Permalänk
Medlem

sagan om ringen "gift set"

Tjena!
Hade tänkt köpa sagan om ringen filmerna så jag kollade runt lite vad dom kosta och så. Då fick jag se den där "gift set" boxen som innehåller extended edition filmen plus lite annat smått å gott, så jag tänkte kan ju likväl köpa den då, den är ungefär lika "billig" som enbart filmen (extended edition alltså, för det är den jag vill ha...) Men jag kan bara hitta Two Towers och Return of the King... Finns inte fellowship of the ring som gift set eller ?

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Re: sagan om ringen "gift set"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOB
Tjena!
Hade tänkt köpa sagan om ringen filmerna så jag kollade runt lite vad dom kosta och så. Då fick jag se den där "gift set" boxen som innehåller extended edition filmen plus lite annat smått å gott, så jag tänkte kan ju likväl köpa den då, den är ungefär lika "billig" som enbart filmen (extended edition alltså, för det är den jag vill ha...) Men jag kan bara hitta Two Towers och Return of the King... Finns inte fellowship of the ring som gift set eller ?

Antar att du menar Collectors Edition? Du får filmen (oklippt, med extra material) + dokumentär (dock inte i första boxen) samt statyetten.

Jo, det finns till samtliga tre delar.

Permalänk

Jag hade en specialversion av Fellowship of the ring med två statyer och jag gissar 4(?) skivor vilken jag sålde faktiskt. Det var nog extended edition på den. Men jag vet inte om den säljs längre.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Antar att du menar Collectors Edition? Du får filmen (oklippt, med extra material) + dokumentär (dock inte i första boxen) samt statyetten.

Jo, det finns till samtliga tre delar.

a d va den jag mena... prisjakt kallar den "gift set"
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=58978
kan inte hitta ettan...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Jag hade en specialversion av Fellowship of the ring med två statyer och jag gissar 4(?) skivor vilken jag sålde faktiskt. Det var nog extended edition på den. Men jag vet inte om den säljs längre.

va d länge sedan eller ? va köpte du den då ?

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Jag tror helt enkelt att den första filmen är slutsåld överallt. Den har, enligt discshop, utgått hos filmbolaget: http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=31971&lan...
Tror du har störst chans att hitta den begagnad.

Visa signatur

ny signatur kommer snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Jag hade en specialversion av Fellowship of the ring med två statyer och jag gissar 4(?) skivor vilken jag sålde faktiskt. Det var nog extended edition på den. Men jag vet inte om den säljs längre.

jag hade svårt att hitta denna för över 3årsedan, dock hittade jag ett ställe i Storbrittanien hade den kommer ej ihåg vilken sida

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Eftersom dessa gavs ut i enbegränsad utgåva så blir de svår att få tag på helt enkelt. Testa Tradera eller Blocket

Om du följer tradera länken så finns den du söker ute på auktion nu, men smakar det så kostar det, över 500 ligger den på nu inplastad (eng version dock).

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

okej... lite konstigt att bara ettan e slutsåld, tycker ni inte d ?
aja, får väl köpa two towers å return of the king som "gift set" då så får det bli vanliga extended edition för fellowship of the ring
tack så mycket för hjälpen alla!

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOB
okej... lite konstigt att bara ettan e slutsåld, tycker ni inte d ?
aja, får väl köpa two towers å return of the king som "gift set" då så får det bli vanliga extended edition för fellowship of the ring
tack så mycket för hjälpen alla!

Nja, ettan är enligt många den bästa av de tre sedan kom den ett år före än tvåan och två år längre än trean. Vänta ett år till ska du se att de andra inte finns heller att få tag på hos olika dvd-shopar.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantic
Nja, ettan är enligt många den bästa av de tre sedan kom den ett år före än tvåan och två år längre än trean. Vänta ett år till ska du se att de andra inte finns heller att få tag på hos olika dvd-shopar.

hehe Mjo... sant
Kanske dags att slå till nu då så man får iaf tvåan och trean som gift set

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOB
hehe Mjo... sant
Kanske dags att slå till nu då så man får iaf tvåan och trean som gift set

Tycker du ska vänta tills skiten kommer på bluray istället.
Hehe, inget ont om Sagen om Ringen men om du inte får filmerna hyfsat billigt tycker jag inte du ska lägga ner dyra pengar på dvd-utgåvor.

Har en polare som köpt först alla filmerna på VHS, sen när det kom förlängd version köpte han alla dem också på VHS... Jag sa åt honom att satsa på DVD istället (han hade visserligen ingen då), och i alla fall inte köpa förlängda på VHS. Men icke, han gillar att bränna pengar.
Köpte dem när de var helt nya så 2-300 * 6 filmer. Säg 1500 spänn. För videoband!

Vet inte när den första filmen kom ut på video men filmen gick ju 2001, var det inte så att varje film kom vid jul 01, 02 och så 03.
Jopp - 17 December 2003 (Sweden) sista filmen.
Dröjde ju ett tag tills de kom på video/dvd, fanns sunkiga dvd-spelare för en femhundring redan på den tiden om jag inte har helt fel.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Som sagt.. nu är det nästan för sent att köpa saker på DVD tycker jag, satsa på Blueray istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Tycker du ska vänta tills skiten kommer på bluray istället.
Hehe, inget ont om Sagen om Ringen men om du inte får filmerna hyfsat billigt tycker jag inte du ska lägga ner dyra pengar på dvd-utgåvor.

Har en polare som köpt först alla filmerna på VHS, sen när det kom förlängd version köpte han alla dem också på VHS... Jag sa åt honom att satsa på DVD istället (han hade visserligen ingen då), och i alla fall inte köpa förlängda på VHS. Men icke, han gillar att bränna pengar.
Köpte dem när de var helt nya så 2-300 * 6 filmer. Säg 1500 spänn. För videoband!

Vet inte när den första filmen kom ut på video men filmen gick ju 2001, var det inte så att varje film kom vid jul 01, 02 och så 03.
Jopp - 17 December 2003 (Sweden) sista filmen.
Dröjde ju ett tag tills de kom på video/dvd, fanns sunkiga dvd-spelare för en femhundring redan på den tiden om jag inte har helt fel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Som sagt.. nu är det nästan för sent att köpa saker på DVD tycker jag, satsa på Blueray istället.

sedär ja... tänkte inte så långt.... när tror ni den kommer ut på bluray då ?
i och för sig är det ju inte precis bråttom, måste inte ha den nu på studs...
sagan om ringen är ju en film man vill ha i bästa möjliga bildkvalité

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GOB
sedär ja... tänkte inte så långt.... när tror ni den kommer ut på bluray då ?
i och för sig är det ju inte precis bråttom, måste inte ha den nu på studs...
sagan om ringen är ju en film man vill ha i bästa möjliga bildkvalité

Vete tusan, borde inte dröja alltför länge tycker jag.
Max ett år, det kan jag nästan garantera, kommer säkert inom ett halvår.

Hittar ett inte litet antal diskussioner om man söker på internet.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=lord+of+the+rings+blu+ray...
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=929256&page=9

Blu-ray kom till marknaden sommaren 2006 om jag inte har fel, det är två år sen i sommar. Finns ju rätt många filmer men samtidigt mycket som fattas, själv gillar jag tv-serier och det har knappt kommit nåt. Weeds och rescue me är allt typ. Men lär bli mer fart nu när HD-DVD är ute ur leken.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Vete tusan, borde inte dröja alltför länge tycker jag.
Max ett år, det kan jag nästan garantera, kommer säkert inom ett halvår.

Hittar ett inte litet antal diskussioner om man söker på internet.
http://www.google.se/search?hl=sv&q=lord+of+the+rings+blu+ray...
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=929256&page=9

Blu-ray kom till marknaden sommaren 2006 om jag inte har fel, det är två år sen i sommar. Finns ju rätt många filmer men samtidigt mycket som fattas, själv gillar jag tv-serier och det har knappt kommit nåt. Weeds och rescue me är allt typ. Men lär bli mer fart nu när HD-DVD är ute ur leken.

Finns som du sa en del att läsa om man googlar, men det verkar som den är på G i alla fall, kolla denna till exempel:
http://forums.highdefdigest.com/showthread.php?t=5176
Det blir att väntar tills den kommer till bluray då, är inte som sagt särskilt bråttom ändå. Får låna polarns filmer om jag vill se dom igen innan dess...
Tack så mkt för hjälpen!

Visa signatur

C2D E6600 | Gigabyte GA-965P-DS4 | GF 7900GTO 512MB | Corsair TWIN2X 6400 4096MB | Samsung 500GB/250GB HDD | Hiper 580W | Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic | HP W2207 | Logitech Z-2300