Permalänk
Medlem

Köpte en ny dator och jag har exakt samma problem på den. Kan inte logga in på www.hotmail.com, kan inte äns komma in på gmail och kan inte logga in på msn, har samma felkod som du har.
Sökt runt på internet och hittat massor av olika saker som man skulle göra för att det skulle börja fungera men det funkar ändå inte, har gjort allt.
Är det nån som vet vad det är för fel ? Väldigt iriterande att man inte äns kan kolla sin mail. Kanske ska säga att det fungerar på alla andra datorer på nätverket.