Permalänk
Medlem

iPhone 16GB... frågor?

Undrar lite snabbt om det är värt att punga ut med 6000 för en iPhone 16GB? Har hört rykten om nya iPhone PRO, vad nu det innebär (3G och liknande skulle jag tro) samt att de antagligen kommer till Sverige "snart".

Är lite småsugen på en iPhone faktiskt, men det känns så jävla krångligt allt det här med upplåsningar på femtioelva olika sätt, samt konsekvenserna man får av det etc etc.

Skulle säkert kunna sätta mig in i skiten om jag får några timmar på mig, men nu är klockan 3 på morgonen och jag tänkte sova snart. Men hur som helst, är vettigt att köpa en iPhone nu, som sagt var?

Om jag dessutom köper den upplåst redan - och 1.1.5 släpps, måste jag göra om hela proceduren med att låsa upp den då, efter det att jag installerat senaste uppdateringen?

Krångel, krångel, krångel...

Permalänk
Medlem

Jag hade inte köpt den för 6000, enligt buyers guide så är köp ej rekommenderat. Den är ju prisvärd vid sitt amerikanska pris även om 3G snart kommer, då den vid sitt amerikanska pris är väldigt billig. Upplåsning är väldigt enkelt, men det kräver att man sätter sig in i det lite grann och bara det är ju ett tidsmoment om man inte är intresserad. Ja, du kommer även få låsa upp igen om du uppdaterar.

Min rekommendation är att vänta, speciellt vid hutlösa priser som 6 000.

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Du kan få en iPhone 16GB från International-orders för ca 4200kr med frak dock utan tull om den nu inte åker ditt.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm