Permalänk
Medlem

Stannar o rebootar

Tja !, Fick för en stund sen ett jobbigt problem:

Jag spelade nfs prostreet och där spelet hackade och datorn reboota av sig själv

När den sedan laddar upp windows så på 3 "varvet" så stannar den och en blue screen kommer upp i ca 1-2sek och sen börjar den om från börjarn. Förstår inget.

Jag har resetat cmos och testat felsäkert läge men där kommer också blue screen fram.

Har även testat att loada fail-safe och defult. Även ändrat tillbaka tiden i bios.

känns lite som virus och om inte, kan man kanske stoppa in windows skivan och försöka reparera? Jag har bara service pack 1 på skivan men pack 2 på datorn, men det kanske inte gör något?

Snabba svara snälla

mvh EDDIE

Permalänk
Avstängd

eftersom du inte kan ladda upp datorn på felsäkert läge så är det inte så mycke du kan göra .. skaffa en annan hd instalera windows spara dina viktiga filer o sen formaterar du om hd o skapar den som en slave eller lagrings enhet. Nånting har i allfall hänt hd kan ha rasat ,med det som tecken att spelet stannade upp.

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Svara ärligt nu, tankade du NFS Prostreet? Om du nu har det så, i en del crack har det integrerats Virus som förstör din Windowsinstallation. Bara att formatera då. Finns flera varianter, jag tror att du har plockat den som stökar till registret.

Och gå och KÖP Prostreet istället.

Om du nu helt ärligt inte har tankat Prostreet så har du ett väldigt udda fel, troligen är enda lösningen att formatera.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Svara ärligt nu, tankade du NFS Prostreet? Om du nu har det så, i en del crack har det integrerats Virus som förstör din Windowsinstallation. Bara att formatera då. Finns flera varianter, jag tror att du har plockat den som stökar till registret.

Och gå och KÖP Prostreet istället.

Om du nu helt ärligt inte har tankat Prostreet så har du ett väldigt udda fel, troligen är enda lösningen att formatera.

kan ju vara en ide dock tror jag han har spelat spelet ett par gånger innan detta hände ,så vi kan ju istället fråga märkte du att datorn blev segare nått innan detta hände

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Jag kan ärligt säga att jag tankat nfs prostreet, men jag har nästan klarat hela spelet :P, men har fått några blue screen innan detta hände, så det är bara att försöka reparera windows eller formentera ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eddie.10
Jag kan ärligt säga att jag tankat nfs prostreet, men jag har nästan klarat hela spelet :P, men har fått några blue screen innan detta hände, så det är bara att försöka reparera windows eller formentera ?

Testa att ta bort ProStreet och alla spår av det till att börja med, men just det, du kan inte få igång datorn ens . Eftersom felet kommer så pass sent är det inget vanligt fel, formatera eller försök reparera, går inte säga på rak arm vad som kan orsaka felet. Förmodligen har det med det Piratkopierade materialet att göra.

Och ta och läs reglerna, kolla extra noga på §7.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Eftersom felet är relaterat till piratkopierad mjukvara så har du ingen möjlighet att få hjälp här.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||