Två simkort i en telefon?

Permalänk
Medlem

Två simkort i en telefon?

Som topic, finns det någon telefon som man kan använda som två telefoner i en, så att båda linjerna är öppna samtidigt?

Permalänk
Medlem

Vet att det finns simkort som har två nummer i sig. Det är en polare som kör så. Sen är det bara olika pinkoder beroende på ifall man ska använda nummer 1 eller 2.

Men det går att ringa till båda nummrerna.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Vet att det finns simkort som har två nummer i sig. Det är en polare som kör så. Sen är det bara olika pinkoder beroende på ifall man ska använda nummer 1 eller 2.

Men det går att ringa till båda nummrerna.

Verkar coolt, kan du ta reda på mer? Har aldrig stött på detta under mina 3 år i branschen

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Men det går att ringa till båda nummrerna.

Jag skulle tippa att det är den vanliga vidarekopplingsfunktionen som möjliggör detta och inte någon specialfunktion på simkortet. Om nummer 1 inte går att nå, koppla till nr 2, typ. Och vice versa.

Eller kommer SMS:en fram oberoende vilket nummer man skickar till också?

Min far hade en benefon twin (finskt märke, har varit konkursmässigt i några år) med två simkortshållare. På den fick man välja simkort när man startade upp den.

Telefonen som sådan var dock totalt värdelös.

Permalänk
Medlem

Finns det inte en simkortsgrejj som du kan stoppa in 2 kort i? Man skär bort överflödigt från sina simkort så man får storleken av 1 vanligt kort. Såg sådana för 2 år sedan iaf.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Metoden med två nummer i ett kort fungerar nog, men man måste ha vidarekoppling till det nummer som inte används.
Sen när man skall ringa med det andra numret måste man väl starta om telefonen? Sen fungerar ju inte sms heller via vidarekoppling... Kikade runt lite igår och hittade en modell från samsung; D880 Duos. Exakt vad jag söker men tror inte man kan få tag på den i Finland... Är ämnad för den ryska marknaden enligt ett inlägg på sidan.

Edit: Glömde länken... http://www.mobilkoll.se/2007/10/06/samsung-d880-duos-tva-sim-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Jag skulle tippa att det är den vanliga vidarekopplingsfunktionen som möjliggör detta och inte någon specialfunktion på simkortet. Om nummer 1 inte går att nå, koppla till nr 2, typ. Och vice versa.

Eller kommer SMS:en fram oberoende vilket nummer man skickar till också?

Min far hade en benefon twin (finskt märke, har varit konkursmässigt i några år) med två simkortshållare. På den fick man välja simkort när man startade upp den.

Telefonen som sådan var dock totalt värdelös.

Hej,

Det går att ringa till båda nummrerna och det går att SMS:a till båda nummrerna.

Kan kolla upp vad det är han har för simkort och operatör.

Men när han ska ringa från det andra telefonnummret så måste han starta om telefonen och skriva in en annan pinkod.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

det du söker finns här:

http://www.hansa.se/

produkten kallas för universial dual sim och fungerar med alla mobiltelefoner

du kan dock inte ta emot samtal på två samtidigt!! det är en teknisk omöjlighet som kräver TVÅ antenner i din telefon för att ta emot två frekvenser