Permalänk
Medlem

Installera Ram

Hej!

Min grabbs dator har detta moderkortet: http://support.intel.com/products/chipsets/915p/index.htm

Jag har 2 stycken DDR2 512MB 667Mhz ramminnen liggandes, och undrar om man kan installera
dessa med de andra två som redan sitter i. Minnena som sitter i är DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400].

Är inte så hemma på sånt här, och hoppas på lite råd.

Mvh Jens

Slot 'J6G1' has 512 MB
Slot 'J6G2' is Empty
Slot 'J6H1' has 512 MB
Slot 'J6H2' is Empty

Permalänk

tror du bara kan köra ddr elr ddr2 inte båda samtidigt

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Re: Installera Ram

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jegus
Hej!

Min grabbs dator har detta moderkortet: http://support.intel.com/products/chipsets/915p/index.htm

Jag har 2 stycken DDR2 512MB 667Mhz ramminnen liggandes, och undrar om man kan installera
dessa med de andra två som redan sitter i. Minnena som sitter i är DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400].

Är inte så hemma på sånt här, och hoppas på lite råd.

Mvh Jens

Slot 'J6G1' has 512 MB
Slot 'J6G2' is Empty
Slot 'J6H1' has 512 MB
Slot 'J6H2' is Empty

"Flexible memory support, for dual-channel DDR2 533/DDR2 400 or DDR400/DDR333 memory, in configurations of up to 4 GB RAM"

Antingen ddr eller ddr2.
Inte både och med andra ord.

Svar på din fråga, ja det går att sätta i dem men ta ut de andra först.
Du kommer förmodligen inte tjäna något på det, kanske en liten hastighetsskillnad.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TubularBoy
"Flexible memory support, for dual-channel DDR2 533/DDR2 400 or DDR400/DDR333 memory, in configurations of up to 4 GB RAM"

Antingen ddr eller ddr2.
Inte både och med andra ord.

Svar på din fråga, ja det går att sätta i dem men ta ut de andra först.
Du kommer förmodligen inte tjäna något på det, kanske en liten hastighetsskillnad.

Nu var det chipset och inte ett helt moderkort det var tal om. Så det är nog inte säkert att han ens har olika DIMM-platserför DDR1 respektive DDR2 på moderkort självt.

DDR1 och DDR2 är som sagt inkompatibla.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Nä, ddr2 minnena passade inte. Köper ddr istället. Tack så mycket för era svar <3

Mvh Jens