Permalänk

Sony Vaio FZ31Z är det nåt att ha?

Har tänkt köpa min första bärbara dator och har fått smak för denna Sony Vaion.
https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=SOVGN-FZ...

Rekommenderas den? Jag ska använda den till surfa, spela och se på film med.

Upplösningen 1280 x 800 på en 15.4 tums skärm känns dock lite mesig eller är jag helt ut och cyklar?

Permalänk

Jag tycker du ska satsa på en Dell XPS M1530 istället.

Riktigt bra och prisvärd tydligen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Jag tycker du ska satsa på en Dell XPS M1530 istället.

Riktigt bra och prisvärd tydligen

Jo, jag skummade igenom m1530 tråden och jag tror jag kör på den faktiskt Snygg var den med.

Permalänk
Medlem

VAIOn har inbyggd Blu-Ray spelare för det priset. Inte helt fel om man sitter på en schysst HDTV att koppla till.

Jag funderar starkt på att sälja min stationära och byta till en VGN-FZ31M. Den lite billigare varianten av den du linkade till. Lite sämre prolle, och ett 8400M GT istället för 8600M GT.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
VAIOn har inbyggd Blu-Ray spelare för det priset. Inte helt fel om man sitter på en schysst HDTV att koppla till.

Jag funderar starkt på att sälja min stationära och byta till en VGN-FZ31M. Den lite billigare varianten av den du linkade till. Lite sämre prolle, och ett 8400M GT istället för 8600M GT.

Dock finns det andra sätt att få in bluray filmer på datorn "host" "host".

Permalänk
Medlem

Jo, självklart. Kommer använda den bärbara som en mediespelare för MKV filer och liknande också. Men inget slår äkta Blu-Ray eller HD-DVD filmer.. Och möjligheten att kunna spela upp dem är guld värt, speciellt då en sådan inbyggd spelare inte direkt är billig till bärbara.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Jo, självklart. Kommer använda den bärbara som en mediespelare för MKV filer och liknande också. Men inget slår äkta Blu-Ray eller HD-DVD filmer.. Och möjligheten att kunna spela upp dem är guld värt, speciellt då en sådan inbyggd spelare inte direkt är billig till bärbara.

Du har så rätt så.

Permalänk

man kan ju välja blu-ray till XPS M1530 med

Permalänk
Medlem

Jo, men då är de två inte direkt i samma prisklass längre. Blu-Ray spelaren hos DELL kostar ju 4000kr+

Permalänk

Väljer man den dyraste grundkonfigurationen får man en 1530 som motsvarar Sonyn för ~15500, minus eventuella rabattkuponger (finns en 10% nu), vilket borde vara i samma prisklass som Sonyn som kostar 16300?

Permalänk
Medlem

Dum jag är, tänker hela tiden på den billigare i FZ31 serien, FZ31M inte Z. Den kostar nämligen 9995 kr hos Dustin just nu och har då Blu-Ray. Den datorn är grymt prisvärd.

Sonys för 16000 kr känns inte lika prisvärd då om man jämför med DELLen. Dock är ju designen på alla VAIO datorer, imo, mycket snyggare.

Permalänk
Medlem

ja, den datorn hade jag köpt direkt, om jag nu inte hade köpt en vaio NR21S för två månader sedan

Permalänk

Hej! rätta mig om jag e på fel tråd men, ang. vaio nr21s,, har beställt en sådan precis, går den att spela några som helst spel på? d är ju bara 128mb minne i kortet, tänkte iofs bara spela wow,cs/css... men vad händer då jag drar igång C&C3 exempelvis?

Visa signatur

| Corsair 5000D AirFlow | Intel i7 13700KF @5.7Ghz | EK Custom Loop, 2x 360 rads, D5 200 Pump/Res, GPU Vector Strix RTX 3080/3090 D-RGB - Nickel + Plexi, CPU Velocity D-RGB - Nickel + Plexi, 10x 120mm EK Vardar EVO RGB's | MSI Z690 Unify-X | Corsair Vengeance 32GB DDR5@7800Mhz CL38 Hynix-A | ASUS RTX 3080 ROG STRIX OC +150/800 | Samsung Nvme's 990 Pro 1TB+970 EVO Plus 1TB+960 EVO 500GB | Phanteks RevoltX 1200W | Sound BlasterX AE-5 | LG 27GL850+Dell U2715H |

https://valid.x86.fr/3dt1sg
https://www.3dmark.com/3dm/69131159