Call of duty 5 - 4:e kvartalet 2008

Permalänk

Call of duty 5 - 4:e kvartalet 2008

Se hit alla C.O.D. älskare för nu kommer Call of duty 5 i höst
Man kan till och med förboka det på WEBHALLEN.

"Rumours have been circulating for a few days now that Call of Duty 5 is in development at Treyarch and that it'll returning to a World War II setting. Those rumours, while still officially unconfirmed, are looking to be more and more certain by the moment."

Mer info här:
http://www.bit-tech.net/news/2007/12/11/call_of_duty_5_to_be_...

Activision har nog mer info skulle ja tro.

Vad tycker ni om detta? Jag gillade verkligen WWII miljön mer än det nya Modern warfare. Saknar större banor och åkbara fordon.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Avstängd

Intressant kanske ska spela igenom cod 4 först!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Ja det tycker ja....

Men, ska inte du jobba !

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Modern Warfare var ju riktigt roligt och kom med lite nya ideer + rätt häftig story och sätt som den berättades vidare på. WW2 känns rätt urmjölkat nu. Det verkar utspela sig i asien mot japanerna.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem

Blä, Treyarch (CoD 3)!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Alltså jag förstår verkligen inte, CoD4 är ett av de mest kritikerrosade spelen under 2007, dom har ett vinnande koncept, fortsätt då på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Alltså jag förstår verkligen inte, CoD4 är ett av de mest kritikerrosade spelen under 2007, dom har ett vinnande koncept, fortsätt då på det.

Verkligen, CoD4 har ju varit otroligt populärt... Varför gå tillbaks till WWII? Gillade verkligen nyaste konceptet med moderna vapen...

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaE
Verkligen, CoD4 har ju varit otroligt populärt... Varför gå tillbaks till WWII? Gillade verkligen nyaste konceptet med moderna vapen...

CoD 4 var ett toppenspel. Kan inte säga annat. Men tycker det är bra att de väljer o gå tillbaka till WW2 eftersom det är där CoD hör hemma.

CoD 1,2,3 ... o så plötsligt nutid.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som inte tror ett skvatt på den artikelen? Det sas nästan samma saker när Cod4 var på gång och direkt efter Cod3 hadde släppts.

Permalänk
Medlem

Gamereactor har också sagt två gånger att det ska handla om WWII. Activision Blizzard har alltså konfirmerat det enligt denna nyhet iaf:

http://www.gamereactor.se/nyheter/12398/Call+of+Duty+5+utanno...

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

åh va tråkigt. CoD 4 var mycket kul eftersom det förflyttades fram till nutid och mer modern miljö för omväxlingens skull. Jag måste hålla med, ww2 settings känns väldigt urmöjlkat redan om detta info stämmer.

Permalänk
Medlem

ääh lär bli konsolldravell som sist treyarch var in och pilla i COD serien...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
CoD 4 var ett toppenspel. Kan inte säga annat. Men tycker det är bra att de väljer o gå tillbaka till WW2 eftersom det är där CoD hör hemma.

CoD 1,2,3 ... o så plötsligt nutid.

Håller faktiskt med. Tycker att COD hör hemma i WWII. Men visst va det kul med lite nytänkande. Men Modern Warfare va sådär...alltför intensivt inte så mycket smygande...och jag saknar åkbara fordon som fanns i United Offensive.

Hoppas på ett bra spel.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Håller faktiskt med. Tycker att COD hör hemma i WWII. Men visst va det kul med lite nytänkande. Men Modern Warfare va sådär...alltför intensivt inte så mycket smygande...och jag saknar åkbara fordon som fanns i United Offensive.

Hoppas på ett bra spel.

Jag tyckte att CoD var halvtråkigt. Spelade i några banor och slutade.
CoD 2 tyckte jag var riktigt tråkigt. Spelade i ca 15-20 minuter.

CoD4 däremot tycker jag är riktigt roligt.För mig det bästa linjära FPS-spelet som gjorts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJ1
Jag tyckte att CoD var halvtråkigt. Spelade i några banor och slutade.
CoD 2 tyckte jag var riktigt tråkigt. Spelade i ca 15-20 minuter.

CoD4 däremot tycker jag är riktigt roligt.För mig det bästa linjära FPS-spelet som gjorts.

Instämmer till fullo WW2 Cod känns seeeegt i singleplayer. Multiplayer har dock alltid varit bra. Att det är intensivt får mig att sitta kvar snarare än att tröttna.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk

Det jag gillade med Modern Warfare är att man kan modifiera vapen + grafiken är ett plus. Men tyckte faktiskt att COD skulle ha större banor + åkbara fordon. Är det ingen som håller med om det?

Att vara sniper i Modern Warfare är ju en miss...för trånga banor för den typen av vapen.

Och personligen så tilltalar WWII miljön mer. Gillade lite mer primitiva vapen mm. Varför inte WWI...vem vet.

Men det ska bli intressant att se hur COD 5 kommer att se se ut och hur man lägger upp spelet med vapen, fordon, grafik, handling, spelkänsla. Ska bli jävligt kul att se.

Hoppas man inte blir besviken bara

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Är jag den enda som inte tror ett skvatt på den artikelen? Det sas nästan samma saker när Cod4 var på gång och direkt efter Cod3 hadde släppts.

Det är ju två olika företag som gör spelen så dom kan ju göra spelen parallellt så det tycker jag inte är så konstigt.

Infinity ward gjorde 1an, 2an och 4an.
Treyarch gjorde 3an och nu 5an.

Sålänge det är Treyarch som gör spelet tycker jag inte det är så intressant.

Permalänk

Håller med Stormraider, Infinity Ward har gjort de bra delarna av COD-serien, förstår inte varför Treyarch ska vara där och förstöra.

Permalänk
Medlem

Hoppas man får vara tyskar då. Finns det något spel som tar upp t ex Operation Barbarossa?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Tycker snarare att det är bra att dte inte fanns några åkbara fordon i modern combat, Dom delarna sög i dom andra spelen att de förstörde känslan och allt kändes bara töntigt.

Gillar sättet som storyn berättades på i cod4, as grymt slut!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk

Jag gillar WW2 med gamla vapen och fordon

Permalänk
Medlem

CoD 3 var ganska lyckat inom multiplayern, men Treyarch lyckades inte med singel spelar läget. CoD 5 kommer att kanske bli...kul i multiplayern.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Det vore förjävligt. CoD4 är det enda spelet i serien som jag gillar, om dom återgår till deras gamla tema så blir det ruttet igen.

Permalänk
Avstängd

Om det blir WW2 så kan dom gärna lägga in lite fler vapen. Börjar ledsna på mp40 vs tommygun nu...

En grease gun vorre inte fel. Och lite napalm på japsarna, eller en liten nukelär sak.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd

WWII, jippi

Hur många spel handlar inte om det?
Metal of Honor serien plus alla andra femtielva spelen.

Fast inget direkt motståndare till WWII spel ändå, men hitta på något nytt... Trött på mp40 och Tommys, ingen lyckas få till realismen i dom ärtbössorna

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Det hade ju varit trevligt annars med ett stenålders-krigsspel... Där man ska kasta stenar på fienderna (sniperklass) eller gå i närstrid med klubban.

Permalänk

Tycker att Treyarch får göra vad de vill, tänker absolut inte lira deras spel. CoD 3 var så tråkigt.
Att inte bygga vidare på den modernare still som de kom fram till i 4:an tycker jag är en miss. Härligt att ha ett bra multiplayer spel UTAN fordon där det är moderna vapen och utrustning. Är så trött på urmöjlkade BF2 liknade lir med fordon. Varför ska alla ha fordon i spel? Tycker bara det förstör.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Avstängd

Jippi? Treyarch gör sketna jävla spel.
Inget jag tänker spela, cod3 var rent jävla skit också.

Får väll vänta på cod6.

Permalänk

Hm, Call of duty 1, 2 och 4 är ju PC spel och dem gillas av de flesta. Men Call of duty 3 är ju till konsol, eller? Och det kan ju inte jämföras med pc.

Hur kommer det sig? Jo jag tror att C.O.D. passar bättre till pc än konsol.
Har ingen erfarenhet av hur Treyarch gjort tidigare spel men det kan ju inte bli sämre..och de har la säkert god press på sig med tanke på hur Modern Warfare slagit.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Håller med Stormraider, Infinity Ward har gjort de bra delarna av COD-serien, förstår inte varför Treyarch ska vara där och förstöra.

Håller med till fullo.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE