Geforce 8600m GT (Dell) -> Samsung r89 40 (TV)

Permalänk
Medlem

Geforce 8600m GT (Dell) -> Samsung r89 40 (TV)

Köpte precis en ny platt-TV och tänkte koppla ihop den med datorn men skärmen på tv:n blir SVART/VIT, ljudet fungerar.

Använder en "S-video kabel till scart-kontakt" som sitter i tv:n då!

köpte en HDMI - kabel men det finns ju inte på "Dell´s 1520" modell

Tänkte ifall det fanns någon inställning annars får man väl åka och köpa en ny kabel....?

EDIT. Vilken kabel bör jag köpa för bästa bild och ljud?

Permalänk
Medlem

Re: Geforce 8600m GT (Dell) -> Samsung r89 40 (TV)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loojd
Köpte precis en ny platt-TV och tänkte koppla ihop den med datorn men skärmen på tv:n blir SVART/VIT, ljudet fungerar.

Använder en "S-video kabel till scart-kontakt" som sitter i tv:n då!

köpte en HDMI - kabel men det finns ju inte på "Dell´s 1520" modell

Tänkte ifall det fanns någon inställning annars får man väl åka och köpa en ny kabel....?

EDIT. Vilken kabel bör jag köpa för bästa bild och ljud?

Har du ställt in rätt kanal? på min tv är det AV2 som är svartvit sen YC2 som det är färg! så testa tryck AV på fjärren en gång till

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Re: Re: Geforce 8600m GT (Dell) -> Samsung r89 40 (TV)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dedde
Har du ställt in rätt kanal? på min tv är det AV2 som är svartvit sen YC2 som det är färg! så testa tryck AV på fjärren en gång till

Hehe, kan ju faktiskt vara så! är ju jävulskt mycket knappar på dosan
hmm, verkar bara ha Ext.1 och Ext.2 har testat båda scart-ingångarna och det blir bara SVART/VIT tyvärr..

EDIT. Om jag kör en S-VIDEO kabel mellan TV och DATOR, kommer ljudet med då? eller är det bara bild?