Använda mer än 2 skärmar i SLI?

Permalänk

Använda mer än 2 skärmar i SLI?

Jag funderar på att införskaffa 2 skärmar till min dator och då undrar jag om det är möjligt att koppla in dessa 2 skärmar plus lcd teven till datorn om jag kör sli? eller bör jag skaffa ett tredje kort (pci) för att få ut bilden på lcd teven? Kom gärna med förslag hur jag smidigast får ut bild på tre skärmar. jag har ett passivt kylt 8800GT i min htpc och ett till är på gång som ska köras i sli.

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk

vill du ha 3 olika bilder eller samma på flera?

finns ett program, kommer nu inte på va det heter.. men iaf så kör du monitorerna på ett kort som har dual dvi och sen tvn på det andra kortet..

men det kommer inte att arbeta i sli utan ena kortet arbetar bara för tvns grafik o det ena för båda monitorer.

Permalänk

Köper du ett grafikkort med HDMI anslutning plus DVI som 9800GX2 KANSKE att du kan köra tre skärmar men antagligen har jag fel. Det har ej fungerat tidigare (fast då hade man inte HDMI heller även om HDMI är en alternativ anslutning)

Jag tror det lättaste är att köra två skärmar med ditt 8800GT och köpa dig ett PCI och köra TV'n därifrån. Med andra ord inte två stycken 8800GT för det skulle bli ett onödigt köp förmodligen, för som Richiraptor ovan skriver så kör man dualview/clone eller liknande på ena kortet med två skärmar och TVn till PCI till exempel.

EDIT: Nackdelen är vad jag vet att PCI grafikkort är en aningen dyra av de som finns kvar, eller?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

Tack för svaren!

Det lutar nog åt ett pci kort, men om jag kör ett Radeon pci kort och ett nvidia pci-e finns det någon risk för drivrutinskrockar? Är det någon som har erfarenhet av att köra så? Är det smidigt att växla mellan skärmar?

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0