Permalänk
Medlem

TUGZip 3.0.0.0

Nu har jag hittat något som är bättre än Winrar

TUGZip 3.0.0.0.

* Supports ZIP, 7-ZIP, A, ACE, ARC, ARJ, BZ2, CAB, CPIO, DEB, GCA, GZ, IMP, LHA (LZH), LIB, RAR, RPM, SQX, TAR, TGZ, TBZ, TAZ, YZ1 and ZOO archives.
* Supports BIN, C2D, IMG, ISO and NRG disc-images.
* Support for external plugins.
* Windows® shell integration, e.g. drag & drop, shell context menu and drop handlers.
* Create 7-ZIP, BZ2, CAB, LHA (LZH), SQX, TAR, TGZ, YZ1 and ZIP archives.
* Support for the Zip64 algorithm which allows you to create ZIP archives larger than 4GB.
* Script support which allows you to make automated backups.
* Basic features like: add, extract, delete, rename, run, view, checkout, install, test, comment, SFX, virus-scanning, disk-spanning and much more.
* Repair corrupted ZIP and SQX archives.
* Can extract multiple archives at once using Multi Extract.
* Encrypt archives using 6 different algorithms. Blowfish (128-bit), DES (56-bit), Triple DES (168-bit) and Rijndael (128-bit, 192-bit and 256-bit).
* Create self-extracting encrypted archives.
* Automatic updates using the "Web Update" function.

http://www.tugzip.com/

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Det där var fett bra! Härligt tips!

Är det en svensk som gjort det? (Copyright © 2002-2004 Christian Kindahl)

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Den tackar vi för.

Kan jag göra mig av med 7zip och winrar. Mindre program att tänka på att uppdatera och när detta dessutom har automatisk uppdatering inbyggd så kan det ju inte bli trevligare

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt bra får jag säga!
Men vem andvänder 7zip ifall man får fråga och varför??

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Verkar riktigt bra får jag säga!
Men vem andvänder 7zip ifall man får fråga och varför??

Jag använder det därför att det går att få mindre filer med 7zip än med winrar 3.1x komprimering plus det faktum att 7zip är ett öppet format under GNU LGPL

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk

kan man skapa rar?

Visa signatur

[ Sonata III | Q6600 G0 @ 3,2GHz (Scythe Infinity) | P35-DS4 | XMS2 4GB | 8800GTS 640 (HR-03 + Nexus) | X-Fi XtremeMusic ] :: [ w2207 ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ala Turca
kan man skapa rar?

Du kan även skapa rar och ace-arkiv om du installerar rar och ace plugin:en som hittas på tugzip hemsidan under download/plugins.

Dock så kräver detta att du även installerar en extern kompressor för dessa format i plugin katalogen. Dvs du måste tanka ner rar/rar32.exe och ace/ace32.exe då plugin:en bara är wrappers. Antar att det beror på att de inte kan inkludera rar och ace kompressionen i programmet pga GNU LGPL licensen.

Det bör påpekas att man inte behöver göra detta för att bara kunna packa upp rar och ace-filer.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

Helt underbart!

Permalänk
Glömsk

Han som skapat det där programmet är medlem på forumet om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Avstängd

jag gillar winrar

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag använder det därför att det går att få mindre filer med 7zip än med winrar 3.1x komprimering plus det faktum att 7zip är ett öppet format under GNU LGPL

Hur små vill du att dom ska vara ? jag har inga problem med att skapa små rarer med WinRaR, för övrigt så tror jag personligen inte där finns något Archive Program som kommer att kunna mäta sig med WinRaR. Det finns bättre program än WinRaR om vi pratar kryptering och password på filerna men nej, inget i mina ögon slår WinRaR när det gäller packa filer.

Visa signatur

"Ge daj inte"

Permalänk
Medlem

En jämförelse mellan olika kompressionsprogram: Flexbeta Goes Inside Data Compressors

TUGZip 3.0.0.0 är tyvärr inte med men stödjer flera av formaten.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Haha måste bumpa denna 3år gamla tråd!!!

Jag satt i flera timmar och försökta unrara lite filmer blev "corrupted" på alltihop, men detta programmet fixxade allt ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fiddefisk
Haha måste bumpa denna 3år gamla tråd!!!

Jag satt i flera timmar och försökta unrara lite filmer blev "corrupted" på alltihop, men detta programmet fixxade allt ;D

Innebär det att TUGZip skiter i att det är fel på filerna och packar upp dom ändå? Låter inte bra i mina öron!

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Innebär det att TUGZip skiter i att det är fel på filerna och packar upp dom ändå? Låter inte bra i mina öron!

Vet att det låter konstigt, men det funkar i alla fall 8|